VF-43 Challangers
A VF-43 a Topgunnal egyidőben kapott F-5E gépeket. 1985-ben izraeli kölcsön Kfirekre, USA számozás szerint F-21, gépekre cserélték le őket. 1989-ben a Kfirek távozása után újból F-5E gépeket kaptak. 1988-tól repülték az F-16N gépeket, amik a VF-45-től jöttek. Ekkortól párhuzamosan üzemeltették az F-5E, T-2, A-4 és F-16N gépeket 1993 szeptemberig, amikor a századot deaktiválták. Feladatukat a VFC-12 vette át F/A-18 gépekkel.
Gépek
159880 (14) VF-127-től 1990-ben.
160794 (12), 160965 (15)*, 162307 (10)* A Topguntól 1990-ben.
160792 (05), 160793 (06), 160795 (10), 160796 (07,11) 1977-től.
*Topgun festéssel egy ideig.
Jelzések
A VF-43 gépei nem a szépségükről voltak híresek. Végig hasonló szürke festést hordtak. A kezdeti időkben SEA mintát Ghost színekkel, szinte láthatatlan lo-vis NAVY felirattal és pici számmal a függőleges vezérsík tetején. Később egészen kis méretben felkerült a századjelvény, amin egy vaskesztyűs kéz éppen kettéroppant egy szovjet gépet. A Kfir utáni második időszakban 90-es években a kivonásukig szintén SEA mintát kaptak Ghost színekkel, de a 36307 helyett 36622 vagy 36495 került a gépekre. Ebben az időszakban a századjelvény nagyobb volt, a jelzések pedig feketék.
Képek
A korai időszakból minden gépről több képet raktam fel, hogy érzékeltessem a gépek festésének állapotváltozását, ami inkább érdekes, mint szép. A második időszakból egy egy képet raktam fel, kivéve a két gépet ami egy ideig repült a korábbi festésével, amit a Topgunnál is viselt már.
--*--
VF-126 Bandits
A VF-126 1970 óta biztosította a DACT-ot a Navy gépszemélyzetei számára, A-4-es gépekkel, azonban kizárólagos agresszor státuszt csak 1981-ben kapott, amikor a műszeres repülés és ellentevékenység gyakorlást átadta a VF-127-eseknek. 1985-ben kaptak három F-5E gépet a VF-43-tól, akik átálltak a Kfirekre. A Topgun 87-es F-16N-re való átfegyverezésekor a korábban Marines kóddal repülő barna, sárga 45-ös F-5E is ide került. Talán egy ideig a 43-as és 44-es gép is ide tartozott, bár fotók csak a 45-ről vannak repülés közben. 1990-ben leadták az F-5E gépeket és 93-ban megszűntek, feladatukat a VFC-13 vette át.
Gépek
160792 (52)A VF-43-tól 1985-ben.
160793 (44)A VF-43-tól Topgunba, majd VF-126 1987-ben.
160794 (45)A Topguntól 1987-ben.
160795 (51)A VF-43-tól 1985-ben.
160796 (53)A VF-43-tól 1985-ben.
159881 (43)?
Jelzések
A gépek kisméretű piros számokkal repültek, amelynek formája minden más agresszor számtól eltért. A gépek folyamatosan javítgatott ronda szürke Ghost mintát viseltek. Gyakorlatilag nem beszélhetünk folttérképről, hiszen a gépek egy patchwork takaróra hasonlítottak leginkább. A minta az egyik leghatásosabb festés volt a NAVY történetében, mégsem alkalmazták éles harci gépeken. Az egyetlen színes gépük a már említett 45-ös gép. Illetve az ismeretlen ideig ott települő 43-as, 44-es.
Képek
Az 51-es gép közeli képén látható, hogy a gépet Duke Cunningham vietnámi Phantom ász pilóta, a VF-126 parancsnoka vezeti. Csak a 45-ös gépen látható pici VF-126 felirat az oldalkormány alsó részén, de a 43-ason is ott van a századjelvény. A 44-esről sajnos nincs olyan képem, amin ne Topgun logóval lenne látható.
--*--
VF-45 Blackbirds
A VF-45 Key Westen a VF-171 feladatait és gépeit vette át 1984 júniusban és október elsejével váltak önálló agresszor századdá. Elsődleges feladatuk a DACT biztosítása volt a Atlanti Flotta csapásmérő és könnyű támadó alakulatai számára. 1987-ben kapták meg az F-16N gépeiket, amikor 12 F-16 és 12 A-4 alkotta az adversary flottát. Azonban 1989-ben átadtak hat F-16-ost a VF-43-asoknak a veszteségeik pótlására. Ekkor (89 december) egészítették ki a századot F-5E gépekkel. Az F-16-os gépeket idejekorán nyugdíjazni kellett 1994-ben anyagfáradásos problémák miatt. Ugye ismerős az eset, az USAF F-5 gépei is hasonló okból kerültek cserére, éppen az F-16-sokkal, ott azonban az F-16-os gépeket már nem volt idejük szétrepülni az "agresszív" pilótáknak. Az F-5 gépek 1996-ig repültek, amikor a feladatukat a VFC-12 F/A-18-asai vették át.
Gépek
159880 (39),160794 (38), 160796 (37), 160965 (34), 162307 (36) VF-43-tól
721387* (30) Ex-USAF
730881 (33) , VFC-13-tól
160966+ (35), 741554* (31), 741556* (32), 741563* (34) VF-127-től
*USAF festéssel is
+Topgun festéssel
Jelzések
A másik két most ismertetett századhoz hasonlóan, ez a század is a hatásos szürke festést festette a gépeire. A minta itt is a SEA volt, de a 43-osok kései mintájához hasonlóan, a 36307-est egy világosabb semleges szürkére cserélték. A gépek repültek századjelvény nélkül, a bokszoló, cigiző feketerigó jelvénnyel és végül csak egyszerűen egy hatalmas vörös csillaggal is. A gépszám piros volt sárga kerettel, kis méretben az orron. Egy időben a jelzések lo-vis-ek voltak. Érdekes, hogy a hajtóműre figyelmeztető két csík is felkerült néha szintén lo-vis formában.
Képek
A gépek egy ideig láthatóak voltak a korábbi századoknál viselt kamókkal. Amiről van ilyen képem, az felteszem. A 34-es egy E és egy F gépen is fent volt. Az E-vel nem tudom mi történt, de csak 1990-ből van róla kép még az USAF agresszor festéssel. A 35-ösre emlékezhettek még a Topgunból és találkozni fogtok vele a VFA-127-nél is. Itt nem sokáig hordta már ezt a szögletes kamót, átfestették, szürkére. A 31, 32-es gépek Snake kamóval jöttek. A 32-esen még látszik a pici vörös csillag átfestésének a nyoma, amit a VFA-127-nél hordott. A 39-es gépről nincs fotóm.