Pintér György - Múzeumi krimik
A "magyartarka" Messer-el párhuzamosan festettem ezt a gépet is.
Gondoltam "egy kosszal meglesz" alapon így gyorsabban haladok.
Hát... nem hiszem, hogy mostanában még egyszer ilyet csinálok.
Annyival nem gyorsabb.
A magyar Mustang ötletét Csernák Roli magyar festésű Spitfire-e ihlette.
Egy másik fórumon kérdezte tőle valaki, hogy a Spit után jön a Mustang?
Neki nem jön be a P-51, így nemmel válaszolt.
Nekem viszont nagyon tetszik a gép formavilága, így gondoltam, hogy akkor majd megcsinálom én!
Ez 2011 májusában történt.
Az év őszén a kőszegi versenyen pár száz forintér megláttam az Italeri készletét, amit gyorsan be is gyűjtöttem.
A makett a szokásos Italeri minőség majdnem üres kabinnal, és semmibe vesző panelvonalakkal.
Lassan épülgetett, mint másodvonalas project futott.
Először ékjelzéssel terveztem, de az nem fért bele a What if kategóriába,
hisz amikor megjelent a Mustang, nálunk már a keresztes hadijel volt használatban.
Az évek folyamán sokat agyaltam a lehetséges festésen is.
Több tervezet is készült, de valahogy az egyik sem volt az igazi.
Annyi azért körvonalazódott az idők folyamán, hogy a gép szögletes szárnyaihoz és vezérsíkjaihoz inkább szögletes kamó kéne.
Végül a megoldást a V.215-ös Cr-42-es festése adta meg. Erről egy fejre állás kapcsán több kép is készült, de csak a törzs látszik.
Megtetszett a mintája így azt vettem alapul. Ez alapján alakult ki a festés többi része is.
Szeretem a kamu gépeimet úgy elkészíteni, hogy azok minden szempontból bele illjenek az adott korba.
Magyarán stimmelnie kell a gép típusnak, a hadijelnek, a festésnek és a lajstromnak is.
A gép adott, a hadijelről írtam, a festés egy létező alapján lett kialakítva, már csak a lajstromot kellett megálmodni.
Gondoltam, hogyha lett volna valamilyen úton módon egy ilyen gépünk, az a PZL és az Avia mintáját követve a G.190-es sorból kapott volna jelzést.
Így be is szereztem a HAD Avia B-534 matrica szettjét, aminél csak a lajstrom utolsó karakterét kellet lecserélnem.
Mivel abban a méretben a maradékos dobozomban egy pár 5-ös számot találtam, a gép a G.195 lajstromot kapta.
A festése a Messer topikban leírtak alapján készült.
Annyi változással, hogy az alja RLM65 (HU65 - Hu247-el fakitva) lett, és a zöldet a Hu159-el fakítottam, hogy a két gép ne legyen teljesen egyforma.
A légcsavart, a kabint, a futóaknákat, a futószárakat és a beömlőket igyekeztem az eredeti amerikainak megfelelően színezni.