21.kép

Az orrfutó kereke átmérőben is nagy, de a túlzott ballonosága miatt hatványozódik a túlméretes hatás. A főfutók kerekeinek két oldala is mutatja az öntőformák egymáshoz képesti elcsúszását.
21.kép
Az orrfutó kereke átmérőben is nagy, de a túlzott ballonosága miatt hatványozódik a túlméretes hatás. A főfutók kerekeinek két oldala is mutatja az öntőformák egymáshoz képesti elcsúszását.
Vissza a cikkhez Előző kép Vissza Tovább Következő kép
01.kép
01.kép
02.kép

Gyerekszobám 30 évvel ezelőtt. A makettek egy része még festetlen. A falon (jobb alsó sarokaban) a Top Gun folyóirat kezdeti számaiból újságkivágások.
02.kép
03.kép

Repülőgépes kollázs szintén a Top Gun újságból. Élménykoncentráció zavaró szöveg részletek nélkül :) Szeretnék emlékezni rá, milyen örömöt leltem egy ilyen létrehozásában. Talán gyermeki rajongásból készült.
03.kép
04.kép

A régi asztallapom, a saját készítésű ecsetem, és az  első makettfestékeim. A zöld foltok talán a MiG-23 -ashoz szánt festék balesetéből kerültek „megörökítésre”.
04.kép
05.kép

A 98.6/13 908 bejegyzés például azt jelenti, hogy a 1998 -as Top Gun júniusi számának 13 -ik oldalán a 908 -as oldalszámú Mig-21F-13 -ról találok képet. Ez a nyilvántartás már egy későbbi fiatalságomból származik, amikor már teljes MiG sor elkészítésében gondolkoztam.
05.kép
06.kép

Alig látszódó saját készítésű rajz, ami egy MF -> UM konverziójának elkészítését előzte meg. Terv szinten maradt. A szűkebb légbeömlő úgy tűnik akkoriban nem tűnt fel. Már akkoriban is többet tervezgettem, mint építettem.
06.kép
07.kép

Imádni való apró doboz, ami felfelé nyílik.
07.kép
08.kép

3+1 átlátszó keret, matrica, és összeállítási is befért ebbe az apróságba. A kereteket nézve azokon további alkatrészeknek is lett volna hely.
08.kép
09.kép

A doboz kiterítve. Az (alsó kisképen) a 2101 számú gép nincs az összeállítási útmutatón, ezáltal nincs kamótérképe sem.
09.kép
10.kép

A doboz alja. Talán a gyártási időpont is rajta van. Lehet írni kommentben a megfejtést!
10.kép
11.kép
11.kép
12.kép
12.kép
13.kép
13.kép
14.kép

Mindössze két nagyobb lépésből összeállítható. Hát nem ilyenről álmodom mindig?
14.kép
15.kép

Két doboz, két barna szín. Melyik alapján fessek?
15.kép
16.kép

Az átlátszó keret kevésbé átlátszó alkatrészei meglepetéssel.
16.kép
17.kép

Ha pozitívak is, mégis hajszál vékonyak a panelvonalak.
17.kép
18.kép

Az alsó részek sincsenek elhanyagolva, sok-sok részlet mindenütt.
18.kép
19.kép

Belül szinte semmi. A kilökőtüskék többnyire nincsenek útban.
19.kép
20.kép

Nem sorja van a szárnycsatlakozásban, hanem a forma alsó és felső felei nincsenek tökéletes fedésben.
20.kép
21.kép

Az orrfutó kereke átmérőben is nagy, de a túlzott ballonosága miatt hatványozódik a túlméretes hatás. A főfutók kerekeinek két oldala is mutatja az öntőformák egymáshoz képesti elcsúszását.
21.kép
22.kép

Beszívódás az oldalkormány hátsó részén. Anyagfolyás a törzsvégeken.
22.kép
23.kép

Sem a radarkúp, sem a rakétablokkok nem hegyesek. A főfutók szárai primitívek.
23.kép
24.kép

A katapultülés nagyon magas. A GS-23 "fülei" nem állnak elég nagy terpeszben.
24.kép
25.kép

Másik KP Mig-21 készletből áthozott elemek. A pilóta KP Mig-19 -ről "átképezve".
25.kép
26.kép

Kabinteknőt kissé magasabbra tettem. A műszerfal alja a pilóta miatt levágva. Az orrkúp így beragasztva kissé jobb oldalt lesz.
26.kép
27.kép

Főbb elemek a súlyeloszlás miatt "szárazon" rögzítve. A főfutóknál alátámasztva, hogy seggre ül-e? Ítélet: nem kell orrsúly!
27.kép
28.kép

Felső éleken már összeragasztva. A hasi rész ragasztása rövid szakaszokban: hol az egyik, hol a másik oldalrészt kellett a túlsó oldalfél sziluetjéhez csipesszel "deformálni".
28.kép
29.kép

A függőleges vezérsík teteje balra lefittyen, illetve a hátsó része balra kihajlik (minden menetirány szerint értendő). Melegen vissza lett egyenesítve.
29.kép
30.kép

A fülketető és a törzs sok helyen nem talál egymásra. A szélvédő előtt nagy hiány van.
30.kép
31.kép
31.kép
32.kép

A függőleges vezérsík alatti gerinc szakasz magasabban fut, mint a gerinc.
32.kép
33.kép

A szárnytőben lévő hézagok húzott szálból lett feltöltve.
33.kép
34.kép

Az orrgyűrű minden irányban szélesebb, mint a törzs eleje. Alul, felül az alkoholos hűtés kiemelkedései már visszább csiszolva, de még nem a végleges magasságúra.
34.kép
35.kép
35.kép
36.kép

Forróvizes fürdő a rakéták egyenesítéséhez.
36.kép
37.kép
37.kép
38.kép

Kabintető gerinc viszony.
38.kép
39.kép

Előfestve, felragasztva, tömítve, csiszolva. Panelosztás mentén körül maszkolva.
39.kép
40.kép
40.kép
41.kép
41.kép
42.kép
42.kép
43.kép
43.kép
44.kép
44.kép
45.kép

A szárny lógása itt még nagyobb a kívánatosnál. A fotózáskor tűnt fel, ez után javítottam a hibám.
45.kép
46.kép

A fülketető fentről is jól mutatja meg a téves alakját.
46.kép
47.kép
47.kép
48.kép

A póttartályok nem kerek, nem ellipszis, nem ovális, hanem ludáj keresztmetszetűek.
48.kép
49.kép

A hajtóműbe nem érdemes betekintést engedni, nincs ott semmi látnivaló.
49.kép
50.kép

A nyíló tetőrész keretének festését engedhettem volna magasabbra, jobbak lettek volna az arányok.
50.kép
51.kép
51.kép