Pintér György - Múzeumi krimik
Hétvégén Linzben jártam, és ezt a kincset találtam egy játékbolt mélyén. Ez az egy darab volt belőle gyorsan lecsaptam rá, gondoltam megosztom veletek. De beszéljenek a képek…
Szép darab. Nekem is volt, kicsivel nagyobb.:-) Jó tanács az összerakás előtt nézd meg a legutolsó Pro Modellt. abban Pénzes A. már feljavította. /volt mit/ de várjuk a te beszámolódat is e csodálatos technikárol. Üdv Tigris6
Ui: December 12 -én várunk szeretettel a III. fenyves makett vrsenyre Baktalórántházára
Jól tetted, hogy lecsaptál rá, ez már az újabb Trabi, friss kiadás, nem az, ami a Promodellben volt! Pénzes Attila a régi, volt kénytelen használni, ami egy rettenet, és így azt kell mondanom, duplán számít szenzációs feljavításnak. Itt pl. elsőre jó alakúnak látom a motorháztetőt, a régebbi Revell Trabin majdnem olyan volt, mint a 4üteműé, szögletes. Fél napig reszeltem, mire sikerült lekerekíteni :)
Jópofa, hogy gondoltak az egyik legnagyobb Trabis nemzetre is (ránk), kár hogy a nagy igyekezetben elnézték a felségjelzést. (HUN jelzés a szimpla H betű helyett).
Azt sem vágom, hogy melyik rendszámtáblát szánták a magyar verzióhoz...Talán az UI 11-89-et (?), ami leginkább még egy 6V-os Trabi rendszáma lehetett, semmiképp sem egy utolsó évjáratosé (emlékeim szerint ilyen Trabantot Magyarországon legkorábban G-s , D-s rendszámmal lehetett látni, illetve duplabetűssel...)
Amúgy fenemód szép készlet ez a korábbi (ma már 15-20 éves)Revell készlethez viszonyítva.
Hali Drusza,
Ma én is tulajdonosalettem ennek a készletnek.
Én a Wettringer német oldalra raktam fel képeket Pénzes Attila alkotásáról. Hát mindenkinek leesett az álla!
Egy német srácnak el is küldtem a fényképdokumetációt, amit Attilától kaptam. Hát a srác csak szuperlatívuszokba tudott beszélni róla.
Helló Mindenki!
Jól tette a Revell, hogy felújította ezt a népszerű makettet. Az átdolgozás fényévekkel jobb az korábbi kiadáshoz képest. Annak idején én is megvettem a régi makettet, nagyon gagyi volt az egész, aránytalan és hiteltelen.
A képeket nézve a részletességre már nem lehet panasz, és már a minőség is sokkal jobb.
Trabantok között nőttem fel, a családban volt zsinórban 5-6 darab, és nekem is az első verdám egy '87-es világoskék 601-es volt. Négy évig jártam vele, kellemes emlékeim fűződnek hozzá.
A makett részeiben jól felismerhetők az alkatrészek, én először a kasznit figyeltem meg, ez szép és arányos. Külön a motorház- és a csomagtartó tető. A hátsó futómű már az utolsó módosítást mutatja, tehát szűkül a kör: '88 utáni Trabiról van szó. Ekkor kapott új hátsó futóművet, a régi laprugós merev híd helyett független lengőkart szereltek rá spirálrugóval. A Trabi gyártása alatt is volt némi fejlesztés időnként, de ez csak a szerkezetekben mutatkozott meg, a külsejében nem nagyon. Talán a nagy áttörést az új formájú szögletes, műanyag sarokelemes lökhárító jelentette, kb. '80-81 körül, amikor a régi teljesen fém íveset lecserélte a gyártó.
GYÁRI FULLEXTRÁS 601-ES: A készlet többi alkatrészéből lehetőség van akár a Luxuskivitel megépítésére is!!!
Igen, ez bármilyen hihetetlen, de kis szériában a Trabant-kínálatban is szerepelt "extrás" kivitel, csak itthon anno a Merkurnál nem lehetett hozzájutni.
A 601 S de Luxe felszereltsége annyiban tért el a sima Trabiktól, hogy a gyári fényezés kéttónusú volt: a tetőt más színűre fújták. A kékhez sárga tető, a bézshez olivazöld, a fehér kék tetőt, a zöld kaszni bézs színű tetőt kapott. Ez feldobta a szegényes, 5-6 színből álló választékot. A lökhárítók krómozottak voltak elöl-hátul, természetesen gumi ütközőbakokkal, és a fényszóró gyűrűk is krómozottak voltak. Kiegészítő volt még ködlámpa elöl és hátul, plusz tolatólámpa, és vonóhorog. Fűtőszálas volt a hátsó ablak, a hátsó oldalablakokat ki lehetett hajtani az utolsó szériákban, és lehetett kérni kihajtható napfénytetőt is. A belső tér annyiban tért el, hogy az ülések fejtámaszosak voltak (lásd négyütemű Trabi), gyárilag szereltek be rádiót, a kormánykerék is négyküllős volt (később ilyen volt a 1,1-esben is), az ablaktörlő működött szakaszosan is, és kéthangú (!) kürtöt szereltek bele.
A magyar vonatkozás a matricalapot illetően, hát igen... kapkodtak egy kicsit. a rendszámtábla az UI 11-89 a leghasonlóbb, csak a két szélén majd le kell vágni a fehér sávot.
A régi magyar rendszámokon kitöltötték a betűk a mezőt, és keskenyebbek voltak a mai mérethez képest.
Andorka tippje jó, ez egy nagyon korai Trabi rendszáma lehetne, az U- sorozat a hetvenes évek elején-közepén futott ('74-'75), ekkor még a 6V-os volt gyártásban egészen '85 májusáig. Ekkor tértek át a 12 Voltos elektromos rendszerre. Akkoriban már a G betűs sorozat futott hazánkban, majd jött a D betűs. Utána a párosok sorrendben: DD-,EE-,FF-,GG-,II-,KK-,LL-,MM-,NN-(?),PP-,TT-,UU-,ZZ-(?).
Aztán még maradt néhány próbálkozás '89-ben: volt még a teljes E-betűs és N-betűs sorozat, néhány J-betűs (JF-,JG-,JH-,)és '90 nyarától már a mostani formában kapták az új kocsik a rendszámokat. Ilyen már nem került a Merkurnál új kétüteműre, Zwickauban a 601-es gyártása sajnos megszűnt, már csak az 1,1-es négyüteműt árulták 1991-ig, a Trabant gyártás végéig, illetve mire itthon kifutott a készlet.
A makettet minden Trabant kedvelőnek ajánlani tudom, és szívesen segítek bármilyen további Trabantos kérdésben!
Köszi,hogy feltöltötted ezt a szépséget,kiváncsi voltam már milyen lett ez az új trabi:)
Egy kérdés: Több képet is láttam,ahol az ajtók is nyitva vannak,most a fotókon viszont úgy látom ezek nem nyitható alkatrészek. Most akkor hogy is van ez?:)
Itt a kép: http://www.jatekmakettcentrum.hu/pictures/b/07256R_B.jpg
Nem látom a rendes kormányt. Ha csak a négyküllős van, akkor nagy kihívás lesz szegény Bubucit rendesen előállítani. :( Az szegény elég hibrid volt, (pl. volt nyitható ablaka hátul), de még rendes kormánya volt. Viszont hycomat váltókarja, mert az hosszabb és kényelmesebb.
Hello egy apró kérdés : Az a szín amivel lefestetted a kasztnit az pontosan milyen kódú vagy az azon festék ami a aleírásban van és azok közül melyik. Köszönettel : Gegő as Felix
Sziasztok!
Ezzel a makettel kapcsolatban lenne egy kérdésem. Megvettem a fiamnak ajándékba. A netről kinéztem, hogy milyen festékek kellenek majd hozzá. Egyik webáruháznál felsorolták, hogy milyen festékek kellenek hozzá (REVELL festékkódok:
1, 4, 50, 85, 88, 91, 99, 302, 374, 381; revell) . Ezeket megvettem, aztán összerakáskor derült ki, hogy még egyéb festékek is kellenének. Kérdésem: érdemes kevergetéssel próbálkozni kiváltani a színeket, vagy érdemes inkább megvenni a leírásban ajánlottakat... Mondjuk a leírás szerint 17 féle festék kellene a trabihoz :)Ez lehetséges? :)