Pintér György - Múzeumi krimik
A nemrégiben elkészített Sherman után egy német harckocsi került terítékre.
A Panzerkampfwagen IV-esek, a II. világháborús német haderő legsokoldalúbb páncélosai voltak. Első példányaik, prototípusaik 1935-36-ban készültek el. Az első bevethető Pz.Kpfw. IV Ausf. 1937-ben készült el a Krupp üzemében. Viszonylag könnyű páncélzattal rendelkezett és egy 75 mm-es löveggel szerelték fel. A jármű mozgatásáról a Maybach 250 Le-s motorja gondoskodott.
Az 1940-es francia hadjáratban még kiválóan teljesítő Pz.Kpfw.IV-esek a Szovjetunió elleni harcok során, szembetalálkozva az erős páncélzatú T34-esekkel, már kevésnek bizonyultak. Így az Ausf. F2-eseket már hosszabb lövegcsővel szerelték. Az Ausf. H, a legnagyobb példányszámban gyártott Panzer IV típus már erősített páncélzattal (50 mm) és köténylemezekkel készült. Ez volt az első Ausf. harckocsi, ahol alkalmazták a Zimmerit bevonatot. Ezeknél a típusoknál a parancsnoki kupolára már géppuskát is szereltek.
A Panzer IV-es megbízható alvázát más páncélozott járművek építéséhez is felhasználták, sőt a Magyar Királyi Honvédség állományában is harcolt 52 db. Pz.Kpfw. IV-es harckocsi.
A Tigris majd a Párduc harckocsik megjelenésével háttérbe szorultak a Pz.Kpfw. IV-esek, de sok ország hadseregében 1945 után (a Török hadseregben egészen a 60-as évek végéig) is hadrendben álltak.
Az Academy modelljén volt mit javítgatni, reszelni. Helyenként pontatlan volt az illesztés is. Az általam vásárolt modell dobozán a "statikus makett" felirat volt. Ebből, és az alváz kialakításából arra következtettem, hogy ez a makett rádió távirányitós változatban is kapható vagy legalábbis ezek a részek közösek a távirányítós modellel.
Sajnos még mindig nincs festékszóróm, így nem mertem vállalkozni a dobozon szereplő rejtőszínek megjelenítésére. Maradt az "páncélosszürke" szín és "ecsetelés".