Pintér György - Múzeumi krimik
2009. február 4-én kaptam kézhez az óriásdobozt. Képeket folyamtosam készítek és rakom fel.
Egy kis történelem
1797. október 21-én bocsátották vízre. Eredetileg egy 1794-es törvényben rögzítették az építést. Joshua Humphreys tervezte a hajót és három másik nővérét, hogy ezek a hajók legyenek a flotta zászlóshajói. Bostonban épült az Edmund Hartt's-féle hajógyárban.
Első feladatai közé tartozott a Quasi háborúban a kereskedő hajók védelme, majd az első barbárháborúban pedig az ellenséges hajók elsüllyesztése.
Leghíresebb korszaka az 1812-es háborúban volt, ahol több kereskedőhajó mellett öt brit csatahajót is elsüllyesztett (HMS Guerriere, HMS Java, HMS Pictou, HMS Cyane, HMS Levant). A HMS Guerriere elleni csata után kapta a becenevét, az "Old Ironsides"-t. Az 1840-es évekig aktívan szelte az óceánok vizeit.
1931-ben 90 kikötőt járt körbe egy nemzeti túra keretein belül. 1997-ben újra kifutott a kikötőből a 200 éves születésnapján. A mai napig is aktív haditengerészeti szolgálatot töltő katonák szolgálnak rajta.
2009. február 4. Egy kis alapozás után felkerült a vízvonal alatti bronzszínű festés.
2009. február 5. A hajó fedélzetének két szintjét maszkoltam és festettem le okkerszínűre.
2009. február 7-8. ágyúk festése összeállítása
2009. február 10. ágyúk az alsó fedélzeten elhelyezve kötélzet egyik oldalon kész...
2009.február 10. beütött a ménykű :( rápróbáltam a felső fedélzetet és ordenáré nagy hézagok tátonganak mindenhol....köszi Revell a pontos öntést....
2009. február 11.-március 8. ágyúk alsó fedélzeten megkötve hátsó utastér kész, második fedélzet elhelyezve és tömítve...csiszolás folyamatban...