Trabant 601 S Limousine

Trabant 601 S Limousine

1:24, Revell No.07256 (2009)
Pintér György - Múzeumi krimik Hétvégén Linzben jártam, és ezt a kincset találtam egy játékbolt mélyén. Ez az egy darab volt belőle gyorsan lecsaptam rá, gondoltam megosztom veletek. De beszéljenek a képek…
DSCF3767
DSCF3767
DSCF3768
DSCF3768
DSCF3769
DSCF3769
DSCF3770
DSCF3770
DSCF3771
DSCF3771
DSCF3772
DSCF3772
DSCF3773
DSCF3773
DSCF3774
DSCF3774
DSCF3775
DSCF3775
DSCF3776
DSCF3776
DSCF3777
DSCF3777
DSCF3778
DSCF3778
DSCF3779
DSCF3779
DSCF3780
DSCF3780
DSCF3781
DSCF3781
DSCF3782
DSCF3782
DSCF3783
DSCF3783
DSCF3784
DSCF3784
DSCF3785
DSCF3785
DSCF3786
DSCF3786
DSCF3788
DSCF3788
2009.10.30.
Utolsó módosítás: 2009.11.18.
gaspiktm
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
magyarzoli1@vipmail.hu
2009.11.04. 16:39:54
Szép darab. Nekem is volt, kicsivel nagyobb.:-) Jó tanács az összerakás előtt nézd meg a legutolsó Pro Modellt. abban Pénzes A. már feljavította. /volt mit/ de várjuk a te beszámolódat is e csodálatos technikárol. Üdv Tigris6
Ui: December 12 -én várunk szeretettel a III. fenyves makett vrsenyre Baktalórántházára
vlevi
2009.11.04. 16:50:30
Jól tetted, hogy lecsaptál rá, ez már az újabb Trabi, friss kiadás, nem az, ami a Promodellben volt! Pénzes Attila a régi, volt kénytelen használni, ami egy rettenet, és így azt kell mondanom, duplán számít szenzációs feljavításnak. Itt pl. elsőre jó alakúnak látom a motorháztetőt, a régebbi Revell Trabin majdnem olyan volt, mint a 4üteműé, szögletes. Fél napig reszeltem, mire sikerült lekerekíteni :)
andorka
2009.11.05. 15:12:49
Jópofa, hogy gondoltak az egyik legnagyobb Trabis nemzetre is (ránk), kár hogy a nagy igyekezetben elnézték a felségjelzést. (HUN jelzés a szimpla H betű helyett).
Azt sem vágom, hogy melyik rendszámtáblát szánták a magyar verzióhoz...Talán az UI 11-89-et (?), ami leginkább még egy 6V-os Trabi rendszáma lehetett, semmiképp sem egy utolsó évjáratosé (emlékeim szerint ilyen Trabantot Magyarországon legkorábban G-s , D-s rendszámmal lehetett látni, illetve duplabetűssel...)
Amúgy fenemód szép készlet ez a korábbi (ma már 15-20 éves)Revell készlethez viszonyítva.
PüsiLaci
2009.11.05. 20:00:56
Hali Drusza,
Ma én is tulajdonosalettem ennek a készletnek.
Én a Wettringer német oldalra raktam fel képeket Pénzes Attila alkotásáról. Hát mindenkinek leesett az álla!
Egy német srácnak el is küldtem a fényképdokumetációt, amit Attilától kaptam. Hát a srác csak szuperlatívuszokba tudott beszélni róla.
Gabcsi
2009.11.08. 10:38:18
Helló Mindenki!
Jól tette a Revell, hogy felújította ezt a népszerű makettet. Az átdolgozás fényévekkel jobb az korábbi kiadáshoz képest. Annak idején én is megvettem a régi makettet, nagyon gagyi volt az egész, aránytalan és hiteltelen.
A képeket nézve a részletességre már nem lehet panasz, és már a minőség is sokkal jobb.

Trabantok között nőttem fel, a családban volt zsinórban 5-6 darab, és nekem is az első verdám egy '87-es világoskék 601-es volt. Négy évig jártam vele, kellemes emlékeim fűződnek hozzá.

A makett részeiben jól felismerhetők az alkatrészek, én először a kasznit figyeltem meg, ez szép és arányos. Külön a motorház- és a csomagtartó tető. A hátsó futómű már az utolsó módosítást mutatja, tehát szűkül a kör: '88 utáni Trabiról van szó. Ekkor kapott új hátsó futóművet, a régi laprugós merev híd helyett független lengőkart szereltek rá spirálrugóval. A Trabi gyártása alatt is volt némi fejlesztés időnként, de ez csak a szerkezetekben mutatkozott meg, a külsejében nem nagyon. Talán a nagy áttörést az új formájú szögletes, műanyag sarokelemes lökhárító jelentette, kb. '80-81 körül, amikor a régi teljesen fém íveset lecserélte a gyártó.

GYÁRI FULLEXTRÁS 601-ES: A készlet többi alkatrészéből lehetőség van akár a Luxuskivitel megépítésére is!!!
Igen, ez bármilyen hihetetlen, de kis szériában a Trabant-kínálatban is szerepelt "extrás" kivitel, csak itthon anno a Merkurnál nem lehetett hozzájutni.
A 601 S de Luxe felszereltsége annyiban tért el a sima Trabiktól, hogy a gyári fényezés kéttónusú volt: a tetőt más színűre fújták. A kékhez sárga tető, a bézshez olivazöld, a fehér kék tetőt, a zöld kaszni bézs színű tetőt kapott. Ez feldobta a szegényes, 5-6 színből álló választékot. A lökhárítók krómozottak voltak elöl-hátul, természetesen gumi ütközőbakokkal, és a fényszóró gyűrűk is krómozottak voltak. Kiegészítő volt még ködlámpa elöl és hátul, plusz tolatólámpa, és vonóhorog. Fűtőszálas volt a hátsó ablak, a hátsó oldalablakokat ki lehetett hajtani az utolsó szériákban, és lehetett kérni kihajtható napfénytetőt is. A belső tér annyiban tért el, hogy az ülések fejtámaszosak voltak (lásd négyütemű Trabi), gyárilag szereltek be rádiót, a kormánykerék is négyküllős volt (később ilyen volt a 1,1-esben is), az ablaktörlő működött szakaszosan is, és kéthangú (!) kürtöt szereltek bele.
A magyar vonatkozás a matricalapot illetően, hát igen... kapkodtak egy kicsit. a rendszámtábla az UI 11-89 a leghasonlóbb, csak a két szélén majd le kell vágni a fehér sávot.
A régi magyar rendszámokon kitöltötték a betűk a mezőt, és keskenyebbek voltak a mai mérethez képest.
Andorka tippje jó, ez egy nagyon korai Trabi rendszáma lehetne, az U- sorozat a hetvenes évek elején-közepén futott ('74-'75), ekkor még a 6V-os volt gyártásban egészen '85 májusáig. Ekkor tértek át a 12 Voltos elektromos rendszerre. Akkoriban már a G betűs sorozat futott hazánkban, majd jött a D betűs. Utána a párosok sorrendben: DD-,EE-,FF-,GG-,II-,KK-,LL-,MM-,NN-(?),PP-,TT-,UU-,ZZ-(?).
Aztán még maradt néhány próbálkozás '89-ben: volt még a teljes E-betűs és N-betűs sorozat, néhány J-betűs (JF-,JG-,JH-,)és '90 nyarától már a mostani formában kapták az új kocsik a rendszámokat. Ilyen már nem került a Merkurnál új kétüteműre, Zwickauban a 601-es gyártása sajnos megszűnt, már csak az 1,1-es négyüteműt árulták 1991-ig, a Trabant gyártás végéig, illetve mire itthon kifutott a készlet.

A makettet minden Trabant kedvelőnek ajánlani tudom, és szívesen segítek bármilyen további Trabantos kérdésben!
Raybrig_89
2009.11.08. 17:27:40
Szia!

Köszi,hogy feltöltötted ezt a szépséget,kiváncsi voltam már milyen lett ez az új trabi:)

Egy kérdés: Több képet is láttam,ahol az ajtók is nyitva vannak,most a fotókon viszont úgy látom ezek nem nyitható alkatrészek. Most akkor hogy is van ez?:)

Itt a kép: http://www.jatekmakettcentrum.hu/pictures/b/07256R_B.jpg
Gabusch
2009.11.11. 23:51:57
Nem látom a rendes kormányt. Ha csak a négyküllős van, akkor nagy kihívás lesz szegény Bubucit rendesen előállítani. :( Az szegény elég hibrid volt, (pl. volt nyitható ablaka hátul), de még rendes kormánya volt. Viszont hycomat váltókarja, mert az hosszabb és kényelmesebb.
gaspiktm
2009.11.18. 13:17:13
Gabusch!
négyküllős kormánya van,elég nehéz lesz átreszelni relőle a régi kormányt.
gaspiktm
2009.11.18. 13:38:38
Szia Raybrig_89 !
Én is láttam azokat a promos képeket hogy nyitva az ajtó,a maketten meg nem....
Felix
2011.12.12. 20:03:32
Hello egy apró kérdés : Az a szín amivel lefestetted a kasztnit az pontosan milyen kódú vagy az azon festék ami a aleírásban van és azok közül melyik. Köszönettel : Gegő as Felix
bgabor73
2011.12.25. 10:51:49
Sziasztok!
Ezzel a makettel kapcsolatban lenne egy kérdésem. Megvettem a fiamnak ajándékba. A netről kinéztem, hogy milyen festékek kellenek majd hozzá. Egyik webáruháznál felsorolták, hogy milyen festékek kellenek hozzá (REVELL festékkódok:
1, 4, 50, 85, 88, 91, 99, 302, 374, 381; revell) . Ezeket megvettem, aztán összerakáskor derült ki, hogy még egyéb festékek is kellenének. Kérdésem: érdemes kevergetéssel próbálkozni kiváltani a színeket, vagy érdemes inkább megvenni a leírásban ajánlottakat... Mondjuk a leírás szerint 17 féle festék kellene a trabihoz :)Ez lehetséges? :)
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció