/ Fórumok /

Csatahajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302.
SSZABI 698987 tegnap 12:18
Válasz erre
IMG_20220807_120319
IMG_20220807_120319
IMG_20220807_120432
IMG_20220807_120432
IMG_20220807_120402
IMG_20220807_120402
IMG_20220807_120407
IMG_20220807_120407
IMG_20220807_120516
IMG_20220807_120516

Sziasztok!

A 40 éves évforduló kapcsán kezdtem bele az HMS Sheffield építésébe. Az alap a Revell/Dragon makettje, hozzá a WEM maratása és saját beépítések. Nem sikerült minden részletről jó fotót találni, így a tat rész elég elnagyolt lett.
Nagy inspiráció Gyuri hajója, de persze azt a színvonalat nem éri el XD
Apróságok még hiányoznak. Igazából egy gyors építésnek szántam, kimondottam Békéscsabára akarok vele elkészülni.

Jó építgetést!
Sebi 698959 2022. augusztus 5. 13:17
Válasz erre
Szia Syb!

Igaz, hogy a két szín közel volt egymáshoz, tehát valóban nem gond, ha csak egy színt szeretnél használni. De ha megnézed őket, akkor az 5N volt a sötétebb:

www.sovereignhobbies.co.uk/collections/united-states-navy/products/us08-5-n-navy-blue
www.sovereignhobbies.co.uk/collections/united-states-navy/products/us10-1942-revised-deck-blue-20-b

Amennyire én láttam, akkor maketteken általában pont fordítva csinálták, mint ahogy írtad. Az 5N-el festették le a 20B-t is.
Syb 698950 2022. augusztus 5. 03:12
Válasz erre
Sziasztok!

Köszönöm a válaszokat, sikerült beszerezni másik festékeket, remélhetőleg ezek jobban bírják a strapát. Még egy kérdés, a Measure 22 álcázásban az 5N Navy Blue és a 20B Deck Blue két külön árnyalatnak számít, de olvastam pár fórumon miszerint ezt a két színt eredetileg szándékosan keverték egymáshoz nagyon hasonló árnyalatúra, és gyakran csak a fakulás miatt tűntek különbözőnek,eszerint nem követ el szentségtörést az ember ha esetleg Deck blue-val festi a Navy blue részeket?
Sebi 698843 2022. augusztus 1. 16:01
Válasz erre
festes_iivh_14
festes_iivh_14

Szia!

Én Humbrol számokat tudok adni, ha érdekes lehet:
Hajótörzs a főfedélzet vonaláig: 2 csepp x H 104 + H 176
Onnan kezdve H 145
Fedélzet: 2 csepp x H 104 + H 176
A fenti keverési arány 1/700-as méretre vonatkozik. Sajnos 200-as méretre ki kell tapasztalni. A végeredménynek kb. a képen látható módon kellene kinéznie.
Varjúbácsi 698795 2022. július 30. 13:29
Válasz erre
Syb!
Az MRP-040 a Gunship Gray.
Varjúbácsi 698794 2022. július 30. 13:28
Válasz erre
web_swatch_MRP_039-1600x1600
web_swatch_MRP_039-...

Syb!
A Neutral Hase Grey színre a Mr.Paint csinál jó festéket. MRP-39 Haze Grey.
Gabusch 698793 2022. július 30. 13:03
Válasz erre
Mondjuk újabban 0 a makettezésem, de tapasztalatom szerint a Vallejo rettenetesen kényes. Az alapozója kb. semmire nem jó, pont úgy jön le, mint a festék. Mondjuk fekete festék helyett jó lehet.

Valószínűleg ez direkt van náluk, mert kijöttek egy "Mecha" sorozattal, az kellőképpen ellenáll mindennek. Igaz, hogy én azt Gunze alapozóra kentem és ecsettel, de az tapizható, dörzsölhető, stb., nem jön le.
Syb 698790 2022. július 30. 10:49
Válasz erre
1/200 Missouri
1/200 Missouri
1/200 Missouri
1/200 Missouri
1/200 Missouri
1/200 Missouri

Sziasztok!

Elkezdődött az 1/200 Missouri projektem, mellékeltem pár képet az egyik félkész toronyról. Viszont akadt egy probléma, a lövegtornyok tetejét lefújtam a Measure 22-nek megfelelő Vallejo festékkel, amit alapozóval együtt lekapott a maszkoló... Szerencsére még az építés elején járok, szóval nem nagy a veszteség, de ezután inkább nem bízom a Vallejo festékben, hogy máshol nem fog előfordulni. A kérdésem az lenne, van e valakinek valamilyen forrása a Measure 22 festés színeihez megfelelő árnyalatokhoz más festékgyártóktól? Előre is köszönöm!
Sebi 698769 2022. július 28. 23:15
Válasz erre
Szia Gyuri!

Nagyon szép lesz. Remélem, ha előbb nem, az ősszel összefutunk a Bólyain és lesz alkalmam személyesen is megnézni.
Batka 698732 2022. július 27. 07:55
Válasz erre
Szia!

Próbálom legalább agyban felfogni ezt a minőségű építést, de lassan már az sem megy.
Ismét egy gyöngyszem készül!

Üdv,
Batka
TAMÁS78 698731 2022. július 26. 23:36
Válasz erre
Gyuri,

én teljesen kifogytam a jelzőkből, azért nem reagálok már egy ideje.
zs180 698730 2022. július 26. 22:56
Válasz erre
mws1
mws1
mws2
mws2
mws3
mws3
mws4
mws4
mws5
mws5
mws6
mws6
mws7
mws7
mws8
mws8
mws9
mws9
mws10
mws10
mws11
mws11
mws12
mws12
mws13
mws13

Most megint írok.
Időközben befejeződött a festés – így néz ki a kész állapot. Nem nagyon látszik a különbség az előző fázishoz képest, pedig szabad szemmel jól látható. Az élfényeket a megfelelő szín világosabb árnyalatával szárazecseteltem, illetve nagyobbrészt festettem az összes kiálló élre. Ez igencsak sok időt igénybevevő pepcsmunka, de az eredményt szemlélve megérte a fáradságot: a részletek “kiugranak”, de a látvány természetes marad.
Miután elkészültem a festéssel, belekezdtem az építés utolsó fázisába: a végső összeállításba. Az elő és tatfedélzetet, valamint a híd alatti alsó szintet (shelter deck) “telehintettem” gomba-szellőzőkkel. Néhány, különböző méretű kábeldob is felkerült, különféle ládákkal, csónakbakokkal és két “paravánnal” (aknamentesítő eszköz) együtt. Nagyméretű szellőzők keretezik a B és X barbetta oldalát. A horgonykezelő apparátus ( ground tackle) különös figyelemben részesült: a maratott horgonyláncokat festés helyett az AK maratás-sötétítő folyadékával kezeltem, ez szép enyhén metal hatású, barnásfekete színt adott nekik. Ez sajnos nem jön át a képeken. Vékonyabb láncok kapcsolódnak a horgonyláncokhoz, a horgonyok maguk pedig feketék – ezt a részletet az eredeti fényképeken szúrtam ki.
Mielőtt a hangar felkerülne, el kell készülni a Swordfish repülőgépeknek, mivel egyikük a nyitot hangárban lesz elhelyezve. Előkészítettem őket a festésre, egyet hátrahajtott szárnyakkal, mindkettőt a felső szárny nélkül, hogy könnyebb legyen a kamuflázs festése. A FlyHawk’s egyes számú, Második VH-s brit repülő-készletéből vettem őket Ezek gyönyörű kis masinák, a feljavítás alig szükséges, viszont a kerekes verziót jelenítik meg, míg nekem az úszótelpas kellett. Így a futómű helyett kissé módosított úszótalpak kerültek rájuk, melyeket a tartalék alkatrészeim közül túrtam ki. Következik a gépek befejezése, hogy haladhassak a hajó öszzeállításával.
zs180 698729 2022. július 26. 22:53
Válasz erre
Jé, utoljára én írtam ide..
zs180 697564 2022. június 12. 14:01
Válasz erre
Szia Batka!

Köszi! Sajnos nem tudom elhozni, mert szakmai kongresszuson leszek.
Batka 697553 2022. június 12. 07:43
Válasz erre
Szia!

Ez eddig megint egy gyöngyszem lesz. Nincs kedved elhozni a szombati PSMK-ra?
Van építés alatt kategória is ;)

Üdv,
Batka
zs180 697544 2022. június 11. 19:43
Válasz erre
mws1
mws1
mws2
mws2
mws3
mws3
mws4
mws4

Jó estét mindenkinek!
Itt látható az elmúlt néhány nap munkájának eredménye. Az AK interactive háromféle termékét használva átmostam a hajó felületeit, majd fényes lakkal lefújtam a makettet. A Five Star matricáit (US Navy Shipping Water Gauge) használtam a merülést jelző Plimsoll jelek megjelenítésére. Ezt követően az AK interactive Shading Oil nevezetű termékével hangsúlyoztam az árnyékokat. Mindezeken a lépéseken a képeken nem látható, több száz egyéb alkatrész is átesett. A folytatásban az élfényeket fogom kiemelni világos árnyalatokkal, majd egy réteg matt lakkot kap a makett. Reményeim szerint így kissé világosabb lesz a hajó megjelenése. Remélem, nem vittem túlzásba a koszolást!
zs180 697012 2022. május 19. 22:49
Válasz erre
Szabi, Batka, Tomi!
Köszönöm szépen kedves soraitokat!
Tomi, nagyon jó ez az Árpád!
Mélyen tisztelem, aki képes ilyen színvonalú saját építésre!
Most egy kicsit megállok (két hétre), mert az USA-ba utazom egy jóbarátommal hajókat nézni!
hergert 696791 2022. május 13. 19:02
Válasz erre
280596406_1887679434770140_6422171703409171089_n
280596406_1887679434...
279923156_1887679491436801_7261640118337728575_n
279923156_1887679491...
279940006_1887679524770131_19630458895488619_n
279940006_1887679524...
280052324_1887679624770121_5602950664772910511_n
280052324_1887679624...
280288126_1887679571436793_4642226049009794095_n
280288126_1887679571...
280295756_1887680148103402_1955691934731204503_n
280295756_1887680148...
279889745_1887680278103389_4232791841105787078_n
279889745_1887680278...
280025254_1887680638103353_2338075450209708913_n
280025254_1887680638...
280615115_1887680671436683_5949015394545610327_n
280615115_1887680671...
279369912_1877314589139958_2217153462965733404_n
279369912_1877314589...
280888877_1887680031436747_662436672123990450_n
280888877_1887680031...
280161079_1887679871436763_4898392377008527713_n
280161079_1887679871...

Sziasztok!

Hosszú idő óta kicsit építgettem az SMS Árpád hajómat. A hajótest le lett festve és elkészültek a felépítmények, helyükre kerültek a kémények, szellőző kürtők, korlátok, lépcsők. Elkészítettem a kisebb ágyúkat, csónakokat. ( Gyuri ott láthatod az egyik képen a tőled kapott egyik csónakot, köszönöm!)

Üdv.: Herger Tomi
hergert 696790 2022. május 13. 18:54
Válasz erre
Szia Gyuri!

Ismét nagyon jó nézni, ahogy épűl a hajód, inspiráló!

Egyszer jó lenne látni élőben is a műveidet!

Üdv.: Herger Tomi
Batka 696719 2022. május 11. 22:26
Válasz erre
Szia!

Ez igen, ez ismét nagyon szép lesz! Mennyivel másabbak a színek kinti és a benti fotókon!

Örülök, hogy találkoztunk Mosonon, ismét egy élmény volt!

Üdv,
Batka
SSZABI 696713 2022. május 11. 18:15
Válasz erre
Szia Gyuri! Nagyon jól néz ki festés! Most már pikk pakk kész leszel :P
zs180 696704 2022. május 10. 23:49
Válasz erre
mws8
mws8
mws9
mws9
mws10
mws10
mws11
mws11
mws12
mws12
mws13
mws13
mws1
mws1
mws2
mws2
mws3
mws3
mws4
mws4
mws5
mws5
mws6
mws6

Az aktuálpolitika után egy kis építés...

A festésnél ugyanazokat a színeket (igazából ugyanazokat a tégelyeket) használtam, mint a HMS Barham esetében. Az acélfedélzeteket egy réteg sötétszürkével (kissé világosított WEM AP507A) fújtam le, miután a fafedélzetet kimaszkoltam. A vízvonal sötét csíkját és a kémény tetejét maszkolás nélkül fújtam le nagyon sötét szürkével (Revell 9 Anthracite Grey). A hajótest oldalán a színek sorrendjét a maszkolás lehetőségei határozzák meg: a torpedővédő kiöblösödések (bulge) komlex formája és rajtuk levő kiálló részletek miatt szinte lehetetlen a vízvonalat felülről maszkolni. A képeken látszik, hogy a hajó oldalára juttot sötétszürke ködölés, de ez semmi problémát nem okozott a későbbiekben. A következő lépésben a fedélzeten levő felszereléseket finom ecsettel kifestettem. Színük középszürke, amit hívhatunk egy kifakult AP507A-nak. Valójában egy régi WEM AP507B-t használtam jelentősen fakítva fehér és hússzín hozzáadásával (újabban tagdják a középszürke AP507B létezését, ezért a trükközés – én a fényképeken látható árnyalatot próbáltam visszaadni). Ugyanez a szín képezi a két árnyalatú kamuflázs sötétebbik komponensét. Egyébként szerintem ez egy igen hatékony és feltűnő kamuflázs. A vízvonal maszkolása után fújtam rá a hajó oldalára és minden egyéb alkatrészre, ahol ez a szín szerepelt. Kimerítő maszkolás után a másik kamuflázs-színt,világosszürkét (kissé világosított WEM AP507C) fújtam minden festetlenül maradt függőleges felületre. A maszkolást Tamiya maszkolószalag és Humbrol Maskol maszkolófolyadék segítségével oldottam meg. Előfordult, hogy nem is volt szükség maszkolásra. A fő lövegtornyok sötétszürke teteje és közép/sötétszürke oldalai között például maszkolás nélkül, csupán az Aztec szórópisztolyom óvatos használatával sikerült éles demarkációt elérni. Ezután ecsettel kifestettem számos apró részletet. mint a középbarna daugémek és pallók az evezős csónakokban, zöld és vörös pozíciólámpák, törtfehér vászonzsákok a löveget tövében. Az utolsó néhány képen a felépítmény egyes elemei és a fő lövegtornyok átmenetileg felkerültek a törzsre. Már csak néhány apró korrekció van hátra, és kész lesz festés. A makett most sterilnek és gyerekjáték-szerűnek tűnik. Ezen a felületek átmosása fog változtatni, tompítani fogja az éles kontrasztokat és egységesebbé teszi majd a színeket. Ezután az árnyékok és élfények hangsúlyozása következik. A rengeteg apró, kiálló részlet miatt ez igencsak aprólékos pepecsmunkának ígérkezik.
Sebi 696686 2022. május 9. 21:19
Válasz erre
Szia!

Arról nem tudok, hogy más nemzet mennyire akart bemenni a Fekete tengerre, de nem véletlenül írtam, hogy az, amit a törökök tesznek igazából egy gesztus. Hacsak az oroszok nem lőnek ki rakétát rájuk, akkor igazából nincs fenyegetés.
Azért ez a nemzetközi besorolása, mert a nyugati terminológia terjed el. Az oroszból elég egzotikus besorolások lennének.
Nem olvastam ugyan, de tulajdonképp van jövője. A kínaiak egész jó másolatot csináltak belőle.
Bocs, de ez egy geopolitikai egyezmény volt. Európa megállapodott a törökökkel arról, hogy miképp történjen a forgalom a szorosban. Az ilyeneket nem kell az egész világnak aláírnia. De egyébként, ha érdekel a sztori, akkor azt javaslom, hogy nézz utána, hogy mi előzte meg a montreuxi egyezményt. Mondhatnám azt, hogy az USA "lusta" volt elmenni és aláírni. A lehetősége megvolt rá.
DzsunKa 696679 2022. május 9. 16:14
Válasz erre
Sziasztok!
Sebi, valószínű Törökország fenyegetve érzi magát és ezért nem neengedi át az orosz haditengerészeti egységeket a Boszporuszon. Szégyellem, de nem néztem utána, hogy más nemzetek hadihajóival is ugyanígy jár-e el.
Az "ADMIRAL KUZNYECOV" nemzetközi besorlása repülőgép hordozó, míg az eredeti szovjet "nehéz repülőgép hordozó cirkáló" említi.
Van egy jó cikk a "moszkvater.com" oldalon, Hidegkúti Konstantin írása: -Van-e jövője a Kuznyecovnak- a címe.
Az eredeti Montreux-i egyezményt 1936-ban az USA nem írta alá.
trooper 696671 2022. május 8. 23:19
Válasz erre
Ezt írtad:

"Az egyedüli dolog ami határt szab ennek az áthaladásnak, az a híd a Boszporusz fölött, hisz nyilván annak a méretét figyelembe kell venni. "

Mivel nyilvánvalóan nem az egyedüli dolog, ezért kétlem, hogy én értettem félre. Főleg, hogy a híd magassága (a már említett 64 méter) nem állítja megugorhatatlan feladat elé a hajóépítőket :)
Sebi 696668 2022. május 8. 22:00
Válasz erre
Szia!

Elolvastam és a 19-es cikkelyben az áll, hogy olyan háború esetén melyben Törökország nem vesz részt, a hadihajók szabadon átkelhetnek a szoroson. A 20-as arról szól, hogyha Törökország is hadviselő fél, akkor a kormányzatra bízzák az átkelés engedélyezését. A 21-es pedig arról szól, hogyha Törökország fenyegetve érzi magát, alkalmazhatja a 20-as cikkelyt :

cil.nus.edu.sg/wp-content/uploads/formidable/18/1936-Convention-Regarding-the-Regime-of-the-Straits.pdf
Sebi 696667 2022. május 8. 21:57
Válasz erre
Szia!

Bocs, de szerintem kissé félreértetted a dolgot. Én nem azt írtam, hogy nem fér el a híd alatt egy repülőgép-hordozó, hanem azt, hogy a tervezésnél figyelembe kell venni a híd méretét. Mint ahogy az amerikaiak is figyelembe vették a Panama csatorna szélességét a csatahajóik tervezésénél.
Az egyezmény nem tiltja repülőgép-hordozók áthaladását a szoroson. Az viszont igaz, hogy az amerikaiak azért nem tudnak "bemenni", mert rájuk viszont vonatkozik a vízkiszorításról szóló kitétel. Ha pedig mondhatok egy érdekes dolgot, akkor a Kuznyecov nem az egyezmény miatt nem repülőgép-hordozó. Hanem azért, mert hajó elleni rakétákat is kapott, olyanokat mint Slava és Kirov osztályú hajók. Vagyis egy cirkáló fegyverzetét hordozza.
TAMÁS78 696647 2022. május 8. 16:16
Válasz erre
Sok szakértő elmondta utána, hogy a Moszkva robbanása után az orosz hajók pánikszerűen eltávolodtak az ukrán partok közeléből. Trehányság, baleset ezt nem indokolná, rakétatalálat igen.
trooper 696640 2022. május 8. 12:13
Válasz erre
Szerintem jól látod, a nagy hajóegységek fekete-tengeri jelenléte nem volt logikus. Az viszont sokatmondó, hogy a legnagyobb ilyen hajókat előállító gyáraik a Fekete-tenger partján voltak. Gondolom a közelben lévő energia és nyersanyagforrások miatt, meg a jelentős ipari kapacitás miatt. Mivel a nyikolajevi hajógyár ukrán kézbe került, nem is tudtak nagy hajókat gyártani az oroszok, nem véletlen, hogy anno a franciáktól rendelték a Mistral-osztályt.
DzsunKa 696638 2022. május 8. 11:17
Válasz erre
Igen, igazad van. A "kimenekítésük", idétlen egy szóhasználat tölem. Szovjetunió felbomlása után, a közös javak elosztása elött történt. Oka, ne lehessen vita abból, melyik utód államhoz tartozzanak. Ukrajnának az osztály második tagja a "VARJAG" ukrán tulajdon lett, de ezt eladták Kínának. Ez is átkelt a Boszporuszon!
Személy szerint én azt gondolom, egy ilyen méretű és felszereltségű hajót a Fekete-tengeren állomásoztatni kidobott pénz lenne. Túlságosan is csábító célpont a parttól relatíve kis távolságok miatt.
Jó volt néhány, gondolatébresztő mondatot olvasom Töled! Köszönöm!
trooper 696635 2022. május 8. 10:24
Válasz erre
Mivel a Kuznyecov (és a kisebbek, pl a Baku és testvérhajói) a Fekete-tengeren "született", valamiképpen át kellett hogy haladjon a Boszporuszon.
A történet csak annyi, hogy a törökök "elnézték" az oroszok ilyen simliskedéseit, mert az összes nagy hajóegységet Nyikolajevben gyártották az oroszok, "cserébe" az orosz(szovjet) tengerészet ezeket a nagy egységeket nem a Fekete-tengeren állomásoztatta. Mondjuk nem is nagyon lett volna értelme.
DzsunKa 696631 2022. május 8. 10:15
Válasz erre
Ja és Nyikolajev ma már Ukrajnában van!
DzsunKa 696630 2022. május 8. 10:14
Válasz erre
A Boszporusz híd ebben nem játszik semmilyen szerepet. A "KUZNYECOV" honi kikötője Szeveromorszk, az orosz Északi Flotta kikötője. Így a hajó osztályba való besorolásátol függetlenül, vonatkozik rá az áthaladási tilalom.
trooper 696625 2022. május 8. 08:53
Válasz erre
Szerintem a Boszporusz híd alatt elfér egy repülőgép-hordozó. A Kuznyecov a maga 64000 tonnájával a fekete-tengeri Nyikolajevben épült, tehát az már átfért alatta. Mivel a híd felépítménye és a víz között 64 méter van, szerintem egy Nimitz-osztályú hajó is elférne alatta. Egyedül a Montreux-i egyezmény miatt nem hajózhat be ekkora hajó. (fele ekkora sem) A Kuznyecov sem repülőgép-hordozónak lett besorolva, hogy így játszák ki az egyezményt. A törökökön múlt, hogy ezt beveszik-e vagy sem. ("Bevették")
A hadihajók áthaladásának akkor is van kötelezettsége, ha fekete-tengeri ország hadihajója halad át a Boszporuszon, csal előre 8 nappal be kell jelenteni a törököknek.
DzsunKa 696616 2022. május 7. 21:45
Válasz erre
Szia Sebi!
Olvasd el figyelmesen a "Montreux-i egyezmény" szövegét. Abban részletesen benne vannak Törökország jogai békében és háborús időszakban. Akkor is, ha a törökök nem állnak hadban. Nekem is felhívták rá a figyelmemet. Valamint rábukkantam egy cikkben arra, amiben azt fejtegették, miként változna meg ez az eddigi "bevált" szokásos eljárásokon a Boszporusz-csatorna megnyitása. Ugyanis az már török belvíznek számítana.
Saját elhatározásból joguk van lezárni, nem pedig kötelességük!
Sebi 696593 2022. május 7. 17:04
Válasz erre
Szia!

Bocs, de én is pontosítanám a dolgot. Az az igazság, hogy a törökök kötelesek átengedni minden hajót, amely egy Fekete tengerrel határos országhoz tartozik. Még hadihajót is, függetlenül annak méretétől és vízkiszorításától. Teljesen mindegy, hogy az illető ország NATO tag vagy sem. Az egyedüli dolog ami határt szab ennek az áthaladásnak, az a híd a Boszporusz fölött, hisz nyilván annak a méretét figyelembe kell venni. Tehát, ha az oroszok építenének olyan 100.000 tonnás hordózókat, mint az amerikaiak és az átférne a híd alatt, akkor azok is átmehetnének. Az, hogy ők most lezárták a szorost lényegében minden hadihajó előtt, egy gesztus. Igazából semmi nem kötelezi őket erre.
trooper 696591 2022. május 7. 14:15
Válasz erre
Volt ott még egy NATO E-3 AWACS, egy olasz Gulfstream 550 AEW, meg egy ismeretlen bizjet, ami ugyanolyan profilt repült, mint a rádioelektronikai felderítők.
Déé 696590 2022. május 7. 13:40
Válasz erre
FSFPow9XMAEtd1x
FSFPow9XMAEtd1x

Admiral Makarov Elég sokan voltak a helyszínen. twitter.com/NavyLookout/status/1522577939669438466
Gabusch 696589 2022. május 7. 13:38
Válasz erre
A görcsös hallgatásnak ebben az esetben lehet oka az is, hogy viszonylag nehezen lehet megmagyarázni, hogy nem háborúban, hanem egy különleges műveletben rakétatámadás miatt elvesztik a zászlóshajójukat.

Az, hogy tucatjával vesznek oda a harckocsik, százával a mindenféle egyéb járművek, nem kimondottan a moszkvai elitbe tartozó fiatalok ezrei a fronton, el lehet sunnyogni, de a hajót, amiből ott az az egy darab volt, sokkal nehezebben.

És akkor esetleg sokak fejében megfordul, hogy azon kívül, hogy nem volt hadüzenet, voltaképpen mi is különbözteti meg a különleges műveletet a háborútól és ebben az esetben hogyan hathat ez ki viszonylag gyorsan az ő kis életükre. Akkor is, ha mondjuk az ő kis városukban nem volt Zara, meg McDonalds.
Mekett 696588 2022. május 7. 13:26
Válasz erre
Az ismeretségi körödnek van valami bennfentes infója? Ha igen, jöhet alátámasztásul, hiszen bizonyára nem csak összeesküvéselméletekre alapozod, hogy az ukránok (megint) kamuznak.
Persze ha az oroszok állították, elfogadom, szerencsére ott szó se lehet kamuzásról (most sem).
Altengernagy 696587 2022. május 7. 13:00
Válasz erre
Kosz az infot, ezt nem tudtam, plane a felszinen atkelest.

Azt meg valoszinubbnek tartom, hogy ha raketatamadas volt, akkor az lehetett amerikai is. Ha valami az ukranok felol jon, megint csak senki nem mondja meg mi az, es ki lotte ki. Azt szinte 100%-ra veszem hogy az amerikaiak vezettek celra a raketat, vagy jeloltek meg a celt.

Az ismerettsegi koromben a legtobben viszont azt mondjak, nem volt semmilyen tamadas, az ukranok ezt (is) bekamuztak, valamifele trehanysag, vagy baleset tortent mint a Kurszk eseteben, amit megerosit a gorcsos hallgatas, titkolozas - mint a Kurszk eseteben...
Wrecker 696567 2022. május 6. 22:22
Válasz erre
A Moszkva süllyedőben... 1/350

www.youtube.com/watch
Sennás 696558 2022. május 6. 20:56
Válasz erre
Szevasz Syb! Gratulálok hozzá! Sok sikert. Ne feledkezz meg róluk és tegyél képet hogy haladsz:) Csak úgy offban ez így együtt mennyi zsé volt?
Syb 696554 2022. május 6. 18:21
Válasz erre
kepatmeretezes_hu_IMG_20220506_175930 (1)
kepatmeretezes_hu_IM...
kepatmeretezes_hu_IMG_20220506_175942
kepatmeretezes_hu_IM...
kepatmeretezes_hu_IMG_20220506_175950
kepatmeretezes_hu_IM...

Sziasztok!

Örömmel jelentem, hogy sikerült megtennem az első lépést, az álom makettem megvalósításához. :) Igyekszem majd a lehető legjobbat kihozni magamból, ahogy ez a monstrum megérdemli.
DzsunKa 696307 2022. április 28. 16:39
Válasz erre
Trooper hivatkozott a Montreux-i egyezményre. Ebben azt is rögzítve van, hogy tengeralattjárók csak nappal és a víz felszínén kelhetnek át a Boszporuszon és a Dardanellákon. Így elvileg tudnánk, hogy hány és milyen nemzetiségű tengeralattjáró tartózkodik éppen a Fekete-tengeren.
Egy időben szokás volt, hogy egy felszíni hajó alatt úsztak át a szorosokon, de erről a megnövekedett méretek, szonárok fejlettségi szintje, és az egyre gyakoribb havariák miatt leszoktak.
A tenger élö és halott vize viszont (visszaverődő vízhang) segítséget adhat rejtőzködő tengeralattjáróknak.
Mekett 696305 2022. április 28. 14:20
Válasz erre
Ehhez az állásponthoz csatlakozok én is.

Kétlem, hogy bizonyíthatatlan lenne egy ilyen támadás. Legalábbis felteszem, hogy az oroszok is rendelkeznek olyan szonár-hálózattal, amivel jól követhetők a hajók egy ekkora tengeren.

Ráadásul egy ilyen támadással sokkal több a vesztenivaló, mint a lehetséges nyereség.
Egy potenciális indítóeszközzel kevesebb a háborúban, cserébe azonnali világháborús okot szolgáltat. Nem egymás bajszának a húzogatásáről beszélek, hanem totális pusztulásról.

Ergo továbbra is az ukrán rakétatámadás, esetleg baleset verziókat tartom a legvalószínűbbnek.
trooper 696303 2022. április 28. 12:04
Válasz erre
Kis pontosítás:
Hiába sok a NATO tag a Fekete-tenger partvidékén, a tengeren lévő hajók számát és vízkiszorítását a Montreux-i egyezmény szabályozza. Ezt annyira komolyan veszik, hogy a hidegháború legforróbb éveiben is betartották. Sok szovjet(orosz) hajóosztály ennek az egyezménynek a figyelembevételével készült.
Az egyezmény szerint egy nem fekete-tengeri állam 10000 tonnásnál nehezebb hajót nem küldhet át a Boszporuszon, de az ez alatti tömegű egységek áthaladását is 15 nappal előre kell jelezni a törököknél.
A jelenleg szolgálatban álló négy amerikai tengeralattjáró-osztály közül csak a Los Angeles osztály egységei nem érik el a 10000 tonnás limitet (A Seawolf már necces, de abból maximum csak két egység fér ebbe bele).
Én kizárnám az amerikai tengeralattjárós akciót.
DzsunKa 696297 2022. április 28. 08:50
Válasz erre
Egyetértek Tengernaggyal!
Logikus, hogy a Fekete-tengeren, melynek partvonalának nagyobb részét NATO tagállamok határolják, jelen legyenek az US NAVY felszíni és víz alatti egységei is. A NATO államok felségvizeihez az oroszoknak semmi köze. A tenger nemzetközi vizein való jelenlétet szabályzó egyezményeket nem ismerem, pedig biztosan vannak, mert Oroszország szereti kvázi sajátjának tekinteni az egész tengert.
Amúgy meg több híradásban is megjelent, hogy az ukrán erőket valós idejű felderítési adattokkal látják el. Elég csak egy felderítő műhold navigációs adatait átküldeni az orosz hajókról egy támadó drónra (-okra), vagy cirkáló robotrepülőre. Máris megvan a lehetőség a sikeres "akcióra".
Azt viszont kétlem, hogy amerikai egység támadást hajtana végre más nemzet hajója ellen a Fekete-tengeren.
DzsunKa 696287 2022. április 27. 16:48
Válasz erre
Berni!
Még egy kis kiegészítés: nem Amber, hanem Aber a lövegcsö gyártó cég. Ft
Az S100 fedélzete nem fából készült, csak farácsozat fedte azokon a részeken ahol szükséges volt, hogy a személyzet ne a fedélzetre felcsapódó vízben állva dolgozzon. A rácsok elhelyezésékor az is szempont, hogy felszedhetöek legyenek (takarítás, festés) és a hullámok ne sodorják le a fedélzetröl.
Tapasztalatból mondom, hogy a festett vizes fa, legalább annyira csúszik mint a vizes fém.
DzsunKa 696278 2022. április 27. 13:58
Válasz erre
Berni! Az én s100-hoz adtak mélységi vízibombákat, de láttam már a modelwarship.com-n érintőset is 1/72 -ben.(shapeways.com 4db 3D 42$)
Az Eduard edu53033 maratásán vízibomba feljavító is van. A Lion Roar 1/35 fedélzeti ábrázolásai pedig jó alapot szolgáltathatnak a továbblépéshez. Csak egy másoló és kis matek kell hozzá. Lézer meg 0,5-0,7 falemez is akad valahogy. KiUgyanígy kereshetsz lövegcsövekek is, pl Amber AB72L09, kb 4 EU Minden csak pénztárca kérdése, meg idő, hogy utána nézz. Ennyi nekem kb. fél óra volt.
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302.