VFC-13 Saints
1976-ban merült fel az igény a nyugati-parti flotta számára szükség lenne egy agresszor századra. Az A-4L gépekkel repülő VFC-13-at választották. New Orleansból áttelepültek Miramarba és kiegészítés képen TA-4J gépeket kaptak. 1983-ban visszatértek az együléses A-4E gépekre, majd 1988-ban az A-4F modellre. 1996-ban Miramarból, Fallonba költöztek, a Topgunnal együtt és átálltak F-5E gépekre. Jelenleg is használják a gépeket, kiegészítve a Svájctól vásárolt gépekkel, amiket felújítás után F-5N néven állítottak szolgálatba. Az F-5N-ről a folytatásban olvashattok majd.
Gépek, jelzések
Az első gépek a VFA-127-től jöttek, az ott használt kamóval, csak a század nevét és a század kódját cserélték le, na meg jó szokás szerint a gépszámot.
A VFC-13, amikor másodszorra átfestette a gépeket, már használt két szín variációt, a szürkét és a kéket, a később általánossá váltak közül.
A jelenleg használt szín kombinációk. Egy szürke, ami 363495, 36375, 35237, egy kék, ami szerintem 35450, 35164, 35327, egy sivatagi, 33613, 30450?(30279), 30117 és egy zöld barna, ami valószínűleg 33531, 30140, 34097. A minták hasonló változatosságot mutatnak mint az orosz gépeken a 80-90-as években. Minden gép egy kissé eltér a többitől. Az F-5N gépekre ezek a minták már a Northropnál felkerültek! Ezért olyan hasonlóak a VFC-13, VFC-111 és a VMFT-401 F-5N gépei, na meg a cserebere miatt, de erről a folytatásban.
A VFC-13-nál az F-5N-nel kezdték használni az új zöldet és sivatagit.
VFC-13
F-5E/F
159880 00 20
Átszámozták a gépet, de a szürke kamó maradt. Ez az egyik gép, ami a VF-126 kivételével minden században volt.
160792 02 21
A legérdekesebb az F-15 mintás, 36081, 36495 és alul 36118 színekkel. A szürke SEA mintás gépen Koreai zászló van. Ez a gép is majdnem minden századot megjárt, Ő a VF-45-ben nem volt csak. A következőkben már meg sem említem, hogy hány században jártak korábban, mert szinte mindegyik gép megfordult vagy a NAVY vagy az USAF agresszorainál.
160794 22
Egy újdonságot láthattok az egyik képen, mégpedig az E és S betűt. Később majd találkozni fogtok egy arany villáskulccsal is. Az E a Battle Effectiveness Award, azaz a harckészültségi díj. Az S a Chief of Naval Operations Aviation Safety Award, azaz a biztonságossági díj, amit az eseménymentes üzemeltetésért lehet megkapni. De fontosak biztonsággal kapcsolatos, fejlesztések, szabályozások stb. is. A Golden Wrench Maintenance Award díjat a karbantartás színvonaláért adják. A díjak nem örök időre szólnak el is lehet bukni őket.
160795 05 23
Egy VFA-127-ből ismerős kamó és az egyik legrondább tigrisminta ugyanezen a gépen. A díjak pirossal vannak felfestve.
160796 24
Pár gépen, köztük ezen a piros csillag és a szám fehér kerettel volt festve.
160965 31
Az egyik F ami már a korai időkből az agresszorokat erősíti.
160966 32
A kétszínű szürke több gépen is feltűnt.
162307 06 25
A fekete mintát állítólag a Top Gun film inspirálta.
721387 00
Ezen a gépen már a megnövelt LERX-es szárny van.
730855 06
730865 01
730879 02 22
Egy időben a lo-vis feliratok voltak divatban. Ez a gép példa az átszámozásra. Ugyanazzal a kamóval, két féle számmal s repült.
731635 02 14
741530 03 05
Ez szerintem az egyik legszebb kamó. SEA szerű minta szürkékkel.
741536 04
741539 05
741544 06
A szürke gépről azért van több fotó, mert az érdektelen kamója ellenére többféle változatban létezett. A csillogásmentesítőt nézzétek.
741545 07
Nekem ez az egyik kedvencem ezzel a kerekded SEA mintával és szürke színekkel.
741547 01 10
A tigris mintás gépen iráni zászlót is láthattok. Egyébként ki nem állhatom a tigrismintás kamókat brrr.
741554 03 11
741556 12
741558 13
741564 12 14
741568 15
840456 30