<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Tamas008 | Adatlap | 101628 | 2007. január 28. 15:09 | ||
Gabi | Adatlap | 101627 | 2007. január 28. 14:18 | ||
Pótólom a mulasztásom, itt van a scania összerakásija. Gabi | |||||
Bukebe | Adatlap | 101626 | 2007. január 28. 11:59 | ||
Gabi,Bruno! Jók lesznek!Gratulálok! Bukebe | |||||
Gabi | Adatlap | 101625 | 2007. január 28. 08:29 | ||
Szia DjBogyi! Köszönöm szépen az infókat, szerencsére futóművekről van eredeti rába katalógusom, meg azért a motorról is vannak képeim, azzal nincs gond. Természetesen másik lökhárító kell, no meg a homlokfalon is kell majd dolgozni többek közt. Emlékszem a cikkre a Magazinban, anno még ismertem is a szerzőjét, de már nagyon régen nem beszéltünk. Amúgy ő most Truck Triálozik. viszont azt megnézhetném nekem ha tudod, hogy arról van-e rajzod, ami az ajtókon és a homlokfalon van Rába felírat. Főleg a betűk formája és mérete kellene, mert nem igazán van olyan képem amelyik alapján pontosan le lehetne gyártani fotómaratásból. Köszi előre is! Gabi | |||||
DjBogyi | Adatlap | 101624 | 2007. január 27. 22:54 | ||
...aztán még eszembe jutott, volt már RÁBA átépítő makettes kolegánk, ő egy EDÉ-t épített meg. Kék, fehér a fülke és piros a váz. Egy régebbi Camion Magazinban van benn. pl. ő a lökhárítót is Styrol lapból vágta ki, mivel ugye az szögletes, stb. | |||||
DjBogyi | Adatlap | 101623 | 2007. január 27. 22:44 | ||
nos akkor kimásoltam az eredeti német Skoda 706-os gépkönyvből neked a RÁBA futómű néhány ábráját illetve német műszaki adatait. Egyébként a helyes típusszáma a RÁBA hátsó futóművel szerelt búbosnak: Skoda 706 MTS 24 R. | |||||
DjBogyi | Adatlap | 101622 | 2007. január 27. 22:18 | ||
Na van itt neked még valami a könyvespolcomon:-))) Elég részletes, bár nemtom pont ez a motor kell-e neked, ha gondolod még alkatrészeket is rendelhetünk, csak kár, hogy nem gyártják:-)) A hátsó hidak ilusztrációk, a Jelczemből (lásd papíros topik) RÁBA futóműveket pedig ugye Ikarus buszokon, illetve mint ismeretes Skoda 706 MTS billenősökön lehet megfigyelni. Ezen tehergépkocsi pontos típusjele amúgy Skoda 706 MTS R 24. A P 24-re végződő a csehszlovák futóműves. A Búbos egyébként az egyik nagy kedvencem. | |||||
koma | Adatlap | 101621 | 2007. január 27. 21:02 | ||
Nah végre már erre vártam!!!:-) | |||||
Gabi | Adatlap | 101620 | 2007. január 27. 19:46 | ||
gpn! Azért csodákat ne várjál. Biztosan csak átdolgozottak lesznek, nem újak. Az árak csak viszonyításra jók, mivel ez egy német oldal, az ő áraikkal. Gabi | |||||
gpn | Adatlap | 101619 | 2007. január 27. 19:42 | ||
A stralisra kíváncsi leszek, no meg a dumper pótra, de az ára gondolom nem 100%, hisz decemberig bármi történhet! A merci meg a 105ös daf az teljesen új lesz vajon, vagy csak a fülke változik? | |||||
RaPe | Adatlap | 101618 | 2007. január 27. 19:36 | ||
Váó iveco stralis, és dumper tréler :) Na persze legelőbb mindkettő csak 1 év múlva... Viszont a 46 eu-s ár nagyon nem tetszik... | |||||
Gabi | Adatlap | 101617 | 2007. január 27. 19:09 | ||
Sziasztok! Italeri újdonságok: www.modellbahnecke.de/bilder/2007/italeri2007_011.jpg www.modellbahnecke.de/bilder/2007/italeri2007_012.jpg Gabi | |||||
Bombraider | Adatlap | 101616 | 2007. január 27. 18:30 | ||
Tamas008 | Adatlap | 101615 | 2007. január 27. 18:13 | ||
Sziasztok Gabi: nagyon jó lesz a Rába.:) nem egyszerű megvalósítani azt ami az ember fejében egyszer megszületett, a motort teljesen a semmiből kialakítani nem egyszerű de neked sikerült :) ( mintha lenne olyan számodra amit ne tudnál megcsinálni ) Gratulálok hozzá nagyon jó lesz Bruno: jó lesz a pótod, még ha szerinted egyszerű is összeépíteni:))), a gép se lesz azért mindennapi makett ugyanis a te mühelyedben se szoktak azért olyan egyszerű makettek készülni:))) nem nagyon értek az amcsi vasakhoz de eddig tetszik Csak készüljön is el Jabbekéig :))) Gratula eddig:))) Tamás008 | |||||
gumikacsa | Adatlap | 101614 | 2007. január 27. 17:41 | ||
Nem semmi, tényleg nem bízod a véletlenre, hogy hasonlít-e. Huhh de várom az összképet, kár hogy az nem most lesz... Csak így tovább | |||||
Gabi | Adatlap | 101613 | 2007. január 27. 17:31 | ||
Köszi Bomb! Tudom, hogy járatlan vagy ezen a területen, de a fülkét lehet billenteni, és azért valamit meg lehet belőle mutatni! Gabi | |||||
Brúnó | Adatlap | 101612 | 2007. január 27. 17:28 | ||
Én hülye elfelejtettem feltenni a pótról a képeket. Brúnó | |||||
Bombraider | Adatlap | 101611 | 2007. január 27. 17:28 | ||
Szia! Űűűű azért a mai napi "kialegnagyobbelmebeteg" játékunkat te nyerted. Szép lesz,külön tetszik h olyat dolgozol ki ami nem fog látszani:) Hajrá! üdv:bomb | |||||
Brúnó | Adatlap | 101610 | 2007. január 27. 17:22 | ||
Szia Gabi! Szuper lett a motor, nagyon tetszik! Szépen át lett építve, látszik, hogy van benne munkád rendesen. Gratulálok hozzá. Brúnó | |||||
Gabi | Adatlap | 101609 | 2007. január 27. 17:08 | ||
| |||||
Gabi | Adatlap | 101608 | 2007. január 27. 17:07 | ||
| |||||
Gabi | Adatlap | 101607 | 2007. január 27. 17:05 | ||
Szóval akkor Rába. Itt a röpke másfél hét alatt, amíg számítógép hiányban szenvedtem, csak haladtam a Rábával is. A motor már elég jól áll, de még van rajta meló. A képeken láthatjátok, hogy az eredeti Man motorból nem sok minden lett felhasználva. Az itthon talált motor alkatrészek lettek összeépítve, ami csak stimmelt hozzá. A hengertömb, szelepfedél sztirol, de át kellett variálni az elejét, hátulját, mindent. Közben építgetem a vázat is, a hátsó tengely az Ivecotól jött, természetesen középen toldva, és még hátulra is jön egy kis darab. A képek csak több részben mennek fel, mert már összegyűltek. Gabi Ja, amúgy örülök, hogy megvártatok az 5000.-ik beírással:DD | |||||
Brúnó | Adatlap | 101606 | 2007. január 27. 16:58 | ||
Gabi | Adatlap | 101605 | 2007. január 27. 16:58 | ||
Ja és amúgy már van gépem, mindjárt jönnek a Rábás képek is! | |||||
Gabi | Adatlap | 101604 | 2007. január 27. 16:57 | ||
Szia Brúnó! Kezd alakulni a gép, lesz belőle valami. Érdekes az összerakási, angolul beszélők előnyben! Nekem azért jobban bejön hátúl a falon a Volvo:DD Gabi | |||||
Brúnó | Adatlap | 101603 | 2007. január 27. 16:43 | ||
Gabi természetesen lazsálásról szó sincs! Én éppen a Jabbekébe szánt szerelvényen dolgozom. A pót már szinte készen van, csak a dekor hiányzik róla. Ha már a póttal kezdtem, akkor pár szót írnék is róla. Ez egy sokadszorra újrakiadott zárt dobozos pót, az AMT-től. Semmi extrára ne számítson senki, akár 2 óra alatt is össze lehet rakni. Már a dobozát sem cifrázták túl, egy egyszerű kép a pótról, semmi más. A legnagyobb hiba amivel találkoztam az az, hogy a tető nem ér végig, bele kell toldani! Természetesen ezt csak festés után vettem észre. Szerencsére nem lett jó tető festése, ezért nem okoz akkora traumát a javítással történő újrafestés. Az illesztésekkel nem volt gond, pár beszívódást kellett csak eltüntetnem. Mivel a belsőt nem dolgozom ki, ezért az összes ajtót beragasztottam a helyére. Az ajtóknál azért akadt néhány mm rés, ezeket stirollal pótóltam ki. Az oldalajtónál még meg kell csinálnom a zsanérokat is. Feljavítást csak a fékeknél csináltam: pótóltam a levegőcsőveket, és lecseréltem a fékkulcsokat KFS-re. Ennyi. A gépes szintén AMT, egy Kenworth W925. Ez egy régi kiadás, az Ebay-en találtam és vettem meg. Ez még a régi idők terméke, nagyon szép a doboz grafikája, meg rengeteg részlet rajz az oldalán, és az elmaradhatatlan hangzatos felíratok, mint pl.: "több mint 300 részletezett alkatrész, szuper részletezett alváz, Cummins 370 turbofeltöltős dízel erőmű" és ehhez hasonlók. Nekem nagyon tetszenek ezek a régi dobozok. Kezdeném a legnagyobb negatívummal! Nincsenek megszámozva az alkatrészek sem az öntőkereten, sem az összerakásin. Kezdőknek éppen ezért nem is ajánlanám első makettnek. Az összerakást a hálófülkével kezdtem, egész jó az illeszkedése, csak pár helyen kellett összecsiszolnom. A fülkén csak "kozmetikai" csiszolást csináltam, egyedül csak az ablaktörlőket szedtem le teljesen, mert maratottakat teszek fel. A motorháztetőn már többet dolgoztam, mert a légszűrőnél lévő ívek nem voltak jók. Végül ezt a három dolgot lealapoztam a folyékony Tamiyával, és félretettem. Következő munkafázis az alváz volt. Itt sem volt gond, csak pár apró tömítés, összecsiszolás, sorjátlanítás. Ami plusz munkát adott, az az első futómő egy elveszett darabja volt, ami a kereket tartja. Ezt Evergreen csővekből és vékony stirolból legyártottam a gyári alkatrész méretei alapján. Egyenlőre ennyit az alvázról, már csak a színét kell kitalálnom. A motor. Itt azért már kellett ragasztás előtt szárazpróbálni. Sőt, volt is mit tömíteni és csiszolni is rendesen. Említettem már a rajz negatívumát, most jöhet pozítív. Minden alkatrészhez odaírták, hogy mi a neve! Pl.: vízhűtő, olajhűtő, szűrők. Ez azért jó, mert így a feljavításnál nem történhet meg, hogy az olajhűtőt összekötöm a kompresszorral. Mert mondanom sem kell, már alig várom, hogy kifúrjam, csővezzem, drótozzam, legyártsam az alkatrészeket, egyszóval feljavítsam a motort. És itt a vége, itt tartok most a Kenworth W925-el. Brúnó | |||||
Brúnó | Adatlap | 101602 | 2007. január 27. 15:21 | ||
Köszi Bogyi, már be is tettem a Rénós mappámba:) Brúnó | |||||
DjBogyi | Adatlap | 101598 | 2007. január 26. 19:41 | ||
Szintén e-mailben érkezett megkeresés régebbi csőrös Magirust illetően. Nos az alábbi oldalon van jó pár, illetve főként régi vasak (Büssing, Hanomag-Henschel, stb.) jellegrajzai vannak. Lehet csemegézni! www.gtp.de/php/db_scale87_ausgabe_lkw.php | |||||
DjBogyi | Adatlap | 101597 | 2007. január 26. 19:18 | ||
Na ezaz, a public.fotki.com. Amúgy van pár típuslapom is, csak azok nem DAF fülkések. De ha kellenek, felteszem őket. | |||||
DjBogyi | Adatlap | 101596 | 2007. január 26. 19:15 | ||
Akkor még látom, Rába ügyben is segíthetek valamit. Írtam nektek rég egy cseh oldalt, ahol rengeteg prospektus van, ott van jó pár RÁBA is. Ha kell, megkeresem a Linket, vagy a fórumban visszanézhető, ill. ha erre se futná akkor felteszem őket ide. | |||||
DjBogyi | Adatlap | 101595 | 2007. január 26. 19:09 | ||
Hű de régen nem írtam ide! Akik Mailt, küldtek, azoknak úgy gondoltam ide teszem fel a kéréseiket, lehet mások is szeretnének ilyesmiket úgy hogy Haj rá! Lényeg a melóhelyemen eléggé lefáradok naponta, így nehezen marad energia keresésre, de most majd lesz. Persze, mert a maradék energiámat a Jelczem építgetésére fordítom:-) nos elsőként íme a duplahúzós Magnum nyerges. Forrása az smcars.net, ahol sok-sok anyag van. Regisztrálni kell. | |||||
Gabi | Adatlap | 101593 | 2007. január 26. 12:53 | ||
Rába ügyben egy-két hozzászólás, mert látom, hogy az utóbbi időben terítékre került, csak sajnos nem tudtam hozzászólni technikai problémák miatt. Rábát nem gyárt senki makettban, csak át lehel építeni. Az első szériás Man fülkéset az Italeri Manjából lehet, de az is csak alap. Én most azt építem, és el kell, hogy mondjam, a fülkén kívűl nem sok mindent lehet felhasználni, ha valóban olyanra akarod. Teljesen új motort kell bele építeni, más váz, más futómű, de a fülkén is kell variálni. A második szériás Daf fülkés Rábánál is hasonló a helyzet, ha élethűre akarjuk. Motor teljesen nem jó, csak ha 2 tengelyeset építesz belőle, mert abban volt Daf motor, de abban se az, amit az Italeri ad. Vázba bele kell nyúlni, és a futóművek se jók, az egyéb kiegészítőkkel együtt. Rába építésnél azt kell eldönteni, hogy csak egy hasonlót, vagy olyat akar építeni az ember, mert az építést tekintve ég és föld a kettő között a különbség. Gabi De amúgy jó meló, én már 2 hete csak a motort építem, úgy, hogy nem jó az otthoni számítógépem!! | |||||
Gabi | Adatlap | 101592 | 2007. január 26. 12:46 | ||
Szisztok! Mi ez a nagy lazsálás??? Holnap délután megyek az új gépemért, aztán jöhetnek a képek a RÁbáról. Gabi | |||||
Russell | Adatlap | 101591 | 2007. január 24. 13:21 | ||
Üdv Brúnó! Nagyon tetszik a leírás! Kérjük a többi részt is apránként! Üdv: Russell | |||||
exec | Adatlap | 101590 | 2007. január 24. 13:02 | ||
Szia Brúnó! SZépen haladsz a géppel, tetszik. Bár a leírás kezd olyan lenni, mint a szomszédok, teleregény szerű... ;) | |||||
Brúnó | Adatlap | 101589 | 2007. január 24. 12:21 | ||
Íme a tavaly elkezdett Ford Louisville elkészítését bemutató leírás második része. Brúnó | |||||
exec | Adatlap | 101588 | 2007. január 24. 10:50 | ||
gumikacsa! A kérdés jó. Sajnos egy rakat kutatás után is csak egy prospektushoz sikerült hozzájutnom, igaz az pont a bogis verzió. Nagyon sok méretadat ugyan sajna arról sincsen benne... Én sokmindent azok alapján a képek alapján építettem meg. Az érdeklődés alatt kiderült, hogy voltak téglatest alakú tartlyos RÁBÁK, így nem kellett másik üzemanyag tartály, csak a helye változott, illetve hogy volt pár darab a Hungaro számára, ami DAF motorral futott, így a motort sem alakítottam át (anélkül is 8 hónap volt...) Az alvázat és a fülke tetejét kellett nagyon durván átalakítanom. Igazából csak sejtem, de lehet, hogy az alvázba kb egy centit bele kellett volna toldani, de ez már mindegy. Nagybátyám járt ilyen duplahúzóssal, én mindenképpen ilyet akartam építeni. :) Gyerekkori emlékek... üdv. exec | |||||
gumikacsa | Adatlap | 101587 | 2007. január 24. 09:49 | ||
Azt gondoltam, hogy rába makettnincs, de láttam már itt az oldalon is egy daf-ot, ami alkalmas az átalakításra, de sajna ahhoz sem eccerű hozzájutni. Viszont gondolom, van anyagod a vasról... (képek, rajzok, pontos méretek...) érdekelne, főleg a bogis verzió. http://public.fotki.com - ezt az oldalt ismerem, meg van pár saját készítésű képem, de ennyi. | |||||
exec | Adatlap | 101586 | 2007. január 23. 21:25 | ||
RÁBA makett nincs. Én is egy DAF-ból építettem át, sok melóvolt, a teljes alvázat át kellett fabrikálni. Kéne pár normális képet csinálnom róla, de itt van egy régi (azóta sokat változott). | |||||
Jani | Adatlap | 101584 | 2007. január 23. 20:50 | ||
exec! Bocsi! Rossz hzzászólásra válaszoltam az előbb,szóval köszönöm! | |||||
Jani | Adatlap | 101583 | 2007. január 23. 20:48 | ||
Nagyon szépen köszönöm a segítséget! | |||||
gumikacsa | Adatlap | 101582 | 2007. január 23. 20:28 | ||
Üdv! Én új vagyok itt, nézegettem a cuccokat, hát nem semmi... Legjobban Gabi projektje tetszik, nagy rába fan vagyok, csak sajna elég keveset tudok a vasról (annak ellenére, hogy nyerges EDÉ-t vezettem régebben). Nekemcsak egy renaultom van, de ha hozzátudnék jutni egy Rába maketthez, azt nagyon csipáznám (bár az esély rá igencsak kevés). Most gépen építek, zmodellerrel, rába turdo s22-est. | |||||
exec | Adatlap | 101581 | 2007. január 23. 20:17 | ||
barackdr | Adatlap | 101580 | 2007. január 23. 20:06 | ||
Jani! Úgy hiszem a www.kitformservices.com oldalról származnak a képek, onnan be is szerezhetőek a kerekek. 6 küllős kerekem nekem is van tőlük. barackdr | |||||
Jani | Adatlap | 101579 | 2007. január 23. 19:53 | ||
| |||||
Exodus | Adatlap | 101578 | 2007. január 23. 15:41 | ||
üdv exo | |||||
Russell | Adatlap | 101577 | 2007. január 23. 14:47 | ||
Szevúúúsz! Nagyon gusztusos lett Lujzika. Ha van egy kis időd, kérjük az építési cikk további részeit!!! Üdv: Russell | |||||
Bomb | Adatlap | 101576 | 2007. január 23. 11:37 | ||
Na végre készülj ismét az eddig sarokban térdelő Lújzid. Hajrá! üdv:bombtesóó | |||||
Brúnó | Adatlap | 101575 | 2007. január 23. 07:46 | ||
Hétvégén én újrafújtam a Lujzi fülkéjét, amit Tamas008 megcsiszolt helyettem (köszönet érte), és újra lett matricázva a felépítmény. Lassan elkészülök vele, de most inkább a Jabbekébe szánt szerelvényen dolgozom. Brúnó | |||||
Brúnó | Adatlap | 101574 | 2007. január 23. 07:24 | ||
Szia Balaxka! Üdv Néked, és várjuk a folyamatos tájékoztatást, képekkel gazdagon illusztrálva. Brúnó |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Iveco :DDD
Stralis meg minden :) remélem nem olyan gagyi kiadás lesz mint a Tga vagy a Daf xf mert akkor aztán biztos hogy fanka szaladok abban a pillanatban :)))
azért én örülök és már kezdek spórolni h vehessek 2-3 Stralist majd :DDD
Tamás008