Gólya viszi a fiát

Mistel 1

1:72, Italeri
Pintér György - Múzeumi krimik Az Italeri régi Ju-88-asát és új Me-109 F-jét találhatjuk a dobozban, néhány átalakítás és pótalkatrész kíséretében. A Junkers orrára felkerült a robbanófej, és megtalálhatjuk a tartódúcokat is, ebben nagyjából ki is merült a változások sora.

Az első gond rögtön itt volt: amennyire meg tudtam állapítani a korabeli fotókról, az robbanófej csatlakoztatása (az örvlemezeknél) egyenesen ment a törzs elejéig és nem volt törés a vonalvezetésben. Sok rajzon máshogy látszik, de a szóban forgó gépről fennmaradt egyetlen fényképen is ezt a változatot véltem felfedezni.
A másik, hogy szintén ennek a fotónak egy-két publikált változatán látszik, hogy a bombagép egyik szárnyának aljára is felfestették a CD jelzést, ami a Me-109-es CD+LI jelzésének eleje. Ebből arra következtettem, hogy a bombagép is megkapta a vadász teljes jelzését, tehát ezt felfestettem rá (bár minden és mindenki tagadja, hogy ez így lett volna).
A harmadik, hogy mivel a Junkers makettje 10-20 évvel idősebb a vadásznál, még pozitív vonalak és sűrű szegecselések borítják. Ezzel szemben a felső gép kissé vastag, de szép, vésett vonalakat kapott. Nomármost, ha nem akarunk felemás makettet, illik a bombagépet újrakarcolni.

A Ju-88 futóaknái kissé prózaiak, érdemesek egy feljavításra, különösen a futószárak fékcsövei és porszoknyái. A Junkersen volt néhol egy-egy beszívódás, valamint a szárnyak és a vezérsíkok illesztésénél kellett kicsit dolgozni. A Messzeren a szárnyat és a motorburkolatot kellett csiszolni, de ezeket nagyon! Csak mondom, hogy a dúcok összeállításánál nagyon körültekintően járjunk el és lehetőleg a szárnyak felragasztása előtt is próbálgassunk.

Nem túl sok, de szép matricát adnak a készlethez. A Me-109-est eléggé ellátták, de a Junkers csak pár jelzést kapott (a bombagépeken amúgy sem volt túl sok jelzés).

A készlet egyértelműen használható. Nincsenek súlyos hibák, vagy hiányosságok, így ki-ki annyit hozhat ki belőle, amennyit akar.
Dobozfedélrajz
Dobozfedélrajz
Összeállítási útmutató 1.oldal
Összeállítási útmutató 1.oldal
Összeállítási útmutató 2.oldal
Összeállítási útmutató 2.oldal
Összeállítási útmutató 3.oldal
Összeállítási útmutató 3.oldal
Összeállítási útmutató 4.oldal
Összeállítási útmutató 4.oldal
Összeállítási útmutató 5.oldal
Összeállítási útmutató 5.oldal
Összeállítási útmutató 6.oldal
Összeállítási útmutató 6.oldal
Összeállítási útmutató 7.oldal
Összeállítási útmutató 7.oldal
Összeállítási útmutató 8.oldal
Összeállítási útmutató 8.oldal
Összeállítási útmutató 9.oldal
Összeállítási útmutató 9.oldal
Összeállítási útmutató 10.oldal
Összeállítási útmutató 10.oldal
Összeállítási útmutató 11.oldal
Összeállítási útmutató 11.oldal
Összeállítási útmutató 12.oldal
Összeállítási útmutató 12.oldal
Összeállítási útmutató 13.oldal
Összeállítási útmutató 13.oldal
Összeállítási útmutató 14.oldal
Összeállítási útmutató 14.oldal
Összeállítási útmutató 15.oldal
Összeállítási útmutató 15.oldal
Összeállítási útmutató 16.oldal
Összeállítási útmutató 16.oldal
2007.11.19.
Mekett
Makettinfo Online Klub
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
borisz
2008.11.07. 17:00:36
Ugye egyszer össze is rakod?:D
Mekett
2008.11.09. 23:07:03
Nos ez már jóval az összerakás után íródott :)
Hozott pár első helyet: Poprád 1999, Közlekedési Múzeum, talán Csepelről is, dehát ezek közül egyik sem ma volt...
ChevyG
2008.11.09. 23:22:25
Helló!

Elég ritkán látok Mistel-t versenyeken, tudnál megosztani képeket róla?
Köszi!
üdv!
Mekett
2008.11.11. 22:59:04
Ígérem, készítek néhány képet róla, most épp nincs dobozban :)
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció