Pintér György - Múzeumi krimik
Még az ezredforduló környékén jutottam hozzá a kithez,és ifjonti hévvel ott azonnal össze is raktam. Ahogy teltek az évek,és egyre gyűltek a makettezős tapasztalatok,rávettem magamat, hogy "renonszoljam" az egészet és rakjam össze jelenlegi legjobb tudásom szerint.
Az építést paradox módon a szétszedéssel kezdtem. Lehelletfinoman borotvaéles késsel bontottam szét,és szerencsére nem is okoztam kárt. Ezután jött a belső felületek festése.
Nos az ajtókat anno bezárva ragasztottam be,és mivel komoly rombolás nélkül nem tudtam megbontani őket,ezért nem túl életszerűen bezárva maradtak. A belső alapszín sötétszürke lett. A később kiállított tengeralattjárókon (U-534, U-995) ugyan a fal színe világos zöldes árnyalatú,de a korai modelleken az általam látott fotókon sötétszürke színűek. Így a belső alapszín sötétszürke lett.
Ezután a műszerfalak, kijelzők, kapcsolók lefestése következett. Az eredeti készlethez ugyan elég méretes matricaív volt, de az évek során eltűnt, így 0,5mm átmérőjű dróttal festettem a mutatókat ill. a kapcsolókat. A festés mikéntjét illetően a világhálón fellelhető belső fényképek ill. tengeralattjárós filmek (Das Boot, U-571) voltak a segítségemre, de voltak olyan helyek (mint utólag kiderült, egyáltalán nem látszanak, szerencsémre...) ,ahol saját fantáziámra kellett hagyatkoznom.
A legénység felsője sötétkék, míg a nadrágja a belső színnel megegyező színű lett.
A parancsnoki torony, valamint a lövegek korlátjai erősen megrongálódtak az évek során,ezért azokat drótból pótoltam. A hajó külsejének vízvonal alatti része és a fedélzet ill. a torony szintén a belsővel megegyező színt kapta,míg a vízvonal feletti függőleges részek világosszürkék. Minden festés ecsettel történt. A hajón díszítésként és támasztó alátétként lévő "torpedó" chrome silver színű, a név matt feketével van felírva. Zárómomentumként Testors matt lakkal egységesítettem a felületet.
A makett eredetileg a legendás Günther Prien U-47-esét hivatott megjeleníteni, de én úgy döntöttem, hogy egy "névtelen hősét" alkotom meg. Alexander Gelhaar 1908 november 24-én született Frankfurtban és 1939 október 14-én halt tengerészhalált legénységével együtt az Atlanti-óceán északi részén. Hajóját az HMS Inglefield, HMS Ivanhoe és HMS Intrepid rombolók süllyesztették el mélyvízi bombákkal. Mindössze 2 őrjáraton vettek részt és 2 hajót süllyesztettek el 19313 BRT mennyiségben.
Ez az első itt bemutatott makettem, nem elsőosztályú,de szerintem nem is égbekiáltóan rossz. Kritikát és főleg tanácsokat szívesen fogadok.