14. kép

Az 1/5."Dongó" és az 1/6. "Kör" vadásszázad gépei valószínúleg Kecskeméten. A V.160, V.156, V.157, és a V.148 gépek a jellegzetes kecskeméti oldalszámot, és kamuflázst viselik. Előlről a 3. gép a V.153, 1939 áprilisában volt javításon az MWG-nél. Nem csak az oldalszám és a kamuflázs tér el a század többi gépétől, de még a felségjelzés felfestése is más.   (Fortepan / Horváth József)
14. kép
Az 1/5."Dongó" és az 1/6. "Kör" vadásszázad gépei valószínúleg Kecskeméten. A V.160, V.156, V.157, és a V.148 gépek a jellegzetes kecskeméti oldalszámot, és kamuflázst viselik. Előlről a 3. gép a V.153, 1939 áprilisában volt javításon az MWG-nél. Nem csak az oldalszám és a kamuflázs tér el a század többi gépétől, de még a felségjelzés felfestése is más. (Fortepan / Horváth József)
Vissza a cikkhez Előző kép Vissza Tovább Következő kép
11.kép

A Mátyásföldi I.KF. He 46E-2/Un gépei. Az oldalszám jellegzetes keskeny karakterekkel aránylag vékony vonalvastagsággal volt felfestve. (Winkler archiv)
11.kép
12.kép

A II.KF "Lucifer" század F.320-as és F.315 jelű He 46E-2/Un gépei a korábban tárgyal "székesfehérvári (börgöndi/sóstói)" oldalszám mintával, 1938 szeptemberében, az álcázófestés felfestése előtt.(Winkler archiv)
12.kép
13.kép

III.K.F.”Somogyi Bicska” század He 46E2/Un gépei. A "kaposvári" minta jellegzetessége, hogy a betű és a számok között nem használtak se pontot de kötőjelet.(Winkler archiv)
13.kép
14. kép

Az 1/5."Dongó" és az 1/6. "Kör" vadásszázad gépei valószínúleg Kecskeméten. A V.160, V.156, V.157, és a V.148 gépek a jellegzetes kecskeméti oldalszámot, és kamuflázst viselik. Előlről a 3. gép a V.153, 1939 áprilisában volt javításon az MWG-nél. Nem csak az oldalszám és a kamuflázs tér el a század többi gépétől, de még a felségjelzés felfestése is más.   (Fortepan / Horváth József)
14. kép
15. kép

1939 augusztusában a 1/5. "Dongó" század korábbi fotón bemutatott V.156 jelű FIAT Cr.32-ese is Győrbe került javításra. A fotó a hecsepusztai gyári repülőtéren készült, a frissen felfestett kamuflázzsal és jellegzetes "FIAT-MWG" oldalszámmal. A háttérben az ebben az időszakban szintén Győrben nagyjavításon lévő FW 58Ka-2. valószínű oldalszáma: G.223. (Winkler Archivum)
15. kép
16.kép

Jellegzetes győri oldalszám minta az MWG-nél 1944 február végén nagyjavított német gyártású FW 58Ka-2-n A repülőgép 1944 február végén hagyta el a győri repülőteret ahol nagyjavításon esett át.
(forrás: www.avia-info.hu/Ágotai Attila)
16.kép
17.kép

Az 1942 októberében átadott Fw 58Ka-6 A Dunai repülőgépgyárhoz rendelt RÁB állományában. jellegzetes MWG-s FW 58 oldalszámmal.(Forrás www.avia-info.hu/Zámbori Péter)
17.kép
18.kép

A LÜH részére gyártott, magyar jelzésekkel ellátott Bücker Bü131A-k a Rangsdorfi Bücker repülőgépgyár udvarán 1937-ben (Forrás: https://www.rbb-online.de)
18.kép
19.kép

Az 1939-ben szállított Bücker Bü131D-k már a gyárban felfestett, elég jellegzetes oldalszámot viseltek. A fotó szintén a rangsdorfi reptéren készült. (Forrás: https://www.rbb-online.de)
19.kép
20.kép

Az 1/6 „Kör” vadászszázad G-143 „Focke Wulf gyári” mintájú oldalszámmal ellátott FW 56-os típusú gépe montázsozva a századjelzés nélküli LÜH-ös nemzeti színnel festett G-141, és G-138 1939-ben. (Forrás: www.avia-info.hu/Zámbori Péter)
20.kép