Pintér György - Múzeumi krimik
A KC-135 Stratotankert szerintem nem kell bemutatni.
Az AMT a korai A változatot adta ki kétféle festési variációval.
Az Italeri és a Heller későbbi változatai is ugyanerre a makettre épülnek plusz alkatrészekkel. A régebbi hajtóműveket viszont nem adják hozzá!
A makett elég szép, belső tere is kidolgozott. A baloldali nagyméretű tehertér ajtó nyitva is elkészíthető. Az oldalsó vészkijáratokat - amik a 707-esnél utasajtók - kivágtam a jobb belátás miatt. Kivágtam a pilótafülke két eltolható ablakát is illetve az ablakok egy részét kicseréltem (nagyon mély karcolás miatt). Mindenféle maradék anyagokból, öntőkeretből ládákat, deszant üléseket, féktuskókat is készítettem a tehertérbe. Csináltam egy nagyméretű amerikai zászlót is - ez nagy divat náluk.
A törzs alatti tankoló berendezést merev és hajlékony csöves kivitelben is elkészíthetjük. Én merevet csináltam; a hajlékony rendszer kosarát és csővezetékét alátét fára beraktam a tehertérbe, mintha szállítanák.
Az illeszkedés kicsit macerás a nagy felületek miatt. Minimális szögeltérés feltűnő a nagy méretek miatt.
Az orrba - biztos ami biztos - nagyon sok súlyt tettem. Egyébként adnak egy faroktámaszt is amely tényleg olyan, mint az igazi.
A csiszolásnál a törzs hátsó részén található megerősítésekre nagyon kell vigyázni.
Az alkatrészek ragasztásánál résen kell lenni, mert az útmutató néha összecseréli a két oldali alkatrészeket...
A fűfutónál fotók alapján drótból imitáltam a fékvezetékeket.
A festéssel kicsit meggyűlt a bajom, némileg foltos lett, mivel a fújásban még nincs nagy tapasztalatom. A nagy felület miatt talán jobban oda is kell figyelni.
A matricákkal nem volt különösebb gond, a szárnyakra és a vízszintes vezérsíkra a fekete csíkok Airfix és Heller matricaívek széleiről kerültek fel.
Összességében nagyon mutatós és látványos gép készülhet belőle. Érdemes minél több képet megnézni a részletek miatt. A különböző változatok és a különböző időszakok között elég nagy eltérések lehetnek...