IMG_20200614_223446_010.jpeg

Valamelyik KP készletből kukázott pilonok "geodéziai pontossággal" rögzítve, először a két pilont összeköt távtartó rudakat ragasztottam be, és tömítettem el egyúttal a méretes hézagokat az injekciós tűk, s a furatok között.
IMG_20200614_223446_010.jpeg
Valamelyik KP készletből kukázott pilonok "geodéziai pontossággal" rögzítve, először a két pilont összeköt távtartó rudakat ragasztottam be, és tömítettem el egyúttal a méretes hézagokat az injekciós tűk, s a furatok között.
Vissza a cikkhez Előző kép Vissza Tovább Következő kép
A kezdőkészlet
A kezdőkészlet
Szárazpróba
Szárazpróba
Szárazpróba
Szárazpróba
P1100566
P1100566
P1100627
P1100627
A domborművek eltávolítása
A domborművek eltá...
A domborművek eltávolítása
A domborművek eltá...
A domborművek eltávolítása
A domborművek eltá...
Szép kis kupac...
Szép kis kupac
Műszerfalak

A jobboldalin csak egy műszer helyét kellett eltüntetni, baloldalt gyakorlatilag  az egészet le kellett tömíteni és újrafúrni.
Műszerfalak
IMG_20200307_170810

Felkerült az akkumulátorok tárolója
IMG_20200307_170810
IMG_20200307_170844

Elvettem a falat, látható az ülések átalakított bekötése, illetve a tucatnyi kilökőtüske nyom.
Utóbbiak az egész padlót beborítják.
IMG_20200307_170844
image-20200330_181914

Elektromos doboz, kisszék.
image-...
IMG_20200409_193400

Tekintsük át a törzsfeleket
IMG_20200409_193400
IMG_20200409_193400

Kellett némi módosítás a törzsön, hogy Mi-8 legyen. Pirossal azok a részletek, amiknek menniük kellett, zölddel az újak. És persze a radar burkolata a farok tövéből. Szintén mennie kellett.
IMG_20200409_193400
IMG_20200409_193510

Az egész törzs enyhén narancsbőrös volt, és sehol egy szegecs fej, pedig a Mi-8 törzsén ezrével állnak a szegecsek.
IMG_20200409_193510
IMG_20200409_193531

Képek alapján, méternyi Dymo szalag felhasználásával nagyjából felszegecseltem a törzsfeleket.
A hátsó gömbölyű ajtónál eléggé oda kellett figyelni, ráadásul a vészkijáratot is át kellett karcolni.
IMG_20200409_193531
IMG_20200409_193552
IMG_20200409_193552
IMG_20200412_212043

Tömítés, csiszolás, ellenőrzés
IMG_20200412_212043
IMG_20200412_212101

Alapozásra készen!
IMG_20200412_212101
IMG_20200413_230137

Először egy papírlapot tekertem a villa ágai közé. Méretet vettem, aztán szabásmintát csinálta, végül kivágtam lemezből.
IMG_20200413_230137
image-20200420_202423
image-...
IMG_20200424_210314
IMG_20200424_210314
IMG_20200428_204330

Csak próba, még kell javítani itt-ott. Az ülések is alakulnak.
IMG_20200428_204330
IMG_20200428_204356

A pilótafülke fej feletti paneljein is javítgatni kell még a festést. Valami itt sem tűnt kereknek a kiosztással, de ezt tényleg elengedtem, inább a festésre összpontosítok. Sajnos szintén nem egyszerű kimaszkolni.
IMG_20200428_204356
IMG_20200502_171855.jpeg

Bár első ránézésre részletesnek tűnik a kabin, sajnos sok részlet itt is hibás volt, nem is vállalkoztam minden egyes hiba kijavítására, csak a fed. mérnök lehajtható ülését szabtam ide, illetve a háttámláját tetem hangsúlyosabbá egy kis befolyatással és szárazecseteléssel.
IMG_20200502_171855....
IMG_20200515_195503.jpeg

A hátfalat még biztos lehetett volna hova cifrázni, nekem itt már elég volt az önmegvalósításból.
IMG_20200515_195503....
IMG_20200516_152014.jpeg

Az ülésekre felkerültek a hevederek...
IMG_20200516_152014....
IMG_20200516_152252.jpeg

...aztán a "lábak" is. Mondjuk ezt a babrálást szívesen kihagytam volna.
IMG_20200516_152252....
IMG_20200517_222925.jpeg

Ez volt az a pont, amikor már kezdett valahogy kinézni a dolog. Bár a Pavla üléssora hasznos volt, azért hasra nem estem tőle. Az sem túl elegáns, hogy két- és a háromfős ülésekből is ugyan olyan mind, de a lábakon aztán rendesen volt mit farigcsálni.
IMG_20200517_222925....
IMG_20200517_222934.jpeg

Kicsit áthelyezve a fókuszt...
A tenyérnyi összerakási útmutatón, nagyvonalúan megmutatta a Pavla, hogy "oda be, két oldalra, ni!". Hát ennyit én is tudtam magamtól, már csak arra kellett rámeditálni, hogy hogyan kerül mindegyik a pontos helyére anélkül, hogy úgy állnának, mint a cirkusz-kerítés.
IMG_20200517_222934....
IMG_20200520_174306.jpeg

Szárazpróbás illesztés. Kellett egynéhány a padok miatt.
IMG_20200520_174306....
IMG_20200520_174950.jpeg

Szóval sokadik nekifutásra úgy nézett ki, hogy végre minden a helyén lesz.
IMG_20200520_174950....
IMG_20200520_175102.jpeg

Egészen jól festett a pilótafülke is.
IMG_20200520_175102....
IMG_20200522_173925.jpeg

Szárazpróba egyszer...
IMG_20200522_173925....
IMG_20200522_173937.jpeg

...kétszer...
IMG_20200522_173937....
IMG_20200522_221744.jpeg

...háromszor.
Itt kezdett el derengeni, hogy bizony ez egy nagy dög lesz.
IMG_20200522_221744....
IMG_20200526_205046.jpeg

Teljes méretben akár már láthatóak is a szegecssorok.
Aki szeretne összehasonlítgatni az erre folytassa:
http://www.primeportal.net/hangar/arpad_pinter/mi-8t_szolnok_ab/index.php?Page=4
Egyébként úgy láttam, a főrotor tengelyét hátulról keretező paláston is kellett alakítani, ezt sraffozással jelöltem.
IMG_20200526_205046....
IMG_20200526_211447.jpeg

"Brutális anyagvastagságú terror-feljavító" kezdenék mondani a TV-2-s híradóban.
Volt mit lefaragni, az biztos.
IMG_20200526_211447....
IMG_20200604_191952.jpeg

Ez már nem próba.
Az elülső és a hátulsó éleknél ragasztottam be több réteg pillanatragasztóval, igazán nem sajnáltam sehonnan. Oldalt ugye volt némi hézag.
IMG_20200604_191952....
IMG_20200604_192006.jpeg

A másik oldalon sem volt jobb a helyzet.
IMG_20200604_192006....
IMG_20200604_192021_001_COVER.jpeg

Talán ebből a szögből látszik legjobban a vetemedés az átalakító oldalán. Nem volt lehetetlen, csak körültekintően kellett a helyére kényszeríteni. A mm-nél nagyobb hézagokat először  kártyákból kivágott csíkokkal vette kisebbre.
IMG_20200604_192021_...
IMG_20200606_170758_007.jpeg

Később jött egy nagy adag gyanta, kitölteni a maradék hézagokat és biztosítani egy szintbeli átmenetet az alkatrészek között.
IMG_20200606_170758_...
IMG_20200606_171033.jpeg

Láthatóan erre a másik oldalon is szükség volt, lehetett kenegetni bőven. Itt egy szép lépcső volt hátul azt is el kellett tüntetni, azért az a nagyobb kiterjedésű gányolás.
IMG_20200606_171033....
IMG_20200614_223446_010.jpeg

Valamelyik KP készletből kukázott pilonok "geodéziai pontossággal" rögzítve, először a két pilont összeköt távtartó rudakat ragasztottam be, és tömítettem el egyúttal a méretes hézagokat az injekciós tűk, s a furatok között.
IMG_20200614_223446_...
IMG_20200618_163054-1.jpeg

Úgy gondoltam, bár lassabb, de biztosabb, ha csapokat is alkalmazok. Így kellett egy kis extra fúrás is, de végül jó ötletnek bizonyult.
IMG_20200618_163054-...
IMG_20200622_175739.jpeg

Jöhettek a keresztmerevítők és a keresztmerevítók keresztmerevítői is - mind injekciós tűből.
IMG_20200622_175739....
IMG_20200622_230712.jpeg

Itt kezdtem látni, hogy ebből előbb-utóbb tényleg lesz valami.
Sajnos inkább az utóbb lett, elment majdnem egy hónap ezzel a birkózással. kész, pontos alkatrészekből persze pár óra alatt meglett volna.
IMG_20200622_230712....
IMG_20200713_212120.jpeg

Ez volt az az állapot, amikor már le kellett szedni a pilonokat az eddigi helyükről, a további rudak pozicionálása már igényelte azt, hogy többször a maketthez próbáljam azokat.
IMG_20200713_212120....
IMG_20200724_173916.jpeg

A csiszolgatás nagyja csak ezek után fejeződött be. Néhány beszorult buborék miatt többször javítani kellett a felületet.
Ez a többszöri csiszolás tudott haladni a fegyverzet felfüggesztőkkel párhuzamosan.
IMG_20200724_173916....
IMG_20200808_173646 (Nagy)

A vízszintes traktust valamilyen módon a helyére kellett rögzíteni ideiglenesen, hogy a bekötési pontok közötti távolságot lemérhessem, majd jöhetett a merevítések legyártása.
IMG_20200808_173646...
IMG_20200808_173717 (Nagy)
IMG_20200808_173717...
IMG_20200904_185328 (Nagy)

Cégre teljes hosszában tündökölhet
IMG_20200904_185328...
IMG_20200905_171718 (Nagy)

Talán itt a bal alsó sarokban volt a legszembetűnőbb a pontatlanság
IMG_20200905_171718...
IMG_20200915_200003 (Nagy)

Sikerült több menetből körbealapozni
IMG_20200915_200003...
IMG_20200915_200034 (Nagy)
IMG_20200915_200034...
IMG_20200915_200115 (Nagy)
IMG_20200915_200115...
IMG_20200915_210943 (Nagy)
IMG_20200915_210943...
IMG_20200915_211000 (Nagy)
IMG_20200915_211000...
IMG_20200915_211154 (Nagy)
IMG_20200915_211154...
IMG_20200919_151854 (Nagy)
IMG_20200919_151854...
IMG_20200919_151903 (Nagy)
IMG_20200919_151903...
IMG_20200919_151930 (Nagy)
IMG_20200919_151930...
Először az alsó részét festettem meg...
Először az alsó r...
...majd jött a felső fele is, több menetben.
...majd jött a fels...
A sárkány festésével egy időben készültek a rotorlapátok is.
A sárkány festés...
Ennél az állapotnál döntöttem úgy, hogy jó lesz a festése, és jöhetnek a lakk és pigment rétegek.
Ennél az állapotn...
IMG-f28e3b80b3cf82e69a72130cd57c959e-V (Nagy)

Vigyorral nyugtáztam, hogy jó lett a festés, és az ízlésemnek pont megfelel a koszolás is.
IMG-...
IMG_20201206_225054 (Nagy)

Még egy apró vicek-vacak: a csörlő.
Erre egészen büszke vagyok, kapott bőven hozzáadott értéket. Később maga a "kötél" is felkerült.
IMG_20201206_225054...
IMG_20201216_220357 (Nagy)

Kezdjük a gyönyörködést egy nagytotállal, és jöjjenek a telefonnal készült képek.
IMG_20201216_220357...
IMG_20201216_220954 (Nagy)

Érdemel kritikát a kínai gyártó, de az érdemeit is el kell ismerni. Igen tiszta a szélvédő, nem torzít, nem homályos.
Ja, és ott a csörlő kötele is már!
IMG_20201216_220954...
IMG_20201216_221115 (Nagy)

Bizonyos esetekben már-már feketének tűnik a festése.
Talán kicsit túltoltam a koszolást, illetve kezdhettem volna egy valamivel világosabb zöld alappal.
Na de majd egy későbbi sorozaton nézzétek meg!
IMG_20201216_221115...
IMG_20201217_165603 (Nagy)

Lehetett volna továbbcsicsázni a pilótafülkét is, de sose lett volna kész. Szerintem így is emeltem egyet a lécen.
IMG_20201217_165603...
IMG_20201217_165803 (Nagy)
IMG_20201217_165803...
IMG_20201217_165820 (Nagy)

Egy pillanatra megfordult a fejemben, hogy elkészítsem a "légkondit" is, de azt hiszem, az már túlzás lett volna.
IMG_20201217_165820...
IMG_20201217_170153 (Nagy)

Kosz, UB blokk, DISSZ, meg minden.
IMG_20201217_170153...
IMG_20201217_170233 (Nagy)

Egészen érdekesen játszik a zöld a LED lámpák fényében.
IMG_20201217_170233...
IMG_20201216_221433 (Nagy)
IMG_20201216_221433...
IMG_20201217_170353 (Nagy)
IMG_20201217_170353...
IMG_20201216_221549 (Nagy)
IMG_20201216_221549...
IMG_20201217_170431 (Nagy)

Nagyon szépen besimultak a matricák, pedig tartottam tőle, hogy merevek lesznek.
IMG_20201217_170431...
IMG_20201217_170506 (Nagy)

Na, az a drótozás ott, az hajmeresztő volt.
IMG_20201217_170506...
IMG_20201217_170518 (Nagy)

Távolra...
IMG_20201217_170518...
IMG_20201217_170526 (Nagy)

...majd közelre fókuszálva
IMG_20201217_170526...
IMG_20201217_170636 (Nagy)

Utólag nézve a belső tér olyan finom koszolást kapott, hogy szinte nem is látni.
IMG_20201217_170636...
IMG_20201217_171903 (Nagy)

Az agy.
IMG_20201217_171903...
IMG_20201217_171046 (Nagy)

Művészi szürkület - valami megzavarhatta a telefont
IMG_20201217_171046...
IMG_20201216_221840_BURST001_COVER (Nagy)
IMG_20201216_221840_...
IMG_20201216_221858 (Nagy)
IMG_20201216_221858...
DSC_0001 (Nagy)

Következzen a nikonos sorozat!
DSC_0001 (Nagy
DSC_0002 (Nagy)
DSC_0002 (Nagy
DSC_0004 (Nagy)
DSC_0004 (Nagy
DSC_0005 (Nagy)
DSC_0005 (Nagy
DSC_0008 (Nagy)
DSC_0008 (Nagy
DSC_0009 (Nagy)
DSC_0009 (Nagy
DSC_0016 (Nagy)
DSC_0016 (Nagy
DSC_0018 (Nagy)
DSC_0018 (Nagy
DSC_0019 (Nagy)
DSC_0019 (Nagy
DSC_0020 (Nagy)
DSC_0020 (Nagy