Pintér György - Múzeumi krimik
A típus: A Lynx az 1960-as évek gyermeke, ám azóta sok fejlesztést megélt, és ma is csapatszolgálatban van. 1984-ben egy elég izmos fogyókúrán átesett géppel felállították a helikopterek sebességi világrekordját(400 km/h), ám ez nemrégiben megdőlt, a Sikorsky X-2 es kísérleti gép által (463 km/h). A helikoptert bár már elég öreg, még csapatszolgálatban tartják, bár a Merlin már kezd bizonyos területeken a babérjaira törni, de minthogy a Királyi Légierő(RAF) elég nagy válságban van(5000 embert kell elbocsátaniuk, nem lesz F-35B csak C, Harrierek kivonása,stb), és bár helikoptereknél nem nagyon spórolnak, sőt az állományt növelik(ch-47 Chinook,stb...), de gondoltam, a Lynx még így is egy nagyszerű gép(pl.: tud háton repülni), és akár tovább is fejleszthetik.Itt kell megjegyeznem, hogy eredetileg ,nem ezért építettem ezt a fiktív változatot, de erre majd később visszatérek.
Építés.: A makett viszonylag egyszerűen megépíthető, (itt megjegyezném, hogy bár régi szovjet kitről van szó, a makettantikvár oldalán még láttam a dobozt :D) nem nagyon bonyolult, habár én tettem érte, hogy az legyen. Igazából alapvetően egy fontos hely van ahol be kell avatkozni, ezek pedig a hajtómű beömlőnyílásai. Itt ugyanis be lehetne látni a gépbe, amiben semmi sincs.(nálam van, de ezt majd később...vicces lesz, mármint nektek)Ide egy műanyag lapot raktam be, ami egész jól kitakarja a rést.Itt jön a vicces momentum. egy ideig félreraktam a gépet,(a törzsfelek már egybe voltak) de nem találtam a hátsó farokrotort. Emlékeztem, hogy levágtam az öntőkeretről, sokat kereste mis, de nem találtam. Úgy gondoltam, átalakítom a farokrészt úgy, mint a McDonald-Douglas Md 500n típusán is látható. Itt ugyanis a hajtómű forgatónyomatékának kiegyensúlyozására nem farokrotort használnak, hanem egy belső turbina levegőt fúj ki a farokrész oldalain. Két régi alkatrész felhasználásával imitáltam ezt. Jött a festés. Először szürkéset szerettem volna, de ezt aztán matt feketére változtattam, mondván különlegesegységekéjszakaihalkszállításaazerdőközepéreaholnemakadbeleafarokrotorafaágbamertazugyenincs missziókra terveztem. Festés közben vettem, észre, hogy a modellben zörög valami. Nem értettem, de egy ideig békén hagytam(itt már festve volt az üveg is, egyébiránt abból a célból, hogy ugye képernyőkkel repülnek, hogy kívülről azt a kevés fényt se lássák), azonban egyre jobban furdalta a kíváncsiság, ezért lekapartam a szélvédőről a festéket, és lássatok csodát, a farokrotor ott volt benne! Hogy hogy raktam bele anélkül, hogy észrevettem volna, rejtély, de a lényeg, hogy szerintem így jobb is lett. Majd elfelejtettem, egy kis hiba még volt a készlettel, mégpedig a farokrész és a törzs csatlakozásánál kellet sokat tömíteni. Egyébként jó kis kitt ez, öröm volt vele dolgozni.