Pintér György - Múzeumi krimik
A Tamiya 1977-ben készítette a 35063 (akkor még No.63) dobozszámú készletét, és dobta piacra. Ez még abból a sorozatból való, amikor nem döntötte el a gyártó, hogy modell és/vagy makett legyen belőle. A belső elektromotornak megvan a helye és sajnos hozzá a lyukak is.
Építés
A készletet egy aukciós oldalon vásárolt csomag részeként kaptam, részben összeépítve. Igazából a célom a megépítésével az volt, hogy új technikákat próbáljak ki rajta.
A legfőbb gondot az jelentette, hogy a lánctalpat takaró taposólemezek eredeti rögzítése nem zárt volt, hanem áttört és ez nagyon látszik a kész maketten. Az elsőket lecseréltem saját készítésűre (gulyáskrémes tubus, majd pillanatragsztóval rögzítettem. A kapaszkodókat 28 mm-es gemkapcsokból hajtogattam, a vontatókötelet 3x3 rézszálra cseréltem.
Mégis leginkább a lánctalp miatt főtt a fejem, mivel amit a Tamiya adott hozzá, az még viccnek is rossz. Gothár Zoli (Dino) barátom volt segítségemre, tőle kaptam egy készlet, részleges szemenkénti lánctalpat a Trumpeter KV-I készletéből. Szerintem a képek magukért beszélnek, a különbség óriási. Az ívekben lévő lánctalpszemeket 0,8-as furóvla átfúrtam és fémszállal csapoltam, így könyebb volt feltenni és koszolni.
A géppuskák csövét két különböző injekciós tűbből, egymásra húzással készítettem. A motortér szellőző rácsát fémrácsra cseréltem, ami ugyan nem felel meg a méretaránynak, de még mindig élethűbb, mint az eredeti műanyag borítás.
Festés
Alapból Humbrol 30-cal fújtam, majd egy kicsit sötétítve végigfújtam az éleket, azaz paneleztem (ez volt az egyik próba), majd visszaködöltem egy világosabb árnyalattal (na itt rontottam el, túl erős volt a ködölés).
Ezt követően feketével szárazecseteléssel elkészítettem a kipufogó kormolását.Szárazecseteléssel vittem fel a rozsdát a kiálló élekre és a kipufogóra. A port Humbrol Acril föld és homok keverékével készítettem, befolyattam a panelvonalakat, sarkokat és a csavarok peremét.
A lánctalpat a szokásos módon előkészítettem, erőteljesen fényes fémhatásúra szárazecsetelve a görgők nyomát (acélkerekes volt), illetve kívülről a fogak talajjal közvetlenül érintkező részét. A sarat Humbrol Acril föld, Bagoly ragasztó és hintőpor keveréke, amit több rétegben vittem fel a testre és a lánctalpra.
Maticaként csak a KIROV feliratot helyeztem fel, fényes lakkal aládolgozva (ami sajnos nyomott hagyott, mert "döglött" volt a lakk). Végül az egészet híg homokkszínnel átködöltem.
Hosszú idő után álltam neki újra és igazából ezt egy felvezető munkának szántam.