Pintér György - Múzeumi krimik
A doboz kibontása után kellemes meglepetés ért, mert a műanyag alkatrészeken felül fém lövegcső és nem kevés réz maratott alkatrészt is találtam (a Dragon az utóbbi években kiadott makettjeihez hasonlóan), viszont az összeszerelési utasítást nem tudni milyen megfontolásból fénykép alapú volt, azaz az egyes fázisokat lefotózták és az éppen felszerelni kívánt részeket odanyilazták... Ez az összeszerelés során párszor okozott fejvakarást.
Összeszerelés
Az összeszerelést mondhatni óramű pontossággal el lehet végezni (ha nem számoljuk bele a sűrű fejvakargatások az összeszerelési rajz miatt), tömíteni nem kellett sehol. Terveim szerint nem a dobozban található lövegcsővel készült volna, hanem az Armourscale B35-022-es 88 mm-es lövegével, de a torony összeszerelése során rájöttem, hogy a dobozban található fém lövegcső mind méretében mind pedig kidolgozásában felveszi a versenyt az Armourscale-vel. (Azért az Armourscalenek fémből van a torkolatai is, ami nagyon ütős)...
A gyári, szemenkénti lánctalp helyett a Friulmodell ATL-37-es fém lánctalpát raktam fel a makettre.
Festés
A leírásban hatféle festési minta szerepel, ebből az s.Pz.Abt.506. kétszinű festésére esett a választásom, melyet '44-ben használtak...
Első lépésként a teljes makettet lefújtam Gunze H402 Green Brown-nal, majd száradás után jött a Gunze H80 Drak Green. Először ceruzával vékonyan megrajzoltam a zöld területek szélét, majd ezeket átfújtam H80-nal majd a belső részeket úgy, hogy homogén legyen a zöld. Kis javítások itt-ott és már kész is volt az alapfestés...
Mivel a Zimmerit miatt a gyári matricákat nem lehet felrakni szépen, ezért a Balkenkreuz-t csak festéssel lehetett felvinni. Ehhez készítettem két maszkot - egyet a fehér nagyobb kereszthez, egyet pedig a kisebb feketéhez. Száradás után kapott egy réteg Vallejo matt lakkot... Miután a lakk megszáradt (36-48 óra) jöhet az átmosás.
Az átmosást én 80%-20% arányú terpentin - olajfesték keverékével csinálom, itt sötétbarnát és feketét használtam kb. 1-1 arányban.
Miután egy oldal átmostam vártam 10-15 percet és a már száradó festék-terpentin keveréket visszatöröltem egy fültisztítóval. Ahol kellett kicsit terpentinnel fellazítottam az olajfestéket...
VIGYÁZAT! A terpentin könnyen felhozza a teljes festékrétegeket, ha túl sok - ekkor sajna lehet javítani az alapfestéstől a lakkig, ami kb 2-3 nap veszteség.
Miután már csak a mélyedésekben maradt a fekete-barna olajfestékből, jöhet egy kis szárazecsetelés... A sárga részeket sárga+fehér (H402+H11) a zöld részeket pedig zöld+fehér (H80+H11) keverékével szárazecseteltem.
A szerszámok H12 Flat Black alapot kaptak valamin Silverrel lettek szárazecsetelve, a vontatókábelek is Flat Black-et kaptak alapnak, majd némi ezüsttel lettek átszárazecsetelve majd itt-ott rozsda szinnel ismét szárazecsetelve.
Mire ez megvolt a makett megkapta a teljes festését, csak a koszolás volt hátra.
Koszolás ("Kinek a pap, kinek a papné.")
Próbáltam egy nem toronyig sáros makettet készíteni...assszem sikerült.
Koszolni két helyen koszoltam a modellt, a görgőknél illetve a lánctalpnál és a kipufogóknál.
A görgők sötét barna és némi fekete pigmentet kaptak, a lánctalpak pedig először lemezroszdát majd a végleges felszerelés után kéreg barnát és itt-ott feketét. A kipufogók először lemezroszdát és a kipugók töveiben feketét majd mivel elég világosak lettek sötét barna és lemez rozsda keveréket kaptak.
Összegzés
Csak ajánlani tudom mindazoknak, akik zimmerites Királytigris építését fontolgatják.