Pintér György - Múzeumi krimik
A Moravan gyárban 1973-ban döntöttek egy új, együléses műrepülőgép fejlesztéséről, ami megfelel a kor követelményeinek. A gépet a kiválasztott Lycoming motor és légcsavar köré tervezték, így érték el a lehető legjobb teljesítményt. A teljesen fémépítésű, műrepülő célokhoz illően kisméretű, alig 6 méter hosszú és nem egészen 9 méter fesztávolságú gépet +9 és -6 G között lehetett terhelni. Több változatban gyártották, ezek elsősorban a motor típusában tértek el egymástól.
Makettváltozata eddig nem igazán volt elérhető, pár kisszériás próbálkozástól eltekintve. A cseh AZ Model végre elérhető árú, fröccsöntött készlettel jelentkezett, amihez magyar jelzéseket is mellékeltek.
Az alkatrészek szépen öntöttek, sorja vagy beszívódás nincs rajtuk. A gép felülete nagyon szépen kidolgozott, nincsenek eltúlozva a panelvonalak, vagy szegecsek.
A kabinbelsőhöz kapunk pár maratott apróságot is, ezekkel tovább lehet finomítani az egyébként sem rossz kidolgozást.
Az alkatrészeket még nem szedtem le a keretekről, de külföldi fórumokon láttam, hogy az illeszkedésekkel voltak kisebb-nagyobb gondok, de ez egy átlagos makettezőnek nem jelent gondot.
A kabintetőn volt egy nagyon csúnya öntési hiba, de finom polírpapírral, pasztával és Future-al teljesen eltüntethető volt.