Pintér György - Múzeumi krimik
1993/94-ben Cegléden a 66.Puskás Tivadar Híradós Zászlóalj katonájaként Tábori Könnyű vezetékes(továbbiakban TKV)Gépjármű paracsnokként szolgáltam.Innen jött az ötlet,megépítem az "ÉN" HR-67-74 jár művemet.
Megérte várni erre a 2013as Trumpeter készletre!356 alkatrész,3 réz maratáson(62db)alkatrész,5 gumi kerék--jó kis cucc ez!Vagy még se?
Sok sok átépítés és feljavítás várt rám.Alapvetően a járművet a Magyar Néphadsereg(későbbiekben) a Magyar Honvédség is használta ill. a mai napig is használja.
Az alváz,a futó mű összerakásánál semmi problémát nem tapasztaltam(kormányozható első tengely).Mint kiderült a Trumpi által adott (szép mintázatú) kerekek nagyok.Csere a Def Models "terhelt" kerék szettre.--Jó döntés.
A motor ЗМЗ-66-06 1:35 méretben jól sikerült,pótlásnak a 8db gyújtás kábelt raktam fel.
Fülke belsejében:hátsó fali borda(merevítés),EÜ mentőláda,belső mennyezeti lámpa,ablaktörlő villanymotor,napellenző 2×,Extra felirat(matrica) kellet felszereljek.Amit igazán benézett a Trumpi a felhajtott fülkénél a sebváltó "talapzat" a váltón marad nem emeledik a fülkével (minimális munkával orvosolható).
Fülke külseje:csörlő vezeték+horog,lökhárító és a fülke közötti lemezt kiegészíteni(felhajló észt gyártani),kereső lámpa vezeték,a tető lemezt,összemászkált behorpadt cserélni,oldalsó indexet 2× felrakni. 2db fény álca a fényszórókra.
Az alvázra 2db Extra sárvédő gumi(a benzin tank elé),hátsó rendszám tábla tartó,2db földelő(?)szalag fényvisszaverő prizmával.
A ponyvát én készletben találhatót használtam, "felhajtott" kivitelben.Itt elég sok csiszolás mire a lefogató szíjjak "eredeti" helyükre kerültek.Feltekert ponyva lefogató csatok,befűző szalagok pótlása.
Felhasznált kiegészítők:DefModel DW35077,
Northstar NS35038, Had Model rendszámok HJ35015
Talán ennyi és már kész is egy Ceglédi VBZ-s Gaz-66 teherautó.
Óriási köszönet Juge75 és Farkas469 a legyártott gyanta alkatrészek és fotókért!