T-55A Harcfelderítő Járőrben
1:35
Pintér György - Múzeumi krimik Sziasztok!

A Legutóbbi munkámat szeretném veletek ismertetni! Régóta szerettem volna A HARCKOCSIT (T-55) megépíteni! A fotók keresgélése közben bukkantam rá egy képre, amelyen a tank álcázva vonul egy füves terepen. Nagyon megtetszett a téma és elhatároztam, hogy az 541-es harckocsit csinálom meg ilyen módon fenyőgallyakkal álcázva!

A makett a Tamiya páncélosa lett, ez volt itthon! Nem akartam a belsővel vacakolni, ezért jó volt ez is, nem kellett megvennem a Miniart új készletét a gyárilag kidolgozott belsővel! Alapnak jó a Tamiya, úgy is végig kell vonulni a teljes felületen és meg kell csinálni a részletek kidolgozását, hogy olyan legyen mint az igazi!

Először is le kellett vágnom a jobb oldali első sárvédő lemezt, mert a képen sincs rajta, gondolom megrongálódott és levették!
Aztán szépen megcsináltam mindkét oldalon a lánctalp fölötti lemez elválasztóit fotómaratásból, az üzemanyag tartályokat, kicseréltem a fogantyúkat rézdrótra, a Verlinden készletéből fotómaratásra cseréltem a lefogatókat, kicseréltem az üzemanyag hordók felfogatóit, a hátfal összes elemét, az elején a sárvédő lemezek beakasztóit, kicseréltem a motortér összes fogantyúját rézdrótra, megjelenítettem a futógörgőkön a gumi elhasználódás jeleit, stb......
Becsöveztem az üzemanyag tartályokat, és az összes hegesztést megcsináltam
green stuff-al, nekem ez vállt be erre a célra!
Ja, kitéríthetővé csináltam a futógörgőket, mert szerettem volna megjeleníteni a tank mozgását a terep egyenetlenségeken!

Az egész testen kialakítottam az öntvény felszín egyenetlenségeit, a torony felületén jobban, a hátán és az elején kicsit, a felső lemezen csak éppen hogy Gunze Surfacer 500-al átecseteletem! Az egyenetlen felszínt a Milán haverom féle technikával csináltam: jó vastag anyagot veszünk a surfacerből a lapos ecsetre és a felületre topfoljuk merőlegesen!

A lövegcsövet alumíniumra cseréltem, sokkal jobb, és élethűbb!
A lánctalp friul, az elsők közül való, sokszor el is szakadt mire kész lettem vele, de az újak már jobb technológiával készültek!

A festést Tamiya acryl színekkel csináltam, az XF-58 Olive Green-hez kevertem XF-2 Flat White-ot és XF-3 Flat Yellow-t, addig amíg jó világos zöld nem lett!!! Sokkal világosabbra kell fújni, mint amit elgondoltunk, mert a későbbi technikák mindig sötétítik a felületet!!
Mielőtt elkezdtem a fújást acryl matt fekete festékkel megrajzoltam a panelvonalakat, hegesztéseket, mélyebb felületek,stb...
Elkezdtem a zöldet szép vékonyan fújni, aztán még tovább világosított zölddel a nagy felületek közepét átfújtam, mondjuk olyan sokat nem tudtam, mert annyira tagolt a felület!:)

Ekkor fújtam fel a haverom által készített fotómaratott fújósablon segítségével a toronyszámokat matt fehérrel!

Száradás után egy alap bemosót szoktam keverni, Tamiya enamel XF-1 Flat Black és XF-10 Flat Brown keverékét szoktam csinálni hígítóba kevert festékkel, olyan mintha ecsetmosó lé lenne!
Most nemrég vettem panelvonal befuttatót, azzal még a hegesztési varratokat, csavarfejek körül, mélyedéseket befolyattam!

Ezután nagyon világosított alapszínnel szárazecseteltem az egész felületet, főleg az éleket, ezzel ki lehet emelni a felületből a széleket.

Utána Tamiya enamel XF-1-el szivacsos technikával leverődéseket csináltam a használt részeken, ez azért jó, mert ha sok, vissza lehet mosni, mivel az acryllal festett felületről lejön!
Ezután fém színnel megcsináltam a koptatást, de csak ésszel!
Én rozsdázást nem nagyon csináltam, mert ez egy kiképzésen használt tank, nincs ideje rozsdásodni, csak ott ahol nem járkálnak, koptatják!

Csináltam még lefolyt koszt a tornyon, főleg a kapaszkodók tövéből és a rögzítőkampóknál. Egy kis olajfolyást a motornál és a tankoló nyílásfedél környékén.

A lánctalpat nem rozsdáztam össze, mert a Balatoni nyaralás közben voltam tankozni Tihany mellett és sikerült olyan T-55-öst fotóznom ami mozog és nem áll egy helyben!!! Hát nem volt rajta rozsda, csak por és száradt sár, na meg mindenütt fémes kopás!!!

Ha minden meg volt akkor jött a porozás! Szereztem alföldi homokot, vizet kevertem hozzá és átkentem az egész felületet. Ahogy megszárad és beül a mélyedésekben olyan mint az igazi!

A terep kialakításában is ezt a homokot használtam, egy homokos, kijárt utat akartam csinálni egy füves terület mellett. Az utat suli ragasztó és a homok keverékéből csináltam, ahogy száradt belenyomkodtam a lánctalpat és egy Kraz gumiját!
A füvet most a Modelscene termékével csináltam, homokot szórtam a fűcsomók közébe és egy-két ecsetszőr csomóval tettem élethűbbé!

Ezután már csak a lényeg következett, a fenyőágak!! Ehhez a fátyol aszparágusz leveleit használtam, kicsit megfestve, sűrítve!

Remélem tetszik a kis dioráma, hasonlít az eredetire!
Megpróbáltam részletesen leírni a folyamatokat és segíteni a kezdő makettezőket!!!
A makett
A makett
Eredeti
Eredeti
Festés előtt
Festés előtt
Festés előtt hátulról
Festés előtt hátulról
Festve, koszolva
Festve, koszolva
Festve felülről
Festve felülről
Festve hátulról
Festve hátulról
Másik oldal
Másik oldal
Már terepen
Már terepen
Terep felülről
Terep felülről
Bumm!
Bumm!
Terepen a másik oldal
Terepen a másik oldal
Hátulról terepen
Hátulról terepen
Az út is látszik
Az út is látszik
2018.09.11.
Utolsó módosítás: 2018.09.12.
Kovács Andreas (Andreas), Gyöngyös
Mátra-Környéki Makettezők Baráti Köre
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
Kojak75
2018.09.12. 21:23:08
Tökéletes!
És köszönöm a tökéletes zöld receptjét!

Üdv kojak!
Gabikabácsi
2018.09.14. 12:33:34
Szervusz Andreas!
Nagyon szép lett a masina, valamint köszönjük a részletes leírást!
A "ződ" receptje valóban sokunknak nyújthat segítséget.
A szétrozsdázott gépek valóban nem túl élethűek (kivéve a Rozsdafészek típusú műveket), egy régi Promodellben írta pl Mirko Bayerl, hogy sosem rozsdázik, csak koszol és saraz (rozsda nélkül is lehet széthajtott gépet ábrázolni, sőt).
Írtad, hogy kitéríthetővé tetted a görgőket, erről írnál valamit, esetleg képed is van, hogyan csináltad?
Előre is köszönöm!
HPG
bagdady
2018.09.16. 20:56:10
boldog lehet az a makettező aki az építések rögös útján egyszer elér egy ilyen szintet,nagyon szép munka
Csapol
2018.09.21. 08:55:42
Szia Andreas!
Először is gratulálni szeretnék a diorámádhoz, gyönyörű lett!

Másodsorban ami a lánctalpat illeti, szeretnélek megerősíteni. Én 99-ben vezettem T-55AM2B-t az ócsai gyakorlótéren. Emlékszem amikor a Bolyain a benzinkút mellet felállt a tank a trélerre még vörösesbarna rozsda borította a lánctalpat. Az ócsai gyakorlóteret az alföldi homokos-földes talaj alkotja. 2-3 kör után a harckocsi lánctalpait olyan tükörfényesre csiszolta a homokos talaj, mintha krómozva lett volna.
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció