White Freightliner Daycab

White Freightliner Daycab

1:25, AMT
Pintér György - Múzeumi krimik Egy újabb művemet szeretném nektek megmutatni. Az alap az AMT 1/25 méretarányú normál fülkés, három tengelyes White Freightliner kamionja volt. Van egy városi autószállító pótkocsim, ahhoz pedig egy kicsi, kis helyen fordulni képes, ám de erős kamionra van szükségem. A Freightlinerből létezett számtalan változat, így találtam rá a rövidfülkés (daycab) két tengelyes verzióra, ahogy azt az utolsó képen is látni. Innen jött az elhatározás, hogy egy ilyen kis törpe kamiont építek.
Az építés, szokásosan az alvázzal kezdődött. Mivel kéttengelyes rövid változatot akartam, így kivágtam az alvázból egy jókora darabot, a középső futómű felfogatásával együtt. Ebben a készletben a fülke három darabból áll. A fülkét provizórikusan összeragasztottam, majd a hálórészt levágtam róla. Így ragasztottam fel a hátfalat. A nyereg alapja is túl hosszú volt, így azt is rövidítettem. Hamar össze is próbáltam, ezek a műveletek a 10-13 képeken láthatóak. Felragasztottam a kipufogó tartóját majd egy megmaradt Kenworth W900-as kipufogóját raktam fel. Míg ezek az alkatrészek száradtak, nekiálltam a Cummins soros hathengeres diesel motorjának. Ahogy felkerült a légszűrő gyűjtőcsöve és a kipufogó leömlője, akkor szembesültem azzal a hibámmal, hogy rossz helyre ragasztottam a kipufogót, ugyanis az a másik oldalon van. Ezt gyorsan orvosolnom kellett. A kipufogó tartója a Chevy Titan kamionom szimpla kipufogó tartója. Ez is megmaradt alkatrész, de ide tökéletesen passzolt. Mivel autószállító lesz, gondoltam ha a pótkocsin felül, az első helyen egy autó áll, azt védeni is kéne. A kamion tetejére egy spoilert szerettem volna, és szerencsére ez is megmaradt a Chevy Titanról. Kis csiszolás, formára alakítás után fel is ragasztottam a Freightliner rövid fülkéjének tetejére. A készletben egy elég kicsi légszűrő található. A Chevyből egy nagy légszűrőház maradt meg, ami kis játék után megtalálta a helyét a Freightliner alvázán. A Kenworth kipufogója „túl díszes” volt egy munkagéphez, így azt is lecseréltem egy üvegszálas csődarabra és egy alumínium csőre. Ugyanebből készült a légszűrő csöve is. Az első futómű ebben a készletben is fix, én pedig mint mindig, itt is fordíthatót szerettem volna. Meg is valósítottam, akárcsak a Chevynél. A Kipufogó alá került egy jókora üzemanyagtartály, a légszűrőház mögé pedig az akkumulátor doboza került. Az hűtőrácsot áttörtem, ahogy a lökhárító rácsát is. Alumíniumhálóval és evergreen szállal pótoltam a helyüket, így rögtön valósághűbb lett az egész. A sárvédőhöz íveket gyártottam, amik ezután fellépőként is szolgálnak. A vezető oldalán, a légszűrőházon is van fellépő, megkönnyítve a felszállást. A kipufogóhoz és a légszűrőhöz is egyedi csövezés készült, megmaradt alkatrészekből. Gondoltam készítek egy tartó-merevítő részt, ami összeköti a kipufogót a légszűrővel, és amire fel lehet fogatni egy pótkereket. Ezeket is evergreen csövekből és U elemből készítettem, majd lyukakat fúrtam rá. Következett a belsőtér. Itt a padlólemezt kellett rövidíteni, pontosan annyira, hogy be lehessen csúsztatni a fülkébe. A fülkét alapoztam, majd Revell festékekkel fényeztem le. A minták is festve vannak, ahogy a csíkok is. Sajnos utóbbiakkal nem vagyok elégedett, de legközelebb már tudom milyen módszerrel csinálok szép egyenes csíkokat. Sajnos ez ilyen lett, de lemosni már nem akartam, egyszerűen túl sok munkám volt már a festésben. A színekhez az ötletadó szintén látható az utolsó képeken. BMF fóliával emeltem ki az egybeöntött ablaktörlőket, zsanérokat, vízelvezetőket, majd lakkozás következett. Megmaradt matricákból alakítottam ki a végleges felületet, majd még egyszer lakkoztam. A gyári krómozást lemartam, majd a fém felületek Alclad bevonatot kaptak. (polírozott alumínium színt) Elkezdtem véglegesen összerakni a kis kamiont. Sok helyen rozsdásítottam, pigmentekkel és rozsda folyadékkal. Koszolni is pigmentekkel koszoltam, ezt még tanulni, finomítani kell. Feltűnt, hogy az utas oldalán nincs fellépő. Ide vékony hegesztődrótból és a Freightliner alsó fellépő lépcsőjének utolsó darabjából készítettem egy megfelelő darabot. A fülke mögötti tartókonzolra felcsavartam egy rozsdás láncot is, majd bekötöttem a pótkocsihoz való légcsöveket is. A tetőre felszereltem a helyzetjelző lámpákat, amiket Tamiya narancs festékkel festettem. Felkerült egy kürt is az utas oldalra, amit előtte kifúrtam és mélyítettem, majd Alclad alumíniummal fújtam le. Ez is a Chevyből maradt.
Összességében nagyon élveztem az építés minden mozzanatát. Itt is rengeteg, számomra új dolgot próbáltam ki és látom azt, hogy hol és merre kéne fejlődnöm. Egy méltó kis darabja lett a gyűjteményemnek ez a kis törpe kamion. Jó szórakozást a képekhez és remek építéseket kívánok mindenkinek!
fr000
fr000
fr002
fr002
fr003
fr003
fr004
fr004
fr005
fr005
fr005
fr005
fr006
fr006
fr008
fr008
fr009
fr009
fr010
fr010
fr011
fr011
fr012
fr012
fr013
fr013
fr014
fr014
fr015
fr015
fr016
fr016
fr017
fr017
fr018
fr018
fr019
fr019
fr020
fr020
fr021
fr021
fr023
fr023
fr024
fr024
fr025
fr025
fr026
fr026
fr027
fr027
fr028
fr028
fr029
fr029
fr030
fr030
fr031
fr031
fr032
fr032
fr033
fr033
fr034
fr034
fr035
fr035
fr036
fr036
fr037
fr037
fr038
fr038
fr039
fr039
fr040
fr040
fr041
fr041
fr042
fr042
fr043
fr043
fr044
fr044
2015.12.08.
Utolsó módosítás: 2016.01.08.
Malicsek András (Chargerman), Salzburg, Staßwalchen
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció