Volkswagen Golf I GTI

Volkswagen Golf I GTI

1:24, Fujimi
Pintér György - Múzeumi krimik A makettről

Sokan próbáltak lebeszélni a Fujimi makettről, de én mégis megvettem, bár féltem egy kicsit, mivel életem második makettjének nem biztos, hogy a legjobb választás. Mikor végre kibonthattam a dobozát, egy szép igényes makettet láttam, csak nagyon kevés sorjával. Elsőnek úgy gondoltam, hogy több változatot lehet megépíteni belőle, mivel a dobozon egy első generációs 1-es GTI
[IMG]http://www.infocoches.com/fotos/volkswagen/1976-Golf-I-GTI/2/49497/[/IMG]
fényképe volt, míg az összeszerelési útmotatóban már egy modellfrissített kivitelt láttam [IMG]http://www.cult-cars.com/Mk1%20Golf%20GTI%20Campaign.JPG[/IMG], én egy első generációs fehér, teljesen gyári kivitelt akartam volna megépíteni.

Az építés

Nekifogtam hát az építésnek, ezt a festéssel tettem. Ekkor kezdtek előjönni a sorozatos gondok, hogy jobbkormányos, oldalindexes, nagy hátsólámpás stb. Elsőnek gondoltam, hogy négy részbe vágom a műszerfalat, majd öszeillesztem egy balkormányossá, de ez nekem még túl bonyolult lett volna megépítenem szépre. Az oldalindexet szintén levághattam volna, majd lecsiszoltam volna, de ezt sem tettem. Miközben festettem az alkatrészeket néztem az összeszerelési útmutatót, hogy mit milyen színre kell festeni, láttam olyan alkatrészeket amit az összeszerelési útmutatóban sehol sem találtam, és az építés során sem használtam fel, hogy ezt miért tette bele a Fujimi, azt nem tudom.

Ekkor döntöttem el, hogy nem egy fehér gyári kivitel lesz, hanem egy fekete korhű tuningos. Elkezdtem lekesen keresgélni interneten a Golf I GTI korabeli tuningjait. A fő megoldások ezek voltak: ha volt oldalindex azt színre fújták, BBS felnik, ablaktörlők áthelyezése, szélesítések levétele, kipufogócsőből egy darab kivágva, hogy jobban szóljon és két ködlámpa. Én ezekből csak az oldalindex színrefújását, bbs felnik felrakasát, abalktörlők áthelyezését és kipufogócsőből egy darab kivágását terveztem. Mikor lefestettem egyből el is kezdtem az öszzerakást, ekkor ért a hidegzuhany kiderült ugyanis, hogy a dobozból csak a késői kivitelt lehet megépíteni ami nekem nemigen tetszett.

Majd miután sikerült összekaparnom magam ez a sokk után, elkezdtem átalakítani az autót első generációsra, a hátsó szárnyból megcsináltam az első koptatót, majd a szélesítések átalakításához is hozzáfogtam, de ezt végül fel se raktam az autóra. Kész lettem az autó belsejének összeállításával, és ekkor fel akartam ragasztani a műszerfalmatricát ami kiderült, hogy nincs a dobozban, ezt a fujimi nem ad, hál' istennek volt otthon matricalapom és erre kinyomtattam a műszerfalat, illetve rádiót, de ha már a nyomtatásnál tartottam akkor megcsináltam a kockás üléseket is. A belső gondoltam én kész van, már csak a frissen matricázott műszerfalat kellett beletennem, ekkor derült ki az is, hogy a műszerfal kb. 5 mm-rel szélesebb mint amekkora helyre be kellene mennie, kiszedtem az ajtóbelsőket 2,5-2,5 mm-rel arréb ragasztottam őket, így már befért a műszerfal is.

Következett a kaszni felrakása. Ez se mint simán, de végül nagy erőfeszítés árán sikerült (az ajtóbelsők miatt). Sikerült ráraknom, ekkor jött a következő probléma, az autó olyan magasn állt, hogy azt még egy terepjáró is megirigyelheti, nem hogy egy sportkompakt. Ekkor futómű szétszedése, ami csak úgy jön szét ha leszedjük a motorburkolatot, kipufogót, miegymást, aztán levágni a futóművek magasságából, illetve a kis rögzítőfüleket, mert mivel, hogy kisebb lett azok se mentek a helyükre, de levágtam azokat a kis pöcköket is amivel stabilan állt, így alig akarta megfogni a ragasztó. Másnap rákerült a karosszéria is most már jó volt a magasság is. Ráraktam minden kis alkatrészt: tükröket, ablaktörlőket, stb.

A legvégére a hűtőrács beillesztését hagytam, ami szintén nem ment olyan könnyen mint ahogy azt én vártam, ez szintén kb. 1,5 mm-rel szélesebb volt, mint amekkora helye volt, ebből lecsiszoltam azt a 1,5 mm-t és így befért. Most már csak a hátsó lámpa beillesztése várat magára, a cler red festék hiányábán, ott már remélem minden símán megy. A legvégén még kapott magyar rendszámot és autópályamatricákat is illetve egy kis benzinkifolyás imitációt.
Szépség XD
Szépség XD
Szörnyeteggel
Szörnyeteggel
A saját gyártású műszerfalmatrica, és a kockás ülések.
A saját gyártás…
Még hátsó lámpák nékül, de már "csomagokkal"
Még hátsó lámpá…
Átalakítások...
Átalakítások
Kifolyt a benzin :(
Kifolyt a benzin
De rendes gyerek lehet a gazdája van autópályamatricája XD
De rendes gyerek…
2008.08.31.
Utolsó módosítás: 2009.02.11.
RATCUSTOM
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció