Új születésnap, avagy keréktörte Ignis - „kukamakett” életre-halálra

Suzuki Ignis

1:43, saját (2010)
Pintér György - Múzeumi krimik A múlt év november 14-én - bár a biztosító szisztematikusan 13-át ír - hazafelé menet, a Balogunyomi vasúti átjárótól északra eltalálta kocsimat egy helyi Volános buszról elszabadult buszkerék. A mázsás kerék és az azt követő ütközés alaposan átrajzolta a „Mi Autónk” alakját. Bár a kocsiban négyen ültünk, mindannyian saját lábunkon szálltunk ki. Ennyit a Suzuki üzembiztosságáról. Ez itt nem a reklám helye, csak tényközlés.

Nos, ettől az új szülinaptól kezdve terveztem, hogy megépítem összetört Ignisem makettjét. Talán hálából? Nem volna csoda.

Persze „kukamakett” lesz, hisz makettként Ignist nem gyárt még senki. A „kukamakettezést”, mint fogalmat a klubunk egyik tehetséges padavánja találta ki. Lényege, hogy makettet építeni olyan anyagokból, melyek nemhogy nem gyári alkatrészek, de gyakorlatilag hulladékanyagok felhasználásával makettet, diorámahátteret stb. létrehozni - ez a „kukamakettezés”. (Egyfajta újrahasznosítás.)

Gondos előkészületek után nekifogtam a megvalósításnak. Először jellegrajzokat szedtem össze, majd anyagokat, amelyekből ki lehet hozni valamit. Talán. Az egyik alapanyag, egy szivacslap megjárta a hadak útját, hiszen a baleset idején az immár roncs jármű kalaptartóján volt. A legnehezebb munkának a kerekek elkészítését gondoltam. Így ezzel kezdtem. Nos, ennek a karton-szivacs szendvicsnek köszönhetően egész felismerhetőek lettek.

Ezután elkezdtem a fenéklemez és a hátsó ülés, a kerékdobok összeállítását. A kerékdobok Strepsils tabletta fólia tokjából került a kerekek köré. Elkészítettem kartonból a két, viszonylag épen maradt hátsó ajtók külső és belső oldalát. A kettő közé jön majd az üvegezés. A belső oldalra jött még a kárpitozás,és ide kerül még a sajátos ajtózseb is. Nagyjából ennyi maradt épségben az Ignisből. Pillanatnyilag itt tartok.

Időközben kezd kialakulni a maradék belső tér is. Elkészültek az eldeformálódott első ajtók és az azokat tartó keret is. A hátsó ajtók "beüvegeződtek".

Valamilyen szinten be is kell rendeznem a roncsot. Számítógépen megrajzoltam a grafit-piros kárpitot és elkészítettem az üléseket. Időközben sikerült fekete metálfestéket szereznem. Szintén számítógépen hoztam létre a hátsó rendszámot. Az első az élet-csaták során valahol elveszett, vagy lelkes gyűjtő vette magához. Kialakítottam a csomagteret és a hátsó ajtót. Ez a rész könnyen ment, hisz a sértetlen darabok építése könnyebb.

Éppen két héttel az első kapavágás, akarom mondani az első munkafolyamat elkezdése után, azt hiszem, befejeztem. Elkészült a (z) (emlék) mű. Új tetőlemezt raktam fel. Összegyűrt kartonlapokból összejöttek a roncsolódott alkatrészek. Átlátszó iratfedélből kivágtam a bepókhálósodott szélvédőt. Előzőleg papír zsebkendőből kialakítottam a kiapadt légzsákokat. A vezetőoldali biztonsági öv kilógott a kocsiból. A kormánykerékkel gondban voltam. Papírból nem lett volna élethű, ezért egy inggombot áldoztam fel a szent célra. Erre ragasztottam a vezetőoldali légzsák maradványait.

Amikor minden a helyére került, a tető első szegélyére felragasztottam az antennát, amit balesetkori körülmények szerint felékesítettem egy piros és egy kék színű cérnaszállal. Aki még emlékszik, szolidaritás a Sláger, ill. a Danubius Rádióval.

Amikor késznek mutatkozott a makett, készítettem hozzá egy alapot. Csiszolópapírból aszfaltozott útfelületet, műfűből az útpadka csíkját alakítottam ki. Fekete festék és hígító keverékéből felfestettem a kifolyt hűtővíz foltját.
suz02
suz02
a hátsó kerekek
a hátsó kerekek
kerékdobok, és hátsó ülések
kerékdobok, és hátsó ülések
ajtók
ajtók
suz2
suz2
suz1
suz1
suzuki2
suzuki2
suzuki3
suzuki3
suzuki4
suzuki4
suzuki5
suzuki5
suzuki6
suzuki6
suz01
suz01
suz0
suz0
2010.02.07.
Utolsó módosítás: 2010.04.01.
Miggyuri
Makettinfo Online Klub
Minimánia Makettépítő Kör
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
Kalóz
2010.04.14. 10:46:35
Klassz lett! Kár, hogy ilyen negatív esemény szomorú mementója. Viszont örülök, hogy megépíthetted!
Kalóz
Miggyuri
2010.04.14. 11:34:31
Igen, szerintem is ez a lényeg, hogy írhattam a cikket, ragaszthattam a makettet és nem velem/velünk kapcsolatban esetleg ránk emlékezve. :)
gpatrik
2010.04.14. 12:06:45
Nekem tettszik, főleg hogy a semmiből lett építve. Mondjuk én egy kicsit még megégettem volna, és a hátuljába is csattanhatott volna valami, mert az nem teljesen ignises, de egy kis tűzoltóhabbal, és a korábban említett kiégéssel orvosolni lehet mindent. Mindenesetre ötletes építés.
Elektrolakatos
2010.04.14. 12:13:56
Gyuri!

A legfontosabb, hogy mindannyian éltek, megvagytok.

Patrik!

Ezek szerint te nem értetted a lényeget!
Ez egy valós esemény alapján készült makett...amiket te pluszban hozzátennél az nem történt meg

Elektro
Miggyuri
2010.04.14. 13:46:14
Szerencsére, mert akkor bennégtünk volna s versenyt kéne elnevezni rólam a nyáron. Pl.: I.Miggyuri Emlékverseny brrr! :) Abban igazad van, hogy a hátsó ajtón javítanom kellene.
Miggyuri
Juhasz.Adam
2010.04.14. 18:43:27
Nekem nagyon tettszik jópofa lett, gratulálok hozzá!
Juhasz.Adam
2010.04.14. 18:43:56
Ja igen és jó, hogy semmi bajotok nem esett.
gpatrik
2010.04.14. 18:46:45
Na jó, ezesetben nem szóltam. :)
Lacus78
2010.04.14. 22:44:44
Isten éltessen Gyuri!!!!!!!!!!
Erre az esetre (is) mondjuk: abszurdisztán.

Laci.
Miggyuri
2010.04.15. 04:05:45
Köszönöm! Az.
Gabi
2010.04.15. 19:34:03
Gyuri!
Mindig is tetszett benned, hogy Te olyan megtörtént dolgokat építesz meg, ami szerintem másnak nem nagyon jutna eszébe, de nagyon jó pillanatok (ez ebben az esetben kicsit morbid). A legfontosabb, hogy megúsztátok "szerencsésen", és most van miről beszélnünk. Gratulálok hozzá!
Gabi
Miggyuri
2010.04.15. 20:51:55
Örülök, ha tetszik. Jászberénybe elviszem, ott meg lehet majd nézni. Addigra talán finomítok még rajt.
Sjoca69
2010.04.15. 22:11:53
Sajnálom, ami történt veletek és az autótokkal, de ezt "makett"-nek nevezni gondolom viccnek szántad!
Miggyuri
2010.04.16. 05:16:20
Nem szántam annak, nincs min viccelődnöm. Mesélj, mi bánt! Most két napig nem leszek gépközelben, de után kíváncsian várom az építő jellegű bírálatok, tanácsot, példát. Tanulni jobbtól soha nem szégyen!
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció