Staghound Mk. III - Vadászkutya a harcmezőkön

Staghound Mk. III

1:35, Italeri No.6478 (2009)
Pintér György - Múzeumi krimik Az eredeti járműről:

Ezt a páncélgépkocsi típust eredetileg az amerikai hadsereg fejlesztette ki még a második világháború elején, ám mivel a harctéren gyorsan változtak a hadseregek igényei, ezért a legyártott példányok az angol ill. nemzetközösségi erőkhöz kerültek. A Staghound (vadászkutya) fürge és könnyen karbantartható \\\"jószág\\\" volt, többféle típusa is megjárta a harcmezőket. A Mk. III változatát pl. a Crusader harckocsi tornyával szerelték fel. A háború után sok helyen egészen a 70-es évekig is szolgálatban maradtak.

A makettről:

Egy takaros kis készlettel találtam szemben magamat a dobozbontás után; fotómaratás és fém lövegcső is jár a készlethez, no meg persze textildrót a vontatókötél elkészítéséhez + néhány apróság (hordók, táskák). A dobozban 4 öntőkeretnyi alkatrész lapul, sorja szinte semmi, tömítenivaló viszont akad. Az egyes elemekre már gyárilag rákerültek a hegesztési varratok, így semmi ilyesmivel nem kellett bajlódnom. A matricák a kanadai ill. a brit hadsereg által használt verziók elkészítését teszik lehetővé, én az előbbi mellett döntöttem.

Munkamenet:

Nekem ez volt az első Italeri készletem, valamint a 2. \\\"komolyabb\\\" makettem, hisz csak pár hónapja vágtam bele ebbe a hobbiba.
A megépítésénél igazából nem törekedtem arra, hogy 100 százalékosan minden úgy legyen, ahogy az egy eredetin van, inkább csak gyakorlásnak szántam.

- építés: a makett nem bonyolult, az útmutató részletesen bemutatja az egyes lépéseket. Ahogy már írtam, tömíteni azért kellett néhány helyen, ám legalább így is gyakoroltam.

-festés: az építés befejezése után lealapoztam a vadászkutyát, majd több vékony rétegben megkapta a fedőréteget, amelyet Revell akril festékekből kevertem ki. Minden festési munka ecsettel készült, mivel festékszóró pisztolyom még nincsen. A száradás után következhetett a matricázás, amelynél azonban vétettem hibákat. A makettre nem került lakk, így a matricák fény felé fordítva eléggé csillogtak. Utólag azért próbáltam matt lakkal megoldani a helyzetet, több-kevesebb sikerrel.

-utómunkák: szerettem volna a vadászkutyán gyakorolni néhány haladóbb technikát, így hát nekiláttam olajfestékekkel és némi szárazecseteléssel valami értelmesebbet bűvészkedni az éleken és a felületeken. Az egészet először is átmostam egy olajfestékes-hígítós keverékkel, majd pár nap száradás után nekiláttam kopásokat, rozsdás foltokat és lefolyásokat készíteni ugyancsak mindenféle keverékkel és színnel. Egyelőre csak ennyit tudtam kihozni az egészből, remélhetőleg jó ez kezdésnek.A továbbaikban persze még szeretnék rajta finomítani.
DSC_0503
DSC_0503
DSC_0498
DSC_0498
staghound mk III - 1
staghound mk III - 1
staghound mk III - 2
staghound mk III - 2
staghound mk III
staghound mk III
2012.07.24.
Utolsó módosítás: 2012.09.22.
kx237
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
cooper
2012.08.01. 08:02:06
nos igy a képek alapján azt mondom nagyon jó, ha én igy kezdtem volna annak idején.
A makett engem is érdekel valószinüleg én is összerakom bár lehet hogy nem a Crusader toronnyal készültet
Israti71
2012.08.01. 08:31:28
Üdv!
Nagyon szép kis gumikerekes jármű!
Staghound-ok harcoltak az arab-izraeli háborúkban is(Latrunban,Izraelben ki is van egy állítva belőlük,bár nem ilyen toronnyal),amiket a britektől kaptak.Hasonló járműveik is voltak mint pl. Saladin VF-601 C Mark 2 ami már 6 kerekű,de a Stag nekem kicsit jobban tetszik.
Ami a Tiédet illeti,szerintem megállja bárhol a helyét!Nem szakértőként mondom,hanem mintha egy kiállításon látnám és ott is megdícsérném. Hogy milyen esélyed lenne ezzel egy versenyen egy éremre azt nem az én dolgom eldönteni(szerintem nem is ez a fontos),de ha csak nézegetésre alkottad,akkor is szép és jó látni!Gratula,üdv: D.A
Balintka
2012.08.01. 10:56:32
Nagyon szép munka, sztem még versenyen is megállná a helyét! Grat!
Rafika00
2012.08.01. 16:27:25
Gratulálok!Nagyon jól sikerült ez a kis szörnyeteg!
A festést szerintem nagyon eltaláltad,és az illesztések is nagon rendben vannak!
Remélem még jó pár munkádat közzéteszed majd a továbbiakban is!
kx237
2012.08.01. 21:28:30
Hálás köszönet mindenkinek, örülök hogy munkám elnyerte a tetszéseteket. Versenyezni még nem szeretnék, az egy kicsit távol áll tőlem; de amint tudok, úgy mindenképpen megosztok a jövőben is további műveket ezen az oldalon.
Israti71, ha jól tudom, akkor az izraeli múzeumban egy mk 1-es változat van kiállítva. Egyébként megnéztem ezt a Saladin VF-601 C Mark 2-est, és rögtön meg is tetszett. Ha tudom, akkor be is szerzem kicsinyített mását a közeljövőben.
Rafika00, a festés nálam mindig bonyodalmakkal teli téma, így megnyugtató a hozzászólásod.

Üdv: Szabi (Kx237)
Israti71
2012.08.01. 21:51:59
Üdv!
Így van,a Latrun-i Stag az egy MK.I(T17E1),de van ott olyan is mint az ex-brit Ferret MK2,a francia Panhard AML-90.A francia járművet az 1967-es jordán fronton használták.Ezekből összesen 14-et vásároltak a tzahal illetékesei 1960-ban,épp ezért érdekes lehet ez is,bár nem tudom makettként létezik-e?Zsákmány járműként pedig van ott kanadai szabvány szerint épített ex-egyiptomi felségjelű Scout Car Mk.III Ford Lynx I. és szintén érdekes lehet egy néhai jordán Marmon-Harrington Mk4F.
Nem tolakodásképpen írom,csak kedvcsinálónak:-)
Ezek is jól mautatnának kicsiben,ha léteznek makettként.
További sok szép makettet kívánok:D.A
kx237
2012.08.02. 22:25:52
A Ferret-nek rengeteg változata van, a 2/3-as verziót adták ki makettként, de ahogy látom már nem lehet kapni. A panhard aml 60-as és 90-es vátozatát viszont be lehet szerezni 1/72 méretarányban.
A maradék kettőt is valaha kiadták makettként, de szerintem nem sok esély van arra, hogy be tudja az ember szerezni őket. Egyébként a ford lynx-ről készült képeget nézegetve rögtön a dingok jutottak az eszembe, közülük az mk 1a változatot szeretném majd megépíteni. Elsőre formátlan kis szörnyetegnek tűnt... de valahogyan megtetszett :)
Köszönet a tippeket! Tökéletes áldozat mind
További jó makettezést!
Üdv: kx237
Israti71
2012.08.02. 23:12:10
Számomra a megtiszteltetés:-)
A Lynx kapcsán igazad van,mivel elődje/mesterdarabja a brit Daimler dingo Lynx volt.Ezek az infók nekem a WWP-Israeli Armour in detail c. füzetkéből van,amit Daniel Petz és Jan Mostek írt meg nagyszerűen.Talán a neten is megvan,de ha nincs és kell,szívesen kölcsönadom,bár a gumikerekes téma ezzel ki is fújt benne...a többi csörömpös:-)
Várom a hasonlóan nagyszerű további alkotásokat,üdv: D.A
kx237
2012.08.03. 22:38:20
A füzetet nemrég töltöttem le rövid keresgélés után. Mindig jól jönnek az ilyen kiadványok, köszönet érte!
A jövőben jelentkezem majd valamilyen masinával, remélhetőleg az ajánlott gumikerekűek közül is meglelek legalább egyet :) jól mutatnának a staghound mellett.
Üdv: kx237
norb78
2012.09.29. 20:20:28
Szia!

Ahhoz képest, hogy nemrég vágtál bele a makettezésbe, igazán impozáns munka! Szépen festetted meg ecsettel az alapszínt, s szerintem a \"koszolás\" mértékét is eltaláltad! (Én az első makettemet hígítás nélkül festettem le ecsettel sárga Humbrol festékkel. Úgy nézett ki, mintha ráöntöttem volna a tégely teljes tartalmát... :)

Gratulálok!
Üdv,
N.
kx237
2012.09.30. 20:00:20
Szia! Köszönöm a hozzászólásodat! ez az egyetlen olyan munkám eddig, amivel egészen elégedett vagyok.
Valahol el kell kezdeni :) anno első makettezős korszakomban én le se festettem a gépeket, csak összeraktam és matricáztam, de volt olyan is, hogy alkoholos filccel \"festegettem\" a részeket szabad stílusban :)
Üdv: kx237
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció