Pintér György - Múzeumi krimik
Egy igazi nagy csatahajó Japánból, a nyolcvanas évek végéről. A Toyota gyár a Celsiort 1989-ben mutatta be, a tehetősebb vásárlóknak szánva, mint felső luxuskategóriás modellt. Ez akkoriban a legnagyobb modell volt a Toyotánál. A Celsior a japán belső piacra készült, az exportváltozat a többi kontinensen Lexus LS400 néven vált ismertté.
Minden tekintetben lépést tart a többi nagytestű luxusautóval, az akkori csúcstechnikát a japánok széles körben felhasználták a forma, a hajtás és vezérlés, a menettulajdonságok és a kényelem érdekében. Motorja jó nagy, 4 literes benzines, 8 hengeres V-motor, 32 szeleppel, közel 300 lóerős. Elektronikusan vezérelt négyfokozatú automata váltóval szerelik, ami a hátsó tengelyt hajtja meg. Futóműve nagyon precíz, dupla lengőkaros elöl-hátul, és érthetően hűtött tárcsafékek gondoskodnak a megállásról.
A makett doboza is a japán jobbkormányos kivitelt tartalmazza, a már megszokott Tamiya részletezettséggel és minőséggel. A keretek külön-külön fóliába csomagolva, nagyon minimális rajtuk a sorja, kritikára nem lehet panasz. A leírás részletes és egyértelmű útmutatást ad, kezdőknek sem nagy feladat a megépítése. Futóműve elöl kormányozható, a motor külön egységként található a makettben. Ide extraként egy átlátszó gépháztetőt is mellékeltek a japánok, ami alatt zárt állapotban is jól szemügyre vehető a szépen kidolgozott motor.
A végeredmény egy szép darab lehet a gyűjteményben, aki kedveli a japán kocsikat, vagy szereti a nagy autókat, annak akár kötelező darab is lehet a Mercik és BMW-k világában.