T-14 Armata Takom

T-14 Armata

1:35, Takom
Pintér György - Múzeumi krimik T-14 Armata Takom 1:35

Általában én nem szoktam a makett által mintázott eredeti járműről leírást készíteni, de ezúttal egy apró kivételt tennék.

Félreértések elkerülése végett, nem akarok szakleírást adni adatokkal megspékelve, ám mégis, vannak dolgok, melyeket megemlítenék a valódi járművel kapcsolatosan.
A T-14 Armata, a legújabb orosz harckocsi, melyek nemrégen mutatkoztak be, a 2015-ös győzelem napi felvonuláson. Valójában ami a külsejét illeti, számomra némi csalódást jelentett, mert hát lássuk be, az eddigi trendekkel erőteljesen szakít, a T-72-re és az abból fejlesztett további harckocsikra épülő vonal most megszakadni látszik. Azonban a lényeg, hogy nem csak a külseje ami szakít azzal, ami eddig elfogadott volt a harckocsik és fejlesztéseik folyamatában. A T-14 Armata ugyanis egy teljesen új koncepció, nem csak az eddigi orosz vonalhoz képest, de más modernkori harckocsikhoz képest is.

Mikor valaki ránéz, ha nem is rögtön, de előbb-utóbb feltűnik, hogy ennek a harckocsinak a tornya tetején nincsen egyetlen búvó nyílás sem. Ennek pedig az a nagyon egyszerű magyarázata, hogy ott nem is lehet ki-be közlekedni. Arra kizárólag a teknő elején lévő két nyílás ad lehetőséget. A harckocsi többi részében ugyanis nem lehet „közlekedni”. Mikor ezt először konstatáltam, azt gondoltam, az oroszoknak elment a maradék eszük. Mi a francra jó ez így? Azután elmagyarázta egy tv műsorban valaki, aki részt vett a fejlesztésben és akkor megvilágosodtam. Ugyanis az van, hogy a háromfős kezelőszemélyzet teljesen elkülönül a fegyverektől és a lőszerektől. Egy erőteljesen körbepáncélozott, teljesen különálló blokkban ülnek, mely a harckocsi kilövése, egy áthatoló találat esetén arra hivatott, hogy megvédje az életüket, főleg az utólagos robbanásoktól. A harckocsi többi része tehát teljesen elkülönül ettől a résztől és teljesen automatikusan működik, illetve ebből a részből irányítható. Pl. gép végzi el az ágyú töltést is.

Maga a harckocsi éppen ezért teljesen másképpen néz ki belülről is, mint az eddigiek. A hely belül nem sok ez tény, viszont ennek ellenére kényelmes és úgy tele van szórva számitógépekkel és lapos monitorokkal, amit eddig egyetlen orosz járműben sem lehetett látni. Gyakorlatilag mindent számitógépes rendszereken keresztül lehet kezelni és állítólag egészen egyszerűen.

Ami szintén fel kell tűnjön a külső szemlélőnek, hogy az egész jármű, de főleg a tornya alaposan meg van szórva különböző érzékelőkkel. A tornyon kétoldali első és hátsó radar, infravörös és normál kamerák, lézeres és radaros célzórendszerek, szinte minden van rajta, ami csak kellhet.

A fegyverzete is tekintélyesnek tűnik. Az ágyú a fő fegyver természetesen, de ezen kívül van még két géppuska és rengeteg gránátvető, melyek közül a torony tetejének két oldalán lévőek a toronytól külön is forgathatóak.

Az egész harckocsi egyébként meglehetősen nagy. Nagyobb pl. egy amerikai M1A1 Abrams-tól, legalábbis hosszra és szélességre, mert magasságban nem sok az eltérés és a tornya viszont méretre kisebb.

Makett:

Igényesen csomagolt, nagyon szép kidolgozású alkatrészeket találhatunk a dobozon belül. Az alkatrészek szépen passzolnak a helyükre, minimális sorjázásra azért természetesen szükség volt itt-ott. Az útmutató szerintem nagyon jó és pontos. Az egész készletben nekem egyedül csak az nem tetszett, hogy a lánctalpat szemenként kellett összeragasztgatni, ráadásul úgy, hogy a vezető tüskék is külön voltak és azokat is egyesével kellett a helyükre ragasztgatni. Nos, ez a folyamat nem volt a legfelemelőbb érzése a készítésnek.

A szerelési útmutatótól külön található színes útmutatóban, mely a festést volt hivatott bemutatni, négyféle lehetőséget kínáltak, azonban nem felejtették el odaírni, hogy a sima zöld színűn kívül az összes többi variáció csak elméleti, hiszen hivatalosan jelenleg kizárólag normál orosz zöld színben létezik ez a típus. És éppen ezért, mert bár nekem volt két elméleti verzió is, ami nagyon tetszett, mégis inkább a sima zöld elkészítését választottam, mert szerettem volna a valósághoz minél közelebb maradni.

A harckocsi alapszínének a MIG Russian Green festékét választottam. Az útmutató nem ezt írta elő, hanem egy nagyon sötét MIG olaj zöld színt, ám ezt én elvetettem, mivel teljesen alkalmatlannak találtam. A lánctalphoz és a géppuskához MIG Matt Black, a leskelődők ablakaihoz Gunze Clear Blue, a hátsó lámpákhoz pedig MIG Crystal Red színt használtam. A matrica nagyon jól tapadt és szépen simult, de a biztonság kedvéért használtam hozzá lágyítót. Mondjuk nem sok kellett, hiszen kizárólag a torony két oldalára tettem fel a számokat, a hatalmas orosz felségjeleket nem tettem fel, lévén azokat tényleg csak a sátoros ünnepeken használják, bevetésen az orosz járművek lényegében felségjelzés nélküliek. Volt még két fehér matrica, ami az első lámpák esetében azt lett volna hivatott érzékeltetni, hogy ledekből állnak, ám ez annyira fehér volt, mindenféle átlátszóságot nélkülözve, hogy végül nem tettem fel őket.

A panelezést MIG PLW Green Brown panelező folyadékkal készítettem és néhány helyen a koszcsíkokat is ezzel húztam, ecset és fülpiszkáló segítségével. A pigmentezést három fajta pigmentpor keverékével készítettem. Volt benne Vietnámi föld, MIG Middle East Dust és MIG Dark Earth szín. Pigment fixert csak ott használtam, ahol nagyobb mennyiségű földet kellett érzékeltetnem, pl. a lámpák tövében, a teknő sarkainál és néhány rés esetében. Az elsárgult, lehullott őszi levelek MIG juharlevelek, melyek lényegében festett papírból vannak. Ezeket pillanatragasztóval rögzítettem.

Dioráma:

Az alapja a Trumpeter akril vitrin készlete. Erre kentem rá a Vallejo Brown Earth masszáját úgy, hogy egy föld utat alakítottam ki vele a hosszúkás alap közepén végig. Száradás után a hátsó részt megszórtam a már fentebb is említett pigment por keverékkel, majd a keréknyomba kicsit sötétítettem MIG Dark Earth porral. Az első résznél némi sarat szerettem volna kialakítani. Így lekentem MIG Heavy Earth Mud sárutánzó géllel, majd körülötte jóval sötétebb földréteget alakítottam ki, szintén MIG Dark Earth pigment porral. A sárba nyomtam két keréknyomot és egy amolyan régebbi, elvékonyodott keréknyom maradványt. Mikor ez megszáradt, akkor itt-ott kavicsokat szórtam az egész földút alapra, melyek részben általam megszáradt glett darabokból készítettek, részben pedig egy amolyan vonat töltésekhez készített kis apró kövecskékből álltak vegyesen. Az így elkészített út két oldalára fűcsomókat ragasztgattam. Ezek a MIG Autumn turfs, vagyis őszi gyep kollekcióból valóak. Egyesével kivágtam őket a helyükről és pillanatragasztóval rögzítettem, ugyanis magát a teljes készletet nem találtam megfelelően jónak, hogy azt úgy alkalmazzam ahogyan elkészítették, azonban a benne lévő fűcsomókat jól tudtam hasznosítani. Mikor ez megszáradt, itt-ott rögzítettem erre is a MIG juharlevelekből. A legvégén úgy döntöttem, hogy készítek három pocsolyát is, már csak próba képpen is, lévén ilyesmit még soha nem csináltam. A pocsolyákban lévő átlátszó álló vizet a Vallejo Water Effect – Transparent Water géljével készítettem. Ez egy fehér színű gél, amit a megfelelő helyre kell kenni, majd száradás után átlátszóvá válik. Megjegyzem, nagyon lassan szárad, legalább négy nap kellett ahhoz, hogy teljesen tökéletesen átlátszó legyen. Sajnos a fényképek készítése előtt nem is volt türelmem ezt kivárni, ezért aztán itt-ott még látszik a pocsolyák közepében a fehér színű, még nem tökéletesen száraz gél. Elnézést érte. Azonban biztosíthatok róla mindenkit, hogy mikor e sorokat írom, már tökéletesen kiszáradt és teljesen átlátszó mindenhol, ez talán az utolsó, mostanában készült 4 képen látszik is.
T-14-1
T-14-1
T-14-2
T-14-2
T-14-4
T-14-4
T-14-5
T-14-5
T-14-6
T-14-6
T-14-7
T-14-7
T-14-8
T-14-8
T-14-9
T-14-9
T-14-10
T-14-10
T-14-12
T-14-12
T-14-13
T-14-13
T-14-14
T-14-14
T-14-15
T-14-15
T-14-16
T-14-16
T-14-22
T-14-22
T-14-19
T-14-19
T-14-20
T-14-20
T-14-21
T-14-21
T-14-23
T-14-23
T-14-24
T-14-24
T-14-v-1
T-14-v-1
T-14-v-2
T-14-v-2
T-14-v-4
T-14-v-4
T-14-v-5
T-14-v-5
T-14-v-6
T-14-v-6
T-14-v-7
T-14-v-7
T-14-v-8
T-14-v-8
2016.08.06.
Utolsó módosítás: 2016.08.08.
Alfio, Budapest
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
Laac
2016.08.10. 11:45:13
Szép munka, érdekes makett!
Ez az újfajta vonalvezetés elég szokatlan a T-72 T-80-hoz szokott szemnek. A bemutatkozás az tavaly az Európa felszabadulási ünnepség felvonulásán történt. Nos akkor felröppent egy pletyka miszerint ez a tank nem lett kész, csak mivel jól beharangozták elő kellett állni valamivel. Lehet igaz, lehet nem. Én még egy picit várok vele, -bár eléggé inspiráló ez a mű- de nem szeretnék egy nem is létező tankot építeni.
Üdv és mégegyszer csak gratulálni tudok a munkádhoz!
Laac
2016.08.10. 11:55:11
Ja és a szemenkénti lánctalppal csak azt akartad mondani, hogy mellékelhetnének egy gumi lánctalpat is. ( Mert ugye halkan jegyzem meg a Dragonnál is sokszor felvetett probléma volt ez és egyszerre eltűntek a Magic track-ok lett helyette DS. Az ár semmit nem csökkent, de azóta lehet mélyen a zsebbe nyúlni a szemenkéntiért) Sokan szeretik azzal (én is) elkészíteni még ha ez "pluszmunka" is . Szerintem egy jó szemenkénti lánc illene minden maketthez, de nem vagyunk egyformák.
Alfio
2016.08.10. 22:16:59
Szia Laac!
Köszönöm. Igen, a vonalvezetés szokatlan, erről írtam is és valóban, én is hallottam ilyen-olyan pletykákat arról, hogy ezek valamiféle 1:1 méretű "makettek", valójában nem is harckocsik csak papírmasék egy T-72 alapra ráépítve. Ami azt illeti, hallottunk már ilyenről, sőt, talán volt is már ilyen dolog valójában is és kezdetben hajlottam én is az elmélet felé, azonban van néhány dolog, ami ennek eléggé ellent látszik mondani. Az egyik az, hogy ha megnézed a teknőt, akkor rájössz, hogy az teljesen más mint egy T-72 teknője. Egyrészt hosszabb, másrészt szélesebb is, plusz egy kerékkel több is van mindkét oldalon, arról már nem is beszélve, hogy maguk a kerekek is teljesen mások, méretre és külsőre is meg persze a felfüggesztés is. Azután itt vannak az ilyen és ehhez hasonló videok is:
https://www.youtube.com/watch?v=x1U2rrS0Ec4
Szóval ezek azért szerintem legalábbis eléggé meggyőzőek tudnak lenni. Persze, hogy mekkora a valós harcértéke nyilván csak valódi harcban dől el, amiben viszont még nem voltak ezek.
Ami azt illeti, nem gumi lánctalpra gondoltam, de akár lehetne az is. Ennek a makettnek a lánctalpa tényleg szemekből állt. Vagyis az összes szemet külön kellett a keretről levágni, sorjázni, összeilleszteni, ragasztani, helyére tenni. Tehát nem úgy, mint pl. a Merkavám esetében, mikor volt egy alsó, meg egy felső rész ami egyben volt és csak az első és hátsó részeknél lévő hajlítandó darabokat kellett szemenként összehozni és hajlítani, hanem - mondom -, az egész lánctalp úgy ahogy volt szemekből állt. A szemenkénti lánctalppal nekem egyébként nincs bajom, ha az fémből van és nem ragasztgatni kell, hanem vagy pattintani, vagy kis csapokkal rögzíteni. Így, műanyagból viszont nem sok értelmét látom. Mivel ezekkel gyorsan és ugyanakkor mégis pontosan kell dolgozni amikor az ember ragasztja, ezért én csak arra látom a legjobb megoldásnak, hogy minél jobban el tudja cseszni a makettező az egész makettet egy szemenkénti kialakítású műanyag lánctalp miatt. Elég csak kicsit hibázni a sietségben - mert hát ezzel sietni kell, hogy még időben be tudd hajlítani a helyére - és máris nem passzol a kerekekhez az egész lánctalp.
Nem ismerem a Dragonnál mi volt vagy mi nem, de én láttam már olyan kialakítású gumi lánctalpat, ami kenterbe vágott bármilyen műanyagot. Nyilván nem egyszerű elkészíteni és főleg nem olcsó, de szerintem mindenképpen megéri.
Kojak75
2016.08.11. 13:24:59
Szia Alfio!

Navégre!Ez tényleg egy CIKK!
A jármű eredetie nem igazán tetszik.Semmi oroszos nincs benne.
A makett és a dioráma jól sikerült gratulálok.Egyet értek Laac
kollégával a szemenkénti lánccal kapcsolatban, tényleg
szebben meg lehet csinálni mint pl a gumit. És az a pár óra +
munka után mindig a szebbet fogod nézegetni.Nekem nem kell hogy fém legyen
nem kell hogy működő legyen elég ha szemenkénti.Viszont az is igaz hogy sokszor
értelmetlenül aprózzák bontják el az alkatrészeket. (Csinálunk egy lyukat hogy egy másik alkatrésszel kitölthessük Pl Trumpi T80 BV))

Üdv kojak!
Laac
2016.08.11. 15:28:41
Szia!
Én olyat nem írtam, hogy hasonlít T-72 alvázra, vagy bármire is. sokkal inkább azt hogy "Ez az újfajta vonalvezetés elég szokatlan a T-72 T-80-hoz szokott szemnek."
A pletyka pedig pletyka marad addig, amíg valaki be nem bizonyítja az ellenkezőjét. Én nem tudom mi igaz mindebből.
Üdv: Laac
Alfio
2016.08.11. 21:04:41
Kojak75: Köszi, igyekeztem. :-)
Ami azt illeti, én továbbra is azt gondolom, a szemenkénti lánctalp felesleges bonyodalom. Egyfelől alul-fölül amúgy sem látszanak a szemek, másfelől ha ragasztóval ragasztja az ember, szerintem semmivel se lesz különb attól, mint ami egyben van kialakítva. Viszont tényleg könnyű elszúrni. Ha még a fogak is külön vannak - mint ezen a készleten -, azt duplán könnyű elszúrni. Fém esetében ez teljesen más. Sokkal könnyebb a kialakítás és valóban látszik, hogy külön darabokból van és igényes.

Laac: Nem értelek. Sehol sem írtam olyant, hogy Te ezt vagy azt írtad.
Én sem tudom mi igaz ezzel a harckocsival kapcsolatban. Azonban ez az új fejlesztésű hadászati dolgokkal szinte mind így van. Annak idején az SR-71-ről is sok pletyka keringett, melynek ma már tudjuk, hogy jó része nem volt igaz. De hasonlóan működött ez az F-22-vel és az F-35-tel is és még lehetne sorolni a végtelenségig. Én nem sokat adok a pletykákra. Abból próbálok kiindulni, amit látok, tapasztalok a józan ész keretein belül. Persze néha érhetik az embert meglepetések így is.
Laac
2016.08.13. 06:59:49
Te írtad nekem: "Az egyik az, hogy ha megnézed a teknőt, akkor rájössz, hogy az teljesen más mint egy T-72 teknője" pl innen. Amúgy nem érdekes, majd kiderűl mi ez. Én még nem nagyon láttam olyan videot ahol bevetésen vesz részt. (Szerencsére) Ezt csak azért tettem hozzá, mert így játéknak elmegy, de nem azért tervezték. A végcél is az, csak ez az állapot még nem tudjuk mi.
Alfio
2016.08.13. 19:19:37
Laac: Javaslom, hogy ne kombinálj egy-egy mondat részletből. Egyben és egészben értelmezd amit olvasol.
A Leopard 2 A6-A7 modelleket se látta még senki "bevetésen". Mégis jobbnak tartják mint az Abrams M1A1-eket, melyeket már nem egyszer és nem kétszer lehetett látni bevetéseken. Valódi harc közben igazából a mai modern harckocsik közül csak kevés típust lehetett látni. És megkockáztatom a kijelentést, lehet, hogy ez így is van jól.
Laac
2016.08.13. 19:47:31
Nem tudom ki kombinál. na csá
Alfio
2016.08.14. 10:24:46
Laac: Van egy ilyen rendőr vicc:
"Kisfiú odarohan egy rendőrhöz:
- Rendőrbácsi jöjjön gyorsan! Valaki megölte magát.
Mire a rendőr:
- Engem??"
Tehát még egyszer; légyszi úgy értelmezd amit mondanak, vagy írnak az emberek, ahogy az van. Ha csak részleteket ragadsz ki, akkor nem a teljes mondandó valódi értelme fog Számodra lejönni és csak félreérted. Köszi.
Laac
2016.08.14. 13:03:23
Te meg ha nincs mit írnod akkor nyugodtan írd le ugyanazt százszor mert mást nem nagyon érdekel a posztod
Laac
2016.08.14. 13:09:54
És nyugodtan megvárhatod amíg más reagál a kis művedre nekem ne írogass. Ja hogy más nem ír. Eleve semmi rosszat nem írtam, de te űber nem bírod a kritikát akkor minek kísérletezgetsz? Rólam pedig kopj le
Laac
2016.08.14. 15:26:07
És végezetül, csakhogy ne vágjuk agyon ezt a művet, mert nem érdemli meg. Nagyon jó lett a makett, de azt már mondtam. Azt hogy mennyire valós azt nem tudom, de igazából én is arra hajlok, hogy azzal, hogy az egész világot átverjék és bemutassák május 8-n azt nehéz elhinni, de te is beismered volt ilyen hang annó. T-72 alvázától nagyobb alvázra épült az vitathatatlan megint. Most még megnéztem pár fantomképet erről a makettről megjelenése előtt az legalább is a torony teljesen másként festett. Ez megint ok lehet a hitetlenkedők (legyek akár én is köztük) számára. SR-71 szép madár nem ismerem a háttérdolgait. Leopar 2A7 az olyan sokban nem tér el(legalább is szemmel láthatóan és hozzáteszem szerintem) a Leo 2A6-tól. Így a merész állítók miszerint a világ legjobb tankja azért kicsit biztosra fogadnak. Én nem állítom, hogy ez igaz, vagy nem. Ha esetleg a Leo3-ról keringene ugyanez akkor már azt mondanám hiszem ha látom.
Abrams az nekem egy kicsit a kedvenceim közzé tartozik és van ennek egy egyszerű oka, szinte azt látjuk állandóan a híradásokban és szinte mindenhol ahol válság van és fegyverrel oldják meg a helyzetet.És ennek a tanknak az ilyetén debütálása az I. Öbölháborúban kezdődött valamikor nagyon régen amikor épp már katona voltam.
Így ha most jobban megnézed és őszinte vagy akkor beláthatod, hogy nem nagyon van e tekintettben sem köztünk nézeteltérés. Ha kiírod a niknevem és utána írsz valamit akkor én valószínűleg okkal gondoltam, hogy nekem írod, majd sokszor ugyanazt a gondolatot írtad le csak más szavakkal. "Értem én, hogy nonstop, de meddig van nyitva?"
Szóval maradjon meg ez a cikk olyannak amilyennek te gondoltad és rendőrviccekkel kioktatásokkal egymás sértegetésével oda-vissza ne csesszük szét. Remélem megértetted mit akartam írni. Sértegetni megbántani sem téged sem a T-14 Armatát nem állt szándékomba. Igyekeztem óvatosan fogalmazni most is és korábban is mégis meg nem értés lett belőle.
Üdv és sajnálom. Remélem nincs harag. Makettes a makettesre nem haragszik. :D
Laac
2016.08.14. 15:29:00
Bocs még ez a link lemaradt: http://theminiaturespage.com/boards/msg.mv?id=376779
Alfio
2016.08.14. 20:23:11
Laac: Én nyugodtan írom amit írok. Ha mást nem érdekel a posztom engem az sem izgat különösebben. Hogy kopjak le rólad azt sem igazán értem, lévén te járogatsz ide posztolgatni, nem én a te valamelyik munkádhoz. Haragudni nem haragszom rád, legfeljebb nem értelek.
Hogy a Leopard 2 A6 mennyiben tér el az A7-től arról a wikin is olvashatsz. Olyan nagyon tényleg nem, apró különbségek vannak. De mellesleg az A6 sem járt még valódi csatában, mégis mindenki a világ legjobbjának tartja. Erre próbáltam utalni. SR-71-nek a létezéséről se tudtak, mindenki azt hitte, hogy a radart lehetetlen kijátszani, amiket híresztelnek egy olyan gépről, ami ezt tudja úgy gondolták csak kacsa lehet. Így amikor kiderült, hogy valóban létezik, akkor már nem is egy olyan gép típus, ami erre képes, az eléggé ütős hír volt.
Az öbölháború idején én már leszereltem, de emlékszem rá, valóban ott mutatkozott be először csatában az M1A1. Én akkor még olyan nagyon nem figyeltem rá, akkoriban más kötött le.
Amit belinkeltél az egy fantáziarajz, egy koncepció a T-14-ről, amikor még senkinek fogalma sem volt arról, hogyan is fog kinézni valójában. Azonban az eredeti T-14 tervei sosem hasonlítottak erre. Nincs ezekkel semmi baj egyébként, sok ilyen koncepció rajz meg festmény, vagy számitógép terv szokott lenni pl. az iPhone-okról is, mielőtt még kijönnének. Azután persze lehull a lepel és többnyire kiderül, hogy az eredeti teljesen eltér ezektől. Ez nagyjából ugyanaz az eset.
Nem írtál semmi rosszat a munkámról. Sőt, kifejezetten jókat írtál. Ezzel sincs gond. De ha kritikát fogalmaznál meg az se lenne probléma, legalábbis, ha jó és hasznos a kritika.
Laac
2016.08.15. 06:11:42
Igen a T-14-l a legfőbb gondom az, hogy nem hasonlít arra a 2006-os fantomrajzra és így valahogy nem tetszik. De fölösleges iPhone-okkal Sr-71-el Leopard 2vel érvelgetni én anélkül is értettem.
bagdady
2016.08.20. 21:58:06
nos ezekröl a képekröl az jön le nekem hogy a munkád egy jó iparos munkája ,minden megvan ami kell, festés, "wedöring koszcsikok,rozsda etc csak épp nem jön át.
Valószinüleg te is ott csúszol meg ahol én vagyis nem vagy "müvész beállitottságú ,a képek alapján a pigmentezés,annak szine teljesen életszerütlen (lehet hogy ez erös kifejezés volt) a torony hátulján lévö fekete kocscsikok csak úgy ott vannak és a lámpa mögötti föld kupac is minek? Az oldalán látható koszos rozsdás megviselt sávok is mit jelenit meg?
Nem az a gond hogy ott vannak csak nem az jön le hogy "hát tényleg az ott egy sáros út következmény.
A dioráma megint nem azt adja vissza hogy ez egy saras pocsolyás út hanem csak egy valami modell ,inkább vasút modell szintú.Azért mertem ezeket leirni mert azt veszem ki soraidból hogy nem kezdö fiatal vagy akinek elvehetném a kedvét de a negativ vélemény is vélemény talán látsz benne valamit,és hogy megválaszoljam a várható reakciódat,igen én nem épitek diorámát és a makettjeimet se igazán teszem ki a plénum elé mert nekem az a szint nincs meg.Viszont valóban aki akarja természetesen mérettesse meg magát,de válalja a köz véleményét
maradok tisztelettel
Alfio
2016.08.21. 19:43:47
Hát ööööö.... Ha röviden akarom leírni, akkor rosszul látod a dolgot.
Kicsit hosszabban: Valójában kifejezetten művész beállítottságú ember volnék. Nem csak makettezem, de képeket is festek és regényeket is írok. Általános vélemények szerint egyiket sem csinálom rosszul. :-)) Nyilván nem hibátlan egyik sem, de nem is törekszem arra és az eredmény - én azt gondolom - nem olyan rossz mint amilyennek Te lefestetted.
Ami azt illeti, szerintem Te teljesen rossz úton is jársz. Ha ugyanis szándékosan nem készítesz diorámát, akkor soha nem is leszel benne jó. "Ismétlés a tudás anyja" szól a mondás én hozzátenném, hogy a gyakorlás meg egyre jobbá, egyre szebbé teszi amit az ember csinál. Ha Te szándékosan nem csinálsz inkább semmit, mert tartasz a képességeid hiányosságaitól, akkor soha nem is fogod kijavítani ezeket a hiányosságokat. Én - veled ellentétben - nem ilyen ember vagyok.
Lehet, hogy Te nem teszed közszemlére a munkáidat - bár ha jól veszem ki egyet azért kitettél -, ez azonban csak arról tanúskodik, hogy - megbocsáss - gyáva vagy. Nos, én nem vagyok gyáva sem és nem szégyellek tanulni sem másoktól, akik jobbak tőlem, tulajdonképpen leginkább ezért is vagyok itt. Épp ezért az építő jellegű kritikával simán megbirkózom. A Tied viszont egyszerűen csak rosszindulatúnak tűnik.....
bagdady
2016.08.22. 10:54:28
Nem gondolom hogy egy "müvész beállítottságú embernek magáról kellene azt irni hogy mekkora alkotó "Nem csak makettezem, de képeket is festek és regényeket is írok. Általános vélemények szerint egyiket sem csinálom rosszul"
Azt sem gondolom hogy annyira rossznak festettem volna a müvedet vagy épp túldicsértem volna,ez egy szimpla kritika volt jó és kevésbé jó véleménnyel.
Legyen mindenkiben akkora alázat az életében hogy eldöntse milyen szinten is müveli az adott dolgokat,személy szerint én nem tartom kritikán alulinak a makettjeim szinvonalát,viszont a vonalat sokkal magasabban húzom meg ,példának mondhatom a zalaegerszegi versenyen bemutatott T72 makett ami átjön és ad egy szinvonalat amit szeretnék egyszer megélni.
Nem hiszem az egymás után irt szavak versekké állnak vagy hogy a szorgalmas iró már regényeket szülne,miért kellene kötelezöen tehetségesnek lenni csak azért mert akarsz?
Nem gyáva vagyok csak elég bátor hogy ezt beismerjem magamról ,ettöl függetlenül persze magam szórakoztatásásra épitek makettet mert megnyugtat ,mert szeretem a történelmet ,mert emlékeztet bizonyos dolgokra etc
A legnagyobb hibád az hogy nem birod a kritikát egyáltalán ez nem is kérdés
Alfio
2016.08.22. 14:21:28
Ha jól sejtem meglehetősen kevés "művész beállítottságú" embert ismersz. :-)) Ők ugyanis - veled ellentétben - szeretnek arról írni, beszélni, vagy megmutatni, hogy miket alkottak és miket nem. Lásd pl. az itteni embereket is. Nincs is ezzel semmi baj. Mi már csak ilyenek vagyunk. Hogy Te nem ezt gondolod, az sem gátol ebben bennünket. ;-)
Az a baj, hogy amit írtál az valójában nem kritika volt. Inkább amolyan "odamondok". Az ilyenekből pedig sem nem lehet tanulni, sem nem lehet okulni. (Vagy max. annyit, hogy rosszindulatú vagy.)
Miért kéne ahhoz amit csinálsz - legyen az bármi - "alázat"???? Ezt nem értem. Hogy milyen "szinten művelsz" valamit az pedig az idők folyamán változhat. Senki sem születik úgy, hogy rögtön kiváló makettező, vagy zongorista, vagy festő, vagy mérnök, vagy pilóta, vagy bármi más. Azt el kell sajátítani, azután pedig gyakorolni kell, méghozzá minél többet amiben jó akarsz lenni. Még a legnagyobbak is "bénáztak" a kezdetekben, így ebben szerintem semmi szégyellni való nincsen. Megint más kérdés, ha nem vagy megelégedve saját magaddal, de az meg azért nem baj, mert adhat egy hajtóerőt, ami visz előbbre. De ahhoz mindenképpen próbálkozni kell. Anélkül sajna nem megy.
Beismerhetsz Te bármit magadról, attól nem leszel jobb. Ha viszont gyakorolsz, attól igen. Ráadásul a kettő nem zárja ki egymást. Ez ilyen egyszerű.
Ismétlem, a kritikával semmi gondom, a rosszindulatú megjegyzések, azok viszont nem kritikák.
bagdady
2016.08.22. 16:35:30
Furcsa, bármi ami negativan érint téged azt te nem kritikaként éled meg hanem rosszindulatú megjegyzésnek,odamondogatásnak.
Ezt nagyon jól példázza kojak75 kommentje aki dicsért téged, amire csak úgy röpködnek töled az internetes jelek ,vigyorok majd azonnal reagálsz Laac kommentjére természetesen negativan.
Majd pedig megint egy óriási különbség ,nem mindegy hogy a "müvészi beállitottságú ember szeretné bemutatni a müvét ,erröl irni beszélni, vagy pedig ezt kijelenteni ""Nem csak makettezem, de képeket is festek és regényeket is írok. Általános vélemények szerint egyiket sem csinálom rosszul" azaz saját magad fényezed,ez is mi hogy " Mi már csak ilyenek vagyunk? kik? mi a müvészek vagy mi akik maradandót alkotunk?
Leirom mégegyszer hogy legyen miböl okulni, abban az értelemben nem vagy semmiképp müvészi alkat hogy velem együtt nincs érzéked a szinekhez,a koszolás pigmentezés teljesen életidegen,a sokadik diorámád is olyan élettelen.
Ha nem érzed a különbséget egy lagzi jó képességü zenésze és Mozart között,akkor kár bármi indoklás.
A szomszéd lány beleölhet több ezer órát a zongora leckébe akkor se lesz belöle müvész,mig itt látok sok fiatalt aki kapásból MIG és AK nélkül olyan makettet rittyent hogy csak,na én ezt a szintet ,(és szerintem te se) sosem ütöm meg bármennyit is épitenék(gyakorolnék),ezt szerettem volna érzékeltetni.
A te legnagyobb bajod ,mint irtam is hogy brutális mennyiségü egod van és sosem teszel fel kérdéseket,akár magadnak is ,nincsenek kétségeid magaddal kapcsolatban.
Alfio
2016.08.22. 19:26:09
Nincs ebben semmi érdekes. Ha valakit "ócsárolnak", akkor így viselkedik. (Vagy még rosszabbul, ha valaki tőlem kevésbé türelmes a rosszindulatú emberekkel szemben. :-)) ) Ha dicsérnek neked is röpködnének a mosoly jelek, az ember már csak ilyen. Gyarló mondaná esetleg egy pap, én viszont azt mondom, természetes. Más kérdés, hogy téged senki sem dicsért. Na ja, ha nem raksz fel semmit, valószínűleg nem is fog. ;-)
Laac semmi rosszat nem írt a munkámra. A vita - ha lehet ezt annak nevezni - teljesen másról folyt. Miért kevered ide????
Leírom még egyszer, hogy legyen miből okulnod: Az, hogy azt írod valakinek (bárkinek), hogy "nem vagy művészi alkat", meg hogy "nincs érzéked a színekhez", "sokadik diorámád is olyan élettelen", stb.... az ilyen az nem kritika. Ez egyszerű rosszindulat, semmi több. Ezt senki se fogadná mosolyogva, nem csak én nem. Ha olyan valaki mondja, vagy írja, aki gyáva ide bármit feltenni, plusz szándékosan nem fog bele dolgokba, mert még saját bevallása szerint is annyira elégtelen szinten makettezik, akkor megkockáztatom a kijelentést, még érthetetlen is, hogyan veszi ehhez a bátorságot, vagy még inkább a tudást??
A te legnagyobb bajod az, hogy folyton kételkedsz saját magadban, emiatt nem is csinálsz semmit, ám valami miatt arra mégis feljogosítva érzed magad, hogy másokat ócsárolj (mert hát ez nem kritika), mondván, ha már neked nem jó, másnak se legyen az. Ha jól látom tulajdonképpen kizárólag ezért jársz ide, mert hát semmi mást nem teszel. Még megkockáztatnám is a kijelentést, hogy csak egy troll vagy, semmi több....
bagdady
2016.08.23. 08:40:39
hát igen lassan kirajzolódik valami,szerintem te beleillesz abba a képbe amit a tv ben látni egyre többet.Az ilyen tipusú ember indul el kappanhanggal a megasztárban majd hangosan méltatlankodik amiért leállitják,az ilyen ember jelentkezik az éjjel nappal budapestbe "szinész müvésznek mert tehetségesnek véli magát,az ilyen tipus elhiszi magáról hogy küldetése van.
Nem az a fö baj hogy a maketteden tök értelmetlen a földkupac a lámpa mögött vagy,hogy mit is ábrázol az a bizonytalan kezü fekete csik a toronynál,ez mind nem probléma de az hogy semmi önkritikád nincs és a kivagyiságtól már nem is látsz az baj.
Minöségileg jobb munkákat készitek mint te ,de az én szintem magasabb és ezt a neten folyamatosan lehet mérni tudom követni,viszont veled ellentétben bennem van önkritika tudom ,látom hogy mit kell javitani és ha nekem 10 -15 éve azt mondta egy makettezö hogy ez sz@r igy szimplán akkor nem azt mondtam hogy b@szodj meg hanem mentem tovább és ebböl a kritikából is csak tanultam ,mert az idövel nekem is lejött hogy az vacak volt.
Alfio
2016.08.23. 12:33:34
Értem. Tehát akkor összefoglalva; Úgy gondolod, hogy bár te nagyon gázul makettezel, annyira, hogy ide nem is mered kitenni amit valaha valamikor csináltál, ám mégis, magasabb szinten állsz ezen a területen, mint én. Ugyanakkor ezt semmi sem bizonyítja, még visszaellenőrizni sem lehet, lévén semmit sem teszel fel, arra hivatkozva, hogy nem tartod magadat elég jónak. És így visszakanyarodtunk a kezdetekhez. :-)))) (Remélem figyeled a mosoly jeleket.) Nem tudom milyen "valami" "rajzolódik ki" előtted, de szerintem kicsit vicces egy ember vagy. Na jó, talán kicsit szánni való is....
Sajnos nem szoktam nézni a "megasztárt", sem az ahhoz hasonlatos és biztosan rettentően trendi "tehetségkutató műsorokat", így ehhez nem igazán tudok hozzászólni, plusz az énekléshez sem értek, mi több sztár se szeretnék lenni. Arról már nem is beszélve, hogy köze nincs a diskurzusunkhoz. ;-)
Visszatérve tehát kedvenc témádra "rám", elmondhatom, hogy nem csak ide szoktam feltenni a munkáimat és makett klubba is járok. Rengeteg valóban hozzáértővel találkozom és egyiktől sem hallottam még azt, hogy végleg fel kéne hagyjak ezzel a foglalatossággal, ha hiszed, ha nem. Sőt, bár valódi és értékelhető kritikát kapok tőlük szép számmal, ám a pozitív megerősítések kimondottan döntő többségben vannak. És kérlek nézd el nekem azt az emberi gyarlóságot, hogy az ő véleményüket jóval többre tartom a tiednél. (Mi több, a tiednél jószerével bárki másét. :-)) )
Ami pedig téged illet, az, hogy nincs bátorságod kitenni a saját munkáidat, gyáva vagy belefogni egy diorámába, saját magad szerint sem értesz a makettezéshez, ám mindezek ellenére megszállottan igyekszel meggyőzni másokat arról, hogy fel kéne hagyjon a makettezéssel, valamint, hogy szerinted az illető milyen ember, miközben valójában egyáltalán nem is ismered némi aggodalommal kéne, hogy eltöltsön a lelkivilágodat illetően. Szerintem ugyanis a hiba egészen biztosan nem a "TV" készülékedben van. :-))
bagdady
2016.08.23. 15:37:47
bevallom öszintén az utolsó pár kommentem csak azért irtam hogy bosszantsalak,te engem nagyon felbosszantottál a stilusoddal vagy inkább stilustalanságoddal és a zavaros érveiddel,igy azt gondoltam ez neked is megjár.
Képtelen vagy megérteni egy párhuzamot ,képtelen vagy elvonatkoztatni a saját rögeszmédtöl csak hajtod a magadét.
Megvan az oka annak hogy ide nem rakok fel maketteket,nem gondolom hogy ördögtöl való lenne a publikálás ha az embernek van hozzá esze és belátása na meg egészséges önkritikája.
Belementél egy cukiskodó személyeskedésbe és közben elfeledkezel a lényegröl ,tudnillik arról hogy ha megosztasz bármit a köz felé akkor viselned kell a következményt.
Az ha te nem konkrét,makettre vonatkoztatott észrevételnek ,kritikának éled meg a pigment szinének firtatását vagy a földkupac elhelyezésének miértjét akkor az komoly baj. Személyes sértésnek veszed ha valaki csak minimálisan is eltérö véleménnyel van a tiedétöl ezt több publikálásodnál is látni lehet.
Alfio
2016.08.23. 20:36:14
Na OK. Ha már te bevallottad, akkor úgy fair, ha én is bevallom, hogy valójában szórakoztatsz. :-)))) Nem kicsit. Kérlek, hogy nézd el nekem eme gyarlóságot.
Ugyanakkor, kicsit komolyra váltva, remélem tényleg nem vagy annyira ostoba, hogy komolyan gondolod, hogy következmények nélkül megkritizálhatsz másokat úgy, hogy te magad a semminél is kevesebbet mutatsz fel? Mert ha igen, akkor tényleg nem a TV készülékedben van a hiba. Én erre próbáltalak rávezetni, de úgy tűnik sajna nem fogtad.
Amit egyébként te írtál, az gyak. egy kivétellel - amit ügyesen kikerültem - mind személyeskedés. Ha ilyent írsz valakinek, hogy "semmi önkritikád nincs", vagy hogy "sokadik diorámád is olyan élettelen", esetleg hogy "nincs érzéked a színekhez", vagy azt, hogy "a munkád egy jó iparos munkája", stb.... az ha hiszed, ha nem, személyeskedés. És, ha ezt te nem fogod aggyal, akkor megint csak nem a TV készülékedben van a hiba. Ám azt is be kell valljam, hogy az ilyesmi engem valójában egyáltalán nem zavar, sőt.... :-)) Ennek két oka van: 1. Tökéletesen tisztában vagyok azzal, hogy ilyesmit akkor ír, vagy mond valaki, amikor kifogyott a valódi érvekből, vagy nem is voltak neki olyanok. Ergo fórom van vele szemben. 2. Nem értem miért kellene, hogy komolyan érdekeljen egy a neten trollkodó, nekem teljesen idegen ember rólam alkotott pillanatnyi véleménye? Ez kb. olyan lenne, mintha azon rinyálnék, hogy az utca végén élő hajléktalan vajon mit fog szólni az új Nike pólómhoz. :-)) Szóval ez nálam kb. a lőtéri kutyát nem érdekel kategória. Viszont tényleg jó volt látni, hogy nem nagyon tudsz "fogást találni rajtam". És Sorry, de ez most is áll. ;-)
bagdady
2016.08.24. 20:22:45
látom te ebböl az egészböl preztizs kérdést csinálsz és egy nyertes-vesztes ügyet képviselsz ,igy magadom magam a sorsnak és neked volt igazad itt mindenben
Alfio
2016.08.25. 09:48:48
Kár. Azt hittem okítasz majd még egy kicsit arról, hogy mit és hogyan is kellene csinálnom és milyen ember is vagyok valójában. :-))))
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció